Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Robuustheid camera's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Robuustheid camera's

    Mijn vraag is welke camera het meest robuust is.
    Zo heb ik zelf enige tijd geleden mijn cp5700 uit mijn handen laten vallen (op straat) dus deze werkt niet echt meer. Nu snap ik dat niemand dit vrijwillig na gaat doen, maar ik ben toch benieuwd welke digitale camera jullie het meest robuust vinden.

    JLP

    PS Moderator: ik weet niet of ik dit bericht in het juiste forum heb geplaatst, maar u mag het verplaatsen indien nodig.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

  • #2
    Ik ga geregeld shotten met mijn Oly e-20 ....
    Nee, maar de Canon S45 of S50 is superrobuust. Ookal eens laten vallen, gelukkig in 't gras, maar toch. Niets aan te zien. en werkt perfect.

    Comment


    • #3
      Pentax 33WR of 43WR?
      EOS 1D?
      Nikon D2H?

      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Een antwoord op je vraag is dat de professionele toestelen gewoon het robuste zijn.
        Dit is ook nodig als je ziet dat er vanuit oorlogsgebieden dagelijks beelden worden doorgestuurd.
        Om in dergelijke omstandigheden te werken is het nodig dat je over een robuust toestel beschikt.

        De koplopers zijn volgens mij de D1 en de D2H van Nikon en de 1D en 1D-Mark II van Canon de 1Ds zal even robuust zijn maar wordt ni gebruikt voor verslageving.

        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Mijn Olympus E-10 is reeds tweemaal met enig geweld op het beton neergekwakt. Bij de eerste is een vijltje eeraan te pas moeten komen om het luikje naar de CF-kaartjes te openen.
          De tweede maal is mijn UV-filter gesneuveld en heeft de lensrand een klein deukje waardoor de filtervatting vast zit. Mijn groothoekadapter is dus waardeloos.
          Maar het toestel werkt nog steeds perfect. Ik gebruik de E10 ook als het regent.
          Ik zou niet graag willen dat hetzelfde overkomt met mijn Nikon D-100, ik heb namelijk niet altijd een plastic zakje bij om de onderdelen in te vergaren!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Stephan
            Maar het toestel werkt nog steeds perfect. Ik gebruik de E10 ook als het regent.

            Meent ge datte? Ik durf da nie met de mijne ... de mijne komt alleen buite als ik weet dat ie bijna niets kan overkomen .. ik moet em nog verkopen he
            [Nikon D5100 & Nikon D70]
            [Yves en Liesbeths blog Resort]

            Comment


            • #7
              Originally posted by Bizzeke
              Originally posted by Stephan
              Maar het toestel werkt nog steeds perfect. Ik gebruik de E10 ook als het regent.

              Meent ge datte? Ik durf da nie met de mijne ... de mijne komt alleen buite als ik weet dat ie bijna niets kan overkomen .. ik moet em nog verkopen he
              Zolang het maar motregen is, steek ik mijn D-70 ook niet weg zulle, als dat toestel daarvan al kapot gaat, dan is het maar brol, en ben ik beter af met een ander.

              To make your dreams come true, wake up

              Comment


              • #8
                Originally posted by jdm
                Originally posted by Bizzeke
                Originally posted by Stephan
                Maar het toestel werkt nog steeds perfect. Ik gebruik de E10 ook als het regent.

                Meent ge datte? Ik durf da nie met de mijne ... de mijne komt alleen buite als ik weet dat ie bijna niets kan overkomen .. ik moet em nog verkopen he
                Zolang het maar motregen is, steek ik mijn D-70 ook niet weg zulle, als dat toestel daarvan al kapot gaat, dan is het maar brol, en ben ik beter af met een ander.


                k .. sorry .. Kweet nog niet alles he ...
                [Nikon D5100 & Nikon D70]
                [Yves en Liesbeths blog Resort]

                Comment


                • #9
                  Ik heb mijn oude Sony DSC-S85 met een Raynox teleconvertor erop eens 2,5 meter laten vallen... Hij kwam terecht op hard asvalt en ik moet zeggen, ik schrok me dood, maar het viel me mee hoe erg de schade was. Batterijklepje was weg, de voor en achterkant zaten niet meer aan elkaar, de adaptertube maakte een hoek van 90 graden met de rest (gelukkig stond hij uit en de lens was dus niet uitgeschoven), maar na flink wat ducktape kon ik wel de rest van de dag nog gewoon foto's maken De teleconvertor was overigens niets mis mee, kwaliteit van het ding is wel waardeloos maar ik gebruik hem soms nog. De Sony is inmiddels vervangen maar ik denk dat hij een val van normale hoogte (lees uit je handen laten vallen) makkelijk zou overleven.

                  Ik heb nu overigens een S602 en ik mis die Sony niet echt

                  Comment

                  Working...
                  X