Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pocket Wizards en batterijen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pocket Wizards en batterijen

    Vreten die Pocket Wizards Flex TT5 van jullie ook zoveel batterijen ? Zou het kloppen dat die dingen langer werken met Alkaline Batterijen?
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Pocket Wizards en batterijen

    Hoi, welke batterijen gebruik je nu? Ik gebruik gewone uiteraard niet oplaadbare batterijen omdat ik ze ook niet zoveel gebruik. Maar het verbruik lijt me niet buitensporig.
    Groetjes Steco

    Comment


    • #3
      Re: Pocket Wizards en batterijen

      Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
      Hoi, welke batterijen gebruik je nu? Ik gebruik gewone uiteraard niet oplaadbare batterijen omdat ik ze ook niet zoveel gebruik. Maar het verbruik lijt me niet buitensporig.
      ik gebruik momenteel eneloop-batterijen (NiMH's, oplaadbaar dus) die in een draadje in "Accessoires" in de hemel geprezen worden. Die zouden dus veel langer hun capaciteit bijhouden. Maar blijkbaar is de spanning van de batterijen van groot belang en mag die niet onder de 1.2 Volt zakken omdat bepaalde apparaten dan niet of slecht gaan werken. Dus jou batterijen zijn Alkalines (niet oplaadbaar) en zouden zoals ik het heb begrepen in dit topic niet onder de 1.2V zakken.
      Misschien nog gebruikers die met oplaadbare NiMH's werken en die hun ervaringen kunnen delen.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Pocket Wizards en batterijen

        laat je ze aanliggen? of schakel je ze uit als je ze niet gebruikt?

        hier gaan die ook behoorlijk lang mee
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Pocket Wizards en batterijen

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          laat je ze aanliggen? of schakel je ze uit als je ze niet gebruikt?

          hier gaan die ook behoorlijk lang mee
          Ik zet de apparaten wel steeds uit als ik ze wegberg, maar met de batterijen er nog in.
          Maar na gelezen te hebben dat je best de batterijen of althans ééntje eruit haalt omdat sommige apparaten zelfs als ze afstaan nog stroom uit de batterijen halen, heb ik dit nu gedaan. Ik zal nu zien wat het geeft.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Pocket Wizards en batterijen

            ik dacht dat er afgeraden werd om oplaadbare batterijen te gebruiken omdat die normaal maar 1.2v leveren.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: Pocket Wizards en batterijen

              Dit is het antwoord dat ik al had gepost in het topic van de MH-C9000 lader: (daar werd dezelfde vraag gesteld)

              Ik heb in de Yongnuo RF-603C Top Craft AAA accu's zitten, die zitten er al zeker een jaar in, en die werken altijd als ik ze nodig heb (dat is niet zo heel dikwijls).

              Maar ik heb hier een draagbare radio (een "wereldontvanger" van den Aldi), als ik daar batterijen of accu's in laat zitten, dan zijn die na een paar weken leeg, ook al is de radio niet gebruikt.
              Sommige apparaten hebben de vervelende eigenschap dat ze ook als ze uitgeschakeld zijn ook nog een kleine stroom blijven trekken uit de accu's.
              Als je dat merkt, haal dan altijd de accu's uit dat apparaat als je het niet gebruikt (1 accu verwijderen is voldoende, ze staan in serie, als je er dan 1 verwijdert kan er onmogelijk nog stroom door lopen).
              Op het werk hebben we een digitale manometers om aan koelinstallaties te werken, daar moet ik er ook altijd 1 batterij uithalen als dat apparaat een tijdje niet wordt gebruikt, anders zijn ze alle vier leeg.
              (Bij een van onze klanten hebben ze ook zo'n manometer, en die heeft hetzelfde probleem, daar heb ik toen uitgelegd wat er aan de hand was en hoe ze ervoor kunnen zorgen dat de batterijtjes veel langer meegaan.)

              Er zijn dan ook nog lastige apparaten die alleen met volle alkalinebatterijen werken, en die al dienst weigeren als de spanning per batterij (of accu) onder de 1,2V zakt.
              In die apparaten kan je eigenlijk geen accu's gebruiken, want de gebruiksspanning daarvan is maar 1,2V per cel (net na het laden is die wat hoger, maar die zakt vrij snel naar 1,2V en blijft dan vrij stabiel tot de accu zo goed als leeg is).
              Een alkalinebatterij is op 1,2V eigenlijk nog maar half opgebruikt.
              De bruikbare capaciteit van een alkalinebatterij is trouwens een stuk lager dan 2000mAh als de ontlaadstroom boven de 0,5A komt, voor zo'n toepassingen is een low selfdischarge accu altijd beter dan alkalinebatterijen, maar dat wil nog niet iedereen geloven...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Pocket Wizards en batterijen

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                ... Zou het kloppen dat die dingen langer werken met Alkaline Batterijen?
                http://wiki.pocketwizard.com/index.php?title=Batteries
                Ook op de pagina met eigenschappen (klik!) worden Alkaline batterijen aanbevolen:
                Power: Two (2) AA (IEC:LR6) Alkaline recommended, other chemistries (NiMH, NiCAD, Lithium) allowed, USB
                Er zal wel een reden zijn voor het benadrukken van die aanbeveling.

                De meegeleverde Alkaline batterijen steken al een paar maanden in mijn PW's. (Net even getest, zonder problemen.)
                Ik gebruik ze slechts sporadisch en heb nog geen ervaring met oplaadbare batterijen in de FlexTT5.
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #9
                  Re: Pocket Wizards en batterijen

                  Het is één van de eerste keren dat ik mij betrap op het niet goed doornemen van een handleiding. Ik wacht nu nog eens af wat het wordt als ik in elk apparaat een NiMH batterij verwijder als ik ze niet gebruik. Praktisch is echter anders aangezien ik de flitsstands normaal aan mijn TT5 laat. Nu moet ik die dus ook telkens weer afnemen om de batterijen eruit te halen.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pocket Wizards en batterijen

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    ... Praktisch is echter anders aangezien ik de flitsstands normaal aan mijn TT5 laat. Nu moet ik die dus ook telkens weer afnemen om de batterijen eruit te halen.
                    Dat begrijp ik niet. De schroefdraad voor een statief zit aan de onderkant, het deurtje voor de batterijen aan de zijkant.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pocket Wizards en batterijen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                      Dat begrijp ik niet. De schroefdraad voor een statief zit aan de onderkant, het deurtje voor de batterijen aan de zijkant.
                      Je moet weten dat ik met mijn Wizards nog niet aan een studio toe ben. Ik ben nog steeds aan het experimenteren met flitslicht en omgevingslicht in onze eigen ruime living. Ik wil dit eerst in mijn eigen leefwereld goed onder de knie hebben. Een studiootje komt "misschien" wel want ik heb daar voldoende ruimte voor. Maar d.w.z dat ik momenteel mijn flitsen monteer op hun eigen stands en dus zonder statieven her en der plaats om al naargelang mijn bedoelingen de beste resultaten te halen. Maar nogmaals, ik ben nog in de leerfaze van flitslicht versus omgevingslicht.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pocket Wizards en batterijen

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        ... Maar d.w.z dat ik momenteel mijn flitsen monteer op hun eigen stands en dus zonder statieven her en der plaats om al naargelang mijn bedoelingen de beste resultaten te halen. ...
                        Even zelf getest.
                        Als ik het goed begrijp, werk jij zo:


                        Bij gebruik van het voetje dat bij de flitser zit, krijg je inderdaad het deurtje van het batterijcompartiment niet helemaal open.
                        Open laten is ook een optie. Het contact met de batterijen is verbroken en ze kunnen er niet uit vallen.
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pocket Wizards en batterijen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                          Even zelf getest.
                          Als ik het goed begrijp, werk jij zo:


                          Bij gebruik van het voetje dat bij de flitser zit, krijg je inderdaad het deurtje van het batterijcompartiment niet helemaal open.
                          Open laten is ook een optie. Het contact met de batterijen is verbroken en ze kunnen er niet uit vallen.
                          Inderdaad, zo is dat, en een goeie tip het deurtje open te laten bij het opbergen.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment

                          Working...
                          X