Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slechte beeldkwaliteit na branden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Slechte beeldkwaliteit na branden

    Dag allen,

    ik ben geen videoamateur maar mijn schoonvader is dit wel (jammer genoeg met de nadruk op amateur. Hij heeft momenteel een prachtige panasonic-camera waar AVCHD-bestanden uitkomen. (haarscherp)
    Vroeger monteerde hij de films door alles eerst om te zetten naar analoog via een videorecorder en dan met het goede oude mengpaneel maakte hij zijn montage.
    (Te gek om los te lopen natuurlijk, digitaal filmen om dan om te zetten naar analoog,maar ja...)
    Nu was onlangs zijn mengpaneel stuk en heb ik hem kunnen overhalen om een pc te kopen en digitaal te beginnen monteren.
    Op zich geen probleem dacht ik. Het monteren gaat al prima en de beeldkwaliteit was in de preview ook ok.
    Van zodra we alles willen branden op dvd trekt de beeldkwaliteit echter op geen bal meer.
    We hebben al vanalles geprobeerd, windows moviemaker, pinnaccle, adobe premiere, cyberlink powerdirector, nero Video....
    Overal het zelfde resultaat.
    Iemand vertelde me dat de AVCHD-bestanden enkel brandbaar waren op blu-ray.
    Daarom: bestanden omgezet naar AVi met het programma Wondershare video converter ultimate.
    Resultaat: uitstekende bestanden om te monteren en uitstekende preview in het montageprogramma, maar de dvd zelf trekt op niks. Hetzelfde probleem dus.
    Heeft er iemand een ideetje wat er mis zou kunnen zijn?
    Uiteraard heb ik niet alle programma's gekocht, de meeste draaien onder trialversie. Soms met een watermerk of slechts 5 minuten branden, maar normaal gezien toch voldoende om de kwaliteit te beoordelen.
    Niet te technisch in de uitleg aub, zoals eerder gezegd ben ik zelf geen video-amateur, ik doe dit voor mijn schoonvader.