Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60D vs 700D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 60D vs 700D

    Hallo allemaal,

    Ik heb momenteel een Canon 450D, maar overweeg om een nieuw toestel te kopen. Ik twijfel echter tussen de Canon 60D en 700D. Wat zijn jullie ervaringen met deze beide toestellen?

    Alvast bedankt voor jullie reactie!

  • #2
    Re: Canon 60D vs 700D

    Dag,
    Heb zelf een jaar geleden de 60d gekocht en kan 'm je echt aanraden. Bijzonder fijn toestel, mooie kleuren, fijn met het kantelbare schermpje. Ga heel binnenkort een ff camera kopen, maar zal deze zeker houden.
    Ik heb veel reviews gelezen en bekeken op youtube. Heel veel succes en straks veel plezier met je aanschaf.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 60D vs 700D

      Ik denk dat er buiten het maximum aantal foto's per seconde maar weinig verschil is tussen een 60D en 700D.
      De beeldkwaliteit zal hetzelfde zijn, want er zit ongeveer dezelfde sensor in, de autofocus van beide toestellen komt ook overeen.

      Maar ik kan beide toestellen niet vergelijken, de 60D heb ik nooit van dichtbij gezien, de 700D gebruik ik geregeld (voor de foto's waarvoor ik geen zin heb om een full-frame met zware lenzen mee te sleuren is de 700D + kitlens veel lichter en compacter).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon 60D vs 700D

        Ik heb zelf de overstap gemaakt van de 500D naar de 60D en ben er enorm over te spreken. Kwa beeldkwaliteit ben ik het eens met Black B@ndit dat de verschillen niet groot zullen zijn. Grote pluspunten voor de 60D die bij mij de doorslag hebben gegeven zijn de grootte van het toestel, het ligt bij mij veel beter in de hand, het tweede instelwiel op de achterzijde van het toestel en het extra display bovenop het toestel. Deze punten zorgen er voor dat ik veel makkelijker mijn instellingen kan raadplegen en aanpassen en daardoor ook makkelijker en sneller foto's kan maken.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 60D vs 700D

          Na een aantal jaar met een goeie compact camera (Canon) gewerkt te hebben zou ik nu toch willen overstappen op een DSLR. Als instapmodel lijkt de Canon EOS 700D me een goede keuze? Standaard is daar meestal deze lens inbegrepen: EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM. Samen kost dit nu zo'n 629 euro (-50 euro cashback). Nu is mijn vraag of deze standaard lens voldoende is voor een beginner zoals ik of best al meteen een 2e lens aanschaffen? De camera zal vooral gebruikt worden voor reisfoto's en veel natuur/landschapsfoto's. En aangezien mijn reizen meestal met de rugzak zijn is compactheid ook niet onbelangrijk. 2 lenzen is het maximum om mee te sleuren.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 60D vs 700D

            Of met de 18-135 stm lens, veel meer all-round., wel 200 euro duurder voor deze combinatie.

            Prijs voor een 700D + 18-55 STM kitlens is nu wel 599 en dan heb je nog de 50 euro cashback.

            Of je koopt die set en je koopt er de niet-STM 55-250 IS bij (die koop je nu voor 150 euro nieuw in de winkel). Dan heb je de hele all-round range met slechts 2 lenzen en ben je gesteld voor minder dan 700 euro (met de cashback afgetrokken).

            Comment


            • #7
              Re: Canon 60D vs 700D

              Oorspronkelijk geplaatst door Lalonde Bekijk bericht

              Prijs voor een 700D + 18-55 STM kitlens is nu wel 599 en dan heb je nog de 50 euro cashback.
              Thx voor de info, waar heb je hem voor die prijs zien staan? Goedkoper dan 629 bij Mediamarkt heb ik hem nog niet gezien.

              Comment

              Working...
              X