Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2EHANDS CANON EOS 1DS waar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2EHANDS CANON EOS 1DS waar?

    Waar kan je eigenlijk zo'n toestel tweedehands vinden? Zal een moeilijke queeste worden
    veronderstel ik...

    Grtz, FrE


  • #2
    Hallo FrE,

    Welkom hier op het forum.
    Een vraagje, als die foto je "grafische signature" is, kan je die dan aub verwijderen?
    Grafische signatures zijn hier niet toegelaten.

    En een 1Ds 2de hands vinden zal niet zo eenvoudig zijn denk ik ...

    BD-crew

    Comment


    • #3
      Welkom op BD.
      Normaal gesproken wordt er deze zomer de opvolger voorgesteld van de 1Ds op Photokina. Dan ken ik verschillende mensen die deze zullen wegdoen. Je kan misschien eens een mailtje sturen naar de verschillende pro shop's in in Vlaanderen deze kunnen je dan kontakteren. Nog niet aan de Mark II gedacht?

      Comment


      • #4
        Hoi,

        nee BD, dit is gn signature...gewoon attachment...
        Bedankt voor de info, ik zal es enkele shopt mailen...veel ken ik er niet..jij wel?
        Ja idd, de mark 2 zou een optie zijn, toch stuk goedkoper...

        Cu, FrE ;-)

        Comment


        • #5
          Er staat een 1Ds te koop op advalvas voor een verdacht lage prijs...
          2300 euro...



          CANON appareil photo EOS-1Ds 11.4Mpixels NU|Canon EOS 1Ds - appareil photo numérique - 15.6 cm x 8 cm x 15.8 cm - 1265 g - CompactFlash - 11.1 mégapixel - Optique - pentaprisme fixe au niveau de loeil - Écran à cristaux liquides - matrice active TFT - 2" - couleur
          prix 2300euro

          Comment


          • #6
            Dit lijkt me echt goedkoop ...

            Comment


            • #7
              Yup, goeie prijs alleszins, een vierde van normaalprijs...misschien zal er toch iets aan zijn...maar indien ik zoiets zou kopen, dan toch wel eerst testen en maar helft betalen, na een maand andere helft....
              maar zal toch es informeren...
              Bedankt voor de info!!
              FrE

              Comment


              • #8
                Dat is duidelijke scam..

                Een 2e hands 1Ds zal minimaal € 5.500,00 moeten opbrengen. De enige plek waar ik ze nog weleens zie is Ebay, maar wees daar voorzichtig en (hoe raar het ook klinkt) ga niet in op aanbiedingen met een lage prijs, want als het te mooi is om waar te zijn......
                Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

                Comment


                • #9
                  ja,gelijk heb je...zou TE MOOI zijn
                  thX 4 reply

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by FrE
                    ja,gelijk heb je...zou TE MOOI zijn
                    thX 4 reply
                    by the way, zijn er nog veel argumenten om de (oude) 1ds boven de nieuwe 1dmkII te verkiezne?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Rudy
                      Originally posted by FrE
                      ja,gelijk heb je...zou TE MOOI zijn
                      thX 4 reply
                      by the way, zijn er nog veel argumenten om de (oude) 1ds boven de nieuwe 1dmkII te verkiezne?

                      misschien omdat oude 11 mp heeft? maar je hebt wel gelijk...ken gewoon niet veel van die mark II...alle info is welkom zoveel verschil tussen 11 en 8 MP is er nu niet zeker? gaat batterij ook zo lang mee dan op 1DS? en is ie wat lichter? en vooral : wat heeft mark II dat 1Ds niet heeft en andersom?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by FrE
                        Originally posted by Rudy
                        Originally posted by FrE
                        ja,gelijk heb je...zou TE MOOI zijn
                        thX 4 reply
                        by the way, zijn er nog veel argumenten om de (oude) 1ds boven de nieuwe 1dmkII te verkiezne?

                        misschien omdat oude 11 mp heeft? maar je hebt wel gelijk...ken gewoon niet veel van die mark II...alle info is welkom zoveel verschil tussen 11 en 8 MP is er nu niet zeker? gaat batterij ook zo lang mee dan op 1DS? en is ie wat lichter? en vooral : wat heeft mark II dat 1Ds niet heeft en andersom?
                        Snelheid, minder ruis.
                        Verschil nieuw 2500 euro in het voordeel van de Mark II

                        Lees het dpreview eens:
                        http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1dmkii/

                        maar vooral hier
                        http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1dmkii/page22.asp

                        onderaan de laatste URL staat:

                        As with our previous EOS-1D Mark II vs. EOS-1Ds comparison this one again demonstrates the impressive resolution advantage the EOS-1Ds manages to achieve, clearly there's a bigger jump in pixel count between the Mark II and EOS-1Ds (2.8 million) than the EOS-10D to the Mark II (1.9 million) and that's fairly clear to see here.

                        Tot slot. Foto van Mark II 800 ISO RAW zo uit de camera.

                        Comment


                        • #13
                          De Mark II maakt momenteel de brug tussen de 1D en de 1Ds, voor mij leek het in ieder geval een ideaal compromis, vandaar dat ik reeds op 1 februari mijn 1D Mark II bestelde en ik deze op 21 april mocht ontvangen. Na dus ongeveer 2 maanden inwerk periode kan ik zeggen dat de mark II mij niet heeft teleurgesteld. De camera geeft snelheid (8.3 beelden per sec) met een buffer van 40 in Jpeg en 20 in RAW, de resolutie is 8.2 Mega en is dus ook tussen de 1D, 4Mp en de 1Ds, 11 Mp. De prijs is ook voordeliger dan de 1Ds en de gevoeligheid in ISO gaat ook een pak verder dan de 1Ds tot 3200 ISO.

                          De camera kan dus veel aan, veelzijdiger dan de 1Ds maar hij heeft minder resolutie. Al bij al maakt het dat je van een volledig beeld uit de mark II toch zonder problemen een afdruk tot op A2 formaat kan halen. Wat normaal gezien voor de meeste onder ons moet volstaan.


                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                          Comment

                          Working...
                          X