Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe laptop - na het lezen van artikel in Shoot van 25/9

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe laptop - na het lezen van artikel in Shoot van 25/9

    Dag,

    heb met bijzonder veel interesse dit artikel gelezen: http://www.shoot.be/art/151897/welke...otobewerking-/ en werd een heel stuk wijzer.
    Ben dus op zoek gegaan naar een laptop, rekening houdend met de tips uit het artikel.
    Het is niet evident een 17" laptop met i7, SSD en IPSscherm te vinden, budget max. 1400 euro. Bedoeling: algemeen gebruik (Word, Exell, internetten, meestal thuis - sporadisch op verplaatsing, fotobewerking, momenteel hoofdzakelijk Lightroom af en toe wat Photoshop (met de bedoeling om dit op termijn wel beter onder de knie te krijgen), gamen niet belangrijk.
    Hou het liever bij PC wegens compabiliteit met andere toestellen in het netwerk.

    Ik vond een Acer Asp. V3-772G-747a161.12TBDWamm - 1180 euro
    •Intel Core i7 4702MQ
    •17,3'' scherm / 1920 x 1080, non glare - led backlight
    •120 GB SSD / 16 GB RAM
    •NVIDIA GeForce GT 750M (4 GB
    •Werkgeheugen type: soDIMM (204pin) DDR3
    •Harddisk: 120 GB SSD
    •Harddisk (2de): 1 TB
    •Harddisk draaisnelheid (2de): 5400 rpm
    •Operating System: Windows 8
    •Operating System bit: 64 bit


    Iemand daar ervaring mee?
    Of recent met de dienst na-verkoop van Acer? Uit het verleden (2011) vond ik nogal wat negatieve reacties, maar niets recent.

    Alvast dank voor tips.

  • #2
    Re: Nieuwe laptop - na het lezen van artikel in Shoot van 25/9

    Lijkt wel OK hoor.

    Nu, ik ben nooit een fan geweest van 17' laptops.
    Een 15' vind ik nog amper draagbaar.
    Dus, als je die dikwijls wil meenemen, neem dan een 15' en hang er een tweede scherm aan. En dat tweede scherm zou ik sowieso aanraden, werkt zo veel makkelijker!

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe laptop - na het lezen van artikel in Shoot van 25/9

      Ik denk dat ik hem voor 90% binnenshuis zal gebruiken en 10% op verplaatsing, dus draagbaarheid is voor mij van ondergeschikte orde.
      Ben zowieso van plan een 24'' IPS monitor aan te schaffen.

      Die specificaties lijken idd. OK, maar als ik de prijs van die Acer met die specificaties vergelijk met die van een HP of Lenovo met die specs, dan lijkt Acer wel heel "goedkoop". Laptopshop: 1199 euro.
      Ben ik te achterdochtig, of zit er een addertje onder het gras?

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe laptop - na het lezen van artikel in Shoot van 25/9

        Meestal krijg je bij acer een zeer minderwaardige behuizing en besparen ze enorm op het moederbord, waardoor je systeem overal trager is.
        Kies een laptop dat begint aan 1000 euro, en configureer die tot de gewenste specs, meestal heb je dan een stukken betere kwaliteit.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe laptop - na het lezen van artikel in Shoot van 25/9

          Dag,

          zelf configureren zie ik niet echt zitten, ben geen computerdeskundige.
          Zijn er dan echt geen degelijke betaalbare (max. 1400-1500) laptops voor amateur-fotobewerking op de markt? Fotografie is een hobby voor mij, toestel en lenzen halen al een groot budget...

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe laptop - na het lezen van artikel in Shoot van 25/9

            Oorspronkelijk geplaatst door bejo Bekijk bericht
            Dag,

            zelf configureren zie ik niet echt zitten, ben geen computerdeskundige.
            Zijn er dan echt geen degelijke betaalbare (max. 1400-1500) laptops voor amateur-fotobewerking op de markt? Fotografie is een hobby voor mij, toestel en lenzen halen al een groot budget...
            Met zelf configureren bedoel ik aanklikken welke processor, welke SSD en welke gpu op de website . Je moet dus niet zelf in elkaarsteken (denk niet dat je dat zelfs kan bij laptops).
            Ik heb zelf voornamelijk ervaring met Dell en heb zelf deze laptop voor fotobewerking en al de rest: http://www.dell.com/be/p/xps-12-9q33...id=xps-12-9q33
            Is zeer snel, batterij gaat makkelijk 10 uur mee en het scherm is zeer goed (ips, hoge ppi en is goed leesbaar in zonlicht).
            Zeker als je beslist om deze 90% binnenhuis te gebruiken met een 24" scherm is dit een goede keuze aangezien je ook een displayport hebt (zelfs 4K schermen kan je aansturen).
            Deze is ook zeer goed gemaakt, carbon en aluminium. Voelt fantastisch en wordt niet warm en maakt ook geen lawaai (fan is zeer stil en schiet enkel aan als je zware fotobewerkingen doet).
            Ik denk dat er ook een i5 versie is van 999 euro, maar een i7 zou ik toch aanraden voor fotobewerking.
            Enige nadeel is misschien dat je een relatief klein scherm hebt, maar dat wil wel zeggen dat deze zeer draagbaar is en dat je ook nog een tablet hebt in 1. (de touch mogelijkheden gebruik ik constant en ik zou niet meer zonder kunnen)
            Gelijk welke laptop dat je kiest, zorg ervoor dat je een SSD hebt: maakt een groot verschil.

            Deze heeft een iets groter scherm met dezelfde formfactor: http://www.dell.com/be/p/xps-13-9333...id=xps-13-9333
            Last edited by playerofwar; 23 november 2013, 14:27.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe laptop - na het lezen van artikel in Shoot van 25/9

              voor een 1400 heb je al een mooie macbook met retina display etc en ivm compatibiliteit moet je tegenwoordig écht niet meer inzitten.
              De schrik om niet met macintosh te kunnen werken is ook geheel onterecht want het werkt allemaal enorm intuïtief.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe laptop - na het lezen van artikel in Shoot van 25/9

                BTO


                X•BOOK 17CL58-GTX765 i7 QUAD 17inch FULL HD - NVIDIA GTX765M

                Scherm 17 inch (met Gamut optie): 17.3 inch FULL HD - NON GLARE - 72% Gamut - Ontspiegeld (mat), 90% color Gamut optioneel
                Videokaart: Intel® HD Graphics 4600 (2e energiezuinige videokaart), wordt ingeschakeld als NVIDIA wordt uitgeschakeld.
                Videokaart: NVIDIA® GeForce® GTX765M 2Gb GDDR5, PhysX™ + CUDA™ + Optimus (batterij-besparing via Intel® HD Graphics 4600)
                Processor (4e gen): Intel® Core™ i7-4700MQ (2.4 GHz, Quad, 6MB Cache, Turbo 3.4GHz, Intel HD 4600) - 4e generatie
                Chipset: Mobile Intel® HM87 Express Chipset
                **Processor koeling: Artic Silver koelpasta (Systeem wordt beter gekoeld, tot 6 graden winst)
                **RAM DDR3 (Slot 1): 8Gb BTO Selected High Speed DDR3-1600MHz (slot 1)
                **RAM DDR3 (Slot 2): 8Gb BTO Selected High Speed DDR3-1600MHz (slot 2)
                **Harddisk: 120GB SSD Samsung 840 EVO serie
                **Harddisk (2e): 1000GB HDD (1TB) 7200 rpm
                RAID (bij 2 x HDD): RAID 0/1 optie, wanneer u minimaal 2 gelijke schijven, SSD of mSATA kiest is een RAID-set mogelijk
                **Wireless / Bluetooth (Combo): Intel® Dual Band Wireless-AC 7260, 2.4 & 5GHz, 300~867Mbps + Bluetooth 4.0 (Wireless Display)
                Accu: 8-cell Primary Lithium-Ion Battery (76,96WH)
                USB 3.0 - 2.0: 3 x USB 3.0 + 1 x USB 2.0 (USB 3.0 poorten ook te gebruiken voor USB 2.0 apparatuur)
                VGA-poort: 1 x D sub 15-Pin VGA poort
                HDMI Poort: HDMI 1.4a aansluiting voor extern LCD scherm / HD TV (1080P / met HDCP)
                Webcam: Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon
                E-SATA: E-SATA aansluiting voor externe harddisk (USB 3.0 Combinatie poort)
                Keyboard: Notebook keyboard incl Numeriek keypad
                **Keyboard Layout: AZERTY Toetsenbord (BE-Internationaal voor Belgie/Fr.)
                LAN: 10/100/1000 GigaBit Ethernet (RJ45)
                Cardreader: 9-in-1 card Reader (MMC/RS-MMC/SD/Mini-SD/SDHC/SDXC/MS/MS-Pro/MS-Duo)
                Audio: HD Audio geluidskaart
                Audio: 7.1 Digitale audio uitgang
                Audio: Microfoon-ingang, Speaker uitgang + Digitale uitgang (SPDIF)
                Audio: Ingebouwde Stereo speakers
                **Besturingssysteem: Windows 8.1 - 64bit Nederlands
                Afmetingen: 413mm (B) x 277.5 (D) x 17.5~44 (H) mm
                Gewicht: 3.2 Kg
                Adapter: 120 Watt adapter inclusief netsnoer
                Garantie >: 2 jaar Carry-in garantie
                **PIXEL Garantie HD+ / FULL-HD: 30 dagen pixelgarantie. Bij oplichtende of zwarte pixels wordt uw scherm of laptop vervangen.
                Reiniging TFT: BTO TFT Reinigingsdoek, Microvezel.
                AKTIE: GRATIS: Thuis afgeleverd + BTO Draagtas + USB muis + muismat + stereo oordopjes twv €44,95

                ** Afwijkend ten opzichte van de basisconfiguratie

                Totaalprijs incl. BTW € 1436,27

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe laptop - na het lezen van artikel in Shoot van 25/9

                  alvast dank voor de zeer bruikbare tips.
                  Aan een Mac met retina display had ik ook al gedacht, maar we hebben hier thuis nog pc's in het netwerk en vrees dat dat toch wel problemen kan geven.
                  Dell XPS 13 lijkt mij zeker het overwegen waard, maar die is blijkbaar nog niet uit, en het zou blijkbaar nog minstens een maand duren eer die te koop is, maar een 13'' lijkt mij wel erg klein, dan zou ik voor elke bewerking al moeten aansluiten op het externe scherm en ik vrees dat dat niet altijd zal lukken. MAar het kriebelt wel, want het ziet er ook nog mooi uit. (is niet echt een verreiste, maar is leuk meegenomen).

                  BTO kende ik tot voor kort niet, maar kwam het in mijn zoektocht meermaals tegen. Die specs leunen zeer dicht aan bij wat ik allemaal vond over wat een goede laptop voor fotobewerking zou moeten hebben.
                  Welke ervaringen hebben jullie met dit merk, en met dienst na verkoop (vanuit België)?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe laptop - na het lezen van artikel in Shoot van 25/9

                    Oorspronkelijk geplaatst door bejo Bekijk bericht
                    alvast dank voor de zeer bruikbare tips.
                    BTO kende ik tot voor kort niet, maar kwam het in mijn zoektocht meermaals tegen. Die specs leunen zeer dicht aan bij wat ik allemaal vond over wat een goede laptop voor fotobewerking zou moeten hebben.
                    Welke ervaringen hebben jullie met dit merk, en met dienst na verkoop (vanuit België)?
                    Op het forum van Telenet heb je een lang topic over BTO

                    Comment

                    Working...
                    X