Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Glanskop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Glanskop

    Van even geleden

    Zie ook flickr

  • #2
    Re: Glanskop

    Mooie setting en rustige achtergrond, mooi scherp op het kopje
    Spijtig wel dat het grootste deel in de schaduw valt, maar toch een zeer mooie opname

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Glanskop

      Bedankt, Sieg.
      Ik heb vandaag nog gemerkt dat op mijn (nochtans gecalibreerd) scherm meer detail te zien is dan op andere in de donkere partijen.
      Dat verklaart ook sommige commentarren in het verleden dat mijn fotos te donker zijn (alhoewel dat wel mijn voorkeur is).
      Maar ik moet wel er bij vermelden dat iet-of-wat 'clair-obscur' her toch wel de bedoeling was.
      't Is hier echter wel een doodse boel aan het worden wat commentaren betreft. Gelukkig hebben we jou nog!
      Zie ook flickr

      Comment


      • #4
        Re: Glanskop

        De contrasten zijn me veel te groot. Onder deze omstandigheden zou ik overwegen om in te flitsen. Anderzijds doet wat lichte bewolking vaak wonderen voor sommige soorten (daar had je toen geen boodschap aan) . Wat me ook opvalt is dat hier altijd glanskoppen verschijnen. Ik zie en hoor vooral matkoppen. Mijn eerste glanskop moet ik nog zien.


        Dat verklaart ook sommige commentarren in het verleden dat mijn fotos te donker zijn (alhoewel dat wel mijn voorkeur is).
        Blijf zeker bij je persoonlijke voorkeur, niks beter dan een eigen touch
        Gr David

        Comment


        • #5
          Re: Glanskop

          Oorspronkelijk geplaatst door LudwigC Bekijk bericht
          Bedankt, Sieg.
          Ik heb vandaag nog gemerkt dat op mijn (nochtans gecalibreerd) scherm meer detail te zien is dan op andere in de donkere partijen.
          Dat verklaart ook sommige commentarren in het verleden dat mijn fotos te donker zijn (alhoewel dat wel mijn voorkeur is).
          Ik zie hier ook nog genoeg detail hoor, daar niet van, maar ietsje meer belichting in de schaduw zou denk ik nog mooier zijn.

          Zelf krijg ik ook steeds te horen dat het iets lichter mag zijn, doch werk ik mijn foto's liever af naar het linker gedeelte van het histogram.
          David daarentegen zit meestal aan de rechterkant van het histogram af te werken.
          Dus alles is kwestie van persoonlijke smaak hoor !

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Glanskop

            Het licht was behoorlijk lastig zo te zien....Toch een knap plaatje weten maken.
            Misschien ietwat oplichten nog.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Glanskop

              Deze staat er heel mooi op. De afwerking van de foto is jouw persoonlijke keuze en kan dus alleen maar goed zijn
              D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
              Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
              Flickr - JAlbum

              Comment


              • #8
                Re: Glanskop

                Deze mag van mij toch behoorlijk opgelicht worden hoor,
                Maar als dit je voorkeur is, moet je het blijven doen hé.
                Jammer dat hij ook nog een beetje wegkijkt
                Setting lijkt me wel leuk zo

                Groeten,
                Raf
                Instagram

                Comment

                Working...
                X