Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test afdrukcentrales in Netwerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Test afdrukcentrales in Netwerk

    Zonet een test gelezen in Netwerk van juli-augustus. Daar staat Fastlab als beste afdrukcentrale, gevolgd door Fotolaboclub die de beste kwaliteit (80 punten) kan afleveren. De renomeerde afdrukcentrales die hier vaak ter sprake komen zitten daar een aantal punten onder.

    Iemand ervaring met deze hier weinig bekende centrales?
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

  • #2
    Mss artikel eens inscannen met overzicht of zo?
    Ik kan je niet verder helpen, helaas nog geen ervaring.

    Lorie

    Comment


    • #3
      Fotolabclub is best wel niet zo goedkoop he...
      30 cent per foto en 2,65 verzendkosten...
      Een 13x19 kost al 90 cent..

      We zullen de test eens doen...
      Time is a precious little thing....

      Comment


      • #4
        Wat is Netwerk?
        Juist ...'t is hier al veelvuldig gezegd en geschreven.
        Schoenmaker blijf bij je leest...

        Comment


        • #5
          een paar jaar geleden kocht ik ook elke maand "netwerk". vooral om op de hoogte te blijven van ietwat recentere ontwikkelingen in het digitaal medialandschap.

          af en toe stond daar wel eens een interessant artikel in, waar ik het fijne van over wou weten, maar dat boekje stond toen ook al vol pagina's die me worst konden wezen. ('k zeg zo maar iets: gadgets, games, en nog een hele hoop dingetjes die misschien leuk waren voor de verslaafden, maar van weinig nut waren voor de "meerwaardezoeker".)

          mij zul je niet horen beweren dat een test uit "netwerk" beter is dan een onderzoek uit "test aankoop", ongeacht het onderwerp. waar er in de fora al eens lacherig gedaan wordt over de kwaliteit van die testjes (meestal terecht), maak ik geen verschil tussen de onderwerpen.

          de resultaten van die testjes zullen mij dan ook volkomen aan mijn reet roesten. want wie vb zegt: nee, dat "netwerk" is dikken brol wat betreft fotografie, kan gelijk hebben. maar wie mij dan tegelijkertijd aanraadt om de "beste koop" wat betreft vb wasmachines toch in overweging te nemen, verwijt ik gebrek aan kennis over wasserij. 'k zou niet weten waardoor ik mijn aankoop ineens zou moeten laten leiden door dat soort testjes.

          waarschijnlijk doen ze daar op de redactie hun best om mensen, die een aankoop van wat voor product of toestel ook overwegen, (vanuit het standpunt van de consument) niet om de tuin te leiden wat betreft prijs-kwaliteit. zo van: als beginner heb je tenminste geen kat in een zak gekocht, maar wat je eisen als gevorderde amateur of professional zijn: daar hebben we hier ook niet echt kaas van gegeten.

          en het zou spijtig zijn als je in dat geval onze "netwerk"raad al nodig zou hebben. (meestal is die raad: koop een toestel dat het gewoon doet, voor zijn prijs). vb: mijne gsm kost nog geen 100 euro. 'k ben daar zeer tevreden mee. 'k weet ook wel dat een gsm van 1000 euro meer opties heeft, maar die zou ik rechtstreeks in de vuilbak gooien: wegens overbodigheid. laat staan dat ik er nog afhankelijk zou willen van worden. (of dat zo'n toestelletje mijn dag zou kunnen verknallen als dat op ineens de geest zou geven)

          nu niet dat ik wil zeggen dat de testjes uit de "vakbladen" ineens zoveel betrouwbaarder of slechter zouden zijn, hee. (een beetje sponsoring en/of reclame laat zich ook daar voelen.)

          als je je foto's zelf kunt ontwikkelen, ga je er meer deugd van hebben, en zal het meer naar je goesting zijn, dan wat ze er in een afdrukcentrale kunnen van terechtbrengen.

          meestal is de kwaliteit daar niet zo constant: 'k heb hier al veel verhaaltjes gelezen over afdrukdiensten die vele goeie klanten hadden, maar na één mindere levering was 't daar rap gedaan met bestellen.

          vb: vroeger had ik een zwart-wit doka, als het nergens op leek was het mijn fout (slechte opname?, slechte afdruk?). voor kleur betaalde ik soms wel 50 euro voor een 30*40. maar dan wist ik tenminste wat er voor die hoge prijs mogelijk was. (maar soms was 5 frank voor een dubbelprint al genoeg.)


          wat ik hier eigenlijk wil zeggen:

          ze mogen hier zoveel testjes publiceren op welk niveau dan ook(newbie, nitwit, amateur, prof of goed geinformeerde forumgebruiker), uiteindelijk blijft zelf testen, eigen ervaringen voor mij toch doorslaggevend. (en hee: als het morgen ergens beter is: wel echt beter hee, geen lucky shot of zo, maar blijvend merkbaar kwaliteitsverschil: geen probleem, dan schakel ik wel over, als het zijn geld waard is).


          @ hombre,
          euh 'k heb dat artikel in netwerk nog niet gelezen hee: misschien zit er wel een goeie tip bij.




          Comment


          • #6
            Kijk, mijn bedoeling was enkele foto-afdrukcentrales onder de aandacht te brengen die hier nog niet (bij mijn weten) vernoemd zijn en het bovendien heel goed doen op afdrukkwaliteit.
            Misschien is Netwerk niet zo schitterend als het op vergelijken van hardware aankomt. Maar een aantal foto's vergelijken op juiste kleurgebruik, scherpte en fouten in de afdruk, dat moet toch lukken niet?
            Los van de kwaliteit werd ook de manier van uploaden, betalingswijze en leveren onder de loupe genomen.

            Ik heb het tijdschrift zelf niet (gelezen bij m'n broer) dus ik kan er ook geen testoverzicht van inscannen en posten, nog afgezien van mogelijke copyrightperikelen.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #7
              Ik heb in elk geval een 20tal foto's opgestuurd naar http://www.foto.com - 0.09€ per foto!
              Te mooi om waar te zijn?? ik wacht af, het zijn dezelfde foto's die ik enkele maanden geleden naar 5 andere printcentra verstuurd heb, vergelijken zal dus niet moeilijk zijn.
              Normaal gezien heb ik ze morgen

              Oli.

              Comment


              • #8
                een tiental jaren geleden, toen ik nog fotografie studeerde, ging ik tijdens de zomer als vakantiejob werken in een "afdrukfabriek". (technocrome, erembodegem). kwestie van de toch wel dure studies wat te helpen bekostigen en wat bij te leren over de sector.

                't was interessant hoor, maar ergens was het al voelbaar dat een faling nakend was. vooral merkbaar aan de te hoge werkdruk, (en de gevolgen daarvan op constant hoge kwaliteitsnormen), de angst van de vaste werknemers om hun job te verliezen en het onvermogen van de directie om het tij alsnog te keren. omdat de concurrentie toen al groot was, prijzen te laag en in realiteit daardoor ook kwaliteit onregelmatig.


                off topic: naar het schijnt deed ik het daar toen niet slecht, want als afgestudeerde zou ik in dienst genomen worden als vaste werknemer. in mijn geval: eerst nog legerdienst doen en daarna kunnen beginnen, maar de sfeer was daar toen al zo bedenkelijk dat ik de bui zag hangen. en terecht, want het bedrijf ging al failliet tijdens de vervulling van mijn militaire verplichtingen. (om maar te zeggen dat te lage prijzen niet kunnen blijven duren.) toen zei ik "foert", en heb beroepshalve de fotografie voor onbepaalde duur vaarwel gezegd.

                (maar toen deen ik nachtdienst, en dat beviel me opperbest. nachtuil ben ik nog steeds )


                hoeveel foto's kun je tegenwoordig al krijgen voor "just my 2 cents"


                Comment


                • #9
                  Originally posted by Oliver
                  Ik heb in elk geval een 20tal foto's opgestuurd naar http://www.foto.com - 0.09€ per foto!
                  Te mooi om waar te zijn?? ik wacht af, het zijn dezelfde foto's die ik enkele maanden geleden naar 5 andere printcentra verstuurd heb, vergelijken zal dus niet moeilijk zijn.
                  Normaal gezien heb ik ze morgen

                  Oli.
                  Ik heb ze dus vandaag ontvangen. Snel zijn ze daar zeker (2 dagen) wat de kwaliteit betreft vindt ik ze zeer goed, niet de beste uit de vroegere reeks die ik besteld had (daar was photoways de beste) maar de prijs is ook maar 1/3 van photoways en het verschil is "echt" miniem. Huidskleur is bij photoways realistischer, maar je ziet enkel het verschil wanneer ze naast elkaar liggen. Hopelijk is dit geen 'lucky shot' en zijn de volgende bestellingen ook even goed (en die gaan er zeker zijn). Wat betreft papierkwaliteit, die is idem aan de andere - kleurvastheid zal moeten blijken, maar normaal gezien kan dit, mits gebruik van een goede coating, geen probleem geven.

                  maw: allen daarheen en laat weten wat jullie er van denken.
                  http://www.foto.com

                  Oli.

                  Comment


                  • #10
                    Inderdaad, ik ben ook tevreden over foto.com, eerst een 15tal foto's geupt om eens te testen en nu 47 foto's voor de prijs van 6,18 euro all in !!! Het is 9 cent per foto en 1,95 euro voor levering.
                    Heb wel de kwaliteit niet vergeleken maar ziet er toch goed uit, het proberen waard zou ik zeggen.

                    Groetjes,
                    Patrickske

                    Comment


                    • #11
                      btw, bij foto.com lees ik hetvolgende:

                      Dat is heel simpel: U bent niet tevreden over het ontvangen product. U stuurt het terug en u krijgt, zonder dat u zich moet verantwoorden, uw geld terug. We zullen u bovendien, naast het bedrag van uw bestelling, 1 euro schenken voor de retourkosten. Dit aanbod bewijst dat we het volste vertrouwen hebben in de kwaliteit van onze producten. U kan van deze mogelijkheid genieten tot maximaal 2 weken na uw bestelling.

                      het proberen waard zou ik zeggen

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Hombre

                        Iemand ervaring met deze hier weinig bekende centrales?

                        Ik gebruik fastlab, en ben er heel tevreden over .. op 3 werkdagen, foto's in de bus, en er wordt niet op de foto's gecropped.

                        Heb nu foto's via Hema laten afdrukken, dus ik wacht nu op resultaat om te vergelijken - wou gewoon 50x75 poster laten afdrukken, en meteen ook een gewone foto laten ontwikkelen, gewoon om te vergelijken met fastlab (Hema is wat duur, voor gewoon 10x15 foto's)
                        http://krameria.eu
                        "Cogito Ergo Sum"

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by ravasjol
                          een tiental jaren geleden, toen ik nog fotografie studeerde, ging ik tijdens de zomer als vakantiejob werken in een "afdrukfabriek". (technocrome, erembodegem). kwestie van de toch wel dure studies wat te helpen bekostigen en wat bij te leren over de sector.
                          My goodness .. Als dat geen jeugdherinneringen zijn.
                          Tot 2 uur 's nachts terraskes doen en dan spurten om tegen 3 uur op je post te zijn, om dan 8h aan een stuk te zitten knikkebollen terwijl je filmrollekes in lange tubes mocht steken .. Verveling ten top ! Waar is de tijd
                          embee ::: nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb een testje gedaan bij fastlab.
                            En om eerlijk te zijn, het resultaat valt heel goed mee. Ik overweeg zelfs om als trouwe klant van photobox toch over te stappen.

                            De kleuren zijn beter. Warmer dan photobox en kwa belichting ook beter. Ik had een licht overbelichte foto opgestuurd en die kwam mooi afgedrukt terug.
                            De kleuren zijn warmer dan die van photobox.

                            Alleen de levertermijn viel wat tegen. Het duurde een week, tegen 3 dagen bij photobox... Maar ja, wat maakt dat uit..
                            Time is a precious little thing....

                            Comment


                            • #15
                              Ik heb ook een driedubbele test gedaan via action shop, fastlab en foto.com: action shop: 55 cent per foto (zo duur omdat de foto's er manueel bijgewerkt worden) met een ondermaats resultaat (een aantal foto's komen er met erg opvallende rode waas uit, terwijl de originelen helemaal niet rood waren-levertijd twee werkdagen
                              fastlab: 15 cent per foto, zondag doorgestuurd, onmiddellijk bevestiging bestelling ontvangen, tot vandaag nog niets gehoord (ook geen mailtje dat foto's verwerkt zijn- is dit normaal?)
                              foto.com: 9 cent per foto (ongelooflijk), zondag doorgestuurd, maandag mailtje dat ze verwerkt en verstuurd waren met prior, vandaag (woensdag) ontvangen. Foto's zijn in vergelijking met actionshop van een schitterende kwaliteit, mooie kleuren, scherp en dus een echte aanrader (ook voor zwart-wit trouwens).

                              Comment

                              Working...
                              X