Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vrijwilliger hobby fotograaf voor aanleren kneepjes van modelfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vrijwilliger hobby fotograaf voor aanleren kneepjes van modelfotografie

    Ik ben zelf helaas nog een leek in fotografie. Ik heb heel recent een bedrijfje opgestart en heb erg veel nood aan model en product fotografie. Ik wil dit erg graag zelf gaan doen maar heb momenteel geen tijd om een opleiding te volgen. Ik ben op zoek naar een vrijwilliger hobby fotograaf die me in de praktijk kan aanleren hoe mooie modelfoto's en productfoto's te maken. Ik ben zelf uit Beerzel maar ben elke dag in Antwerpen. Met vriendelijke groetjes, Gerd

  • #2
    Re: Vrijwilliger hobby fotograaf voor aanleren kneepjes van modelfotografie

    ik dacht dat men andersom te werk ging. .. eerst leren en dan bedrijf opstarten

    Comment


    • #3
      Re: Vrijwilliger hobby fotograaf voor aanleren kneepjes van modelfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door Gerd-hc Bekijk bericht
      ....... maar heb momenteel geen tijd om een opleiding te volgen.
      Ik ben op zoek naar een vrijwilliger hobby fotograaf die me in de praktijk kan aanleren hoe mooie modelfoto's en productfoto's te maken....
      en daar gaat geen tijd in zitten Gerd...?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Vrijwilliger hobby fotograaf voor aanleren kneepjes van modelfotografie

        Gerd,

        Ik denk niet dat je daar zo snel iemand voor gaat vinden. Het probleem is namelijk dat een fotograaf die jou leert hoe je je eigen foto's moet maken ervoor zorgt dat jij nooit meer een fotograaf zal inhuren om product/portret foto's te maken, en dus zichzelf uit de markt gaat werken.
        Dat zou een beetje hetzelfde zijn als een boekhouder die gratis aan zijn klanten gaat uitleggen hoe ze een boekhouding moeten voeren of een garagist die je de onderdelen voor je wagen aangeeft, uitlegt hoe ze erin moeten gebouwd worden en daarna zegt dat het gratis is.

        Daar komt bij dat een fotograaf die een beetje goed is meestal enige jaren leerschoool/lessen/vallen en opstaan achter de rug heeft en betrekkelijk veel geld geïnvesteerd heeft in zijn camera's/flitsers/lenzen/.... Die gaat dus niet op een uurtje aan jou al zijn/haar vakgeheimen prijsgeven natuurlijk.

        Als je goede product/portret foto's nodig hebt kan je in mijn ogen 3 dingen doen:
        - neem een fotograaf in vast dienstverband als het financieel haalbaar is
        - besteed het werk uit aan een zelfstandig fotograaf (geen loonkosten, alleen kosten per product)
        - zelf naar school gaan/workshops volgen/dagen avonden nachten experimenteren (het is een leuk vak als je weinig slaap nodig hebt :-) )


        Ik ga er van uit dat je, toen je je bedrijf hebt opgestart, eerst gekeken hebt of dat levensvatbaar was en/of een zakenplan hebt opgesteld?
        Als foto's / fotografie zo'n belangrijk deel is van je opzet, waarom dan geen rekening gehouden in je opmaak van budgetten? (btw dit is geen aanval maar een serieuze vraag uit nieuwsgierigheid)
        FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

        Comment


        • #5
          Re: Vrijwilliger hobby fotograaf voor aanleren kneepjes van modelfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
          Gerd,

          Ik denk niet dat je daar zo snel iemand voor gaat vinden. Het probleem is namelijk dat een fotograaf die jou leert hoe je je eigen foto's moet maken ervoor zorgt dat jij nooit meer een fotograaf zal inhuren om product/portret foto's te maken, en dus zichzelf uit de markt gaat werken.
          ts vraagt om een hobby fotograaf hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Vrijwilliger hobby fotograaf voor aanleren kneepjes van modelfotografie

            Vreemd dat jullie niet vragen wat TS verkoopt.
            Als hij dameslingerie verkoopt, zou hij dan geen kandidaten vinden ?

            Comment


            • #7
              Re: Vrijwilliger hobby fotograaf voor aanleren kneepjes van modelfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Als hij dameslingerie verkoopt, zou hij dan geen kandidaten vinden ?
              Als ernstig fotograaf zou dat geen verschil mogen maken.

              Comment


              • #8
                Re: Vrijwilliger hobby fotograaf voor aanleren kneepjes van modelfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Vreemd dat jullie niet vragen wat TS verkoopt.
                Als hij dameslingerie verkoopt, zou hij dan geen kandidaten vinden ?
                Nee een bedrijf moet maar een prof in huren die mensen verdienen daar hun brood mee?

                Comment

                Working...
                X