Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slechte beeldkwaliteit na branden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Slechte beeldkwaliteit na branden

    Dag allen,

    ik ben geen videoamateur maar mijn schoonvader is dit wel (jammer genoeg met de nadruk op amateur. Hij heeft momenteel een prachtige panasonic-camera waar AVCHD-bestanden uitkomen. (haarscherp)
    Vroeger monteerde hij de films door alles eerst om te zetten naar analoog via een videorecorder en dan met het goede oude mengpaneel maakte hij zijn montage.
    (Te gek om los te lopen natuurlijk, digitaal filmen om dan om te zetten naar analoog,maar ja...)
    Nu was onlangs zijn mengpaneel stuk en heb ik hem kunnen overhalen om een pc te kopen en digitaal te beginnen monteren.
    Op zich geen probleem dacht ik. Het monteren gaat al prima en de beeldkwaliteit was in de preview ook ok.
    Van zodra we alles willen branden op dvd trekt de beeldkwaliteit echter op geen bal meer.
    We hebben al vanalles geprobeerd, windows moviemaker, pinnaccle, adobe premiere, cyberlink powerdirector, nero Video....
    Overal het zelfde resultaat.
    Iemand vertelde me dat de AVCHD-bestanden enkel brandbaar waren op blu-ray.
    Daarom: bestanden omgezet naar AVi met het programma Wondershare video converter ultimate.
    Resultaat: uitstekende bestanden om te monteren en uitstekende preview in het montageprogramma, maar de dvd zelf trekt op niks. Hetzelfde probleem dus.
    Heeft er iemand een ideetje wat er mis zou kunnen zijn?
    Uiteraard heb ik niet alle programma's gekocht, de meeste draaien onder trialversie. Soms met een watermerk of slechts 5 minuten branden, maar normaal gezien toch voldoende om de kwaliteit te beoordelen.
    Niet te technisch in de uitleg aub, zoals eerder gezegd ben ik zelf geen video-amateur, ik doe dit voor mijn schoonvader.
    Indien gewenst kan ik eventueel enkele bestanden doorsturen via we transfer, misschien is het dan eenvoudiger om die te beoordelen.

    Alvast bedankt voor de moeite
    Groeten
    Luc

  • #2
    Re: Slechte beeldkwaliteit na branden

    Hallo Luc,

    Het probleem zit hem in de uitvoerkwaliteit van de video.
    AVCHD-video is van de allerhoogste kwaliteit, dus daar kan het niet aan liggen.
    Ik exporteer mijn videobestanden in H264-kwaliteit en doe dat in het mt(2)s-formaat (1920x1080).
    Dat levert exellente kwaliteit op - maar ook erg grote bestanden.
    Ik zet die uiteindelijke film op een externe HD die ik dan aan de TV koppel via USB.
    Ik weet niet of dat voor jou mogelijk is.

    Nu, in dit forumonderdeel zitten mensen die er véél meer van kennen dan ik ...
    Ze zullen je zeker ook verder kunnen helpen.

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Slechte beeldkwaliteit na branden

      Hallo Jaja,

      bedoeling is om de (trouw)film op dvd te branden en dan aan het pas getrouwde koppel mee te geven.
      Heb ondertussen ook al gemerkt dat de dvd op een blu-ray speler wel beter is.
      Op een gewone dvd-speler heb ik precies te weinig beeldlijnen.
      Alvast bedankt voor het antwoord.

      Luc

      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
      Hallo Luc,

      Het probleem zit hem in de uitvoerkwaliteit van de video.
      AVCHD-video is van de allerhoogste kwaliteit, dus daar kan het niet aan liggen.
      Ik exporteer mijn videobestanden in H264-kwaliteit en doe dat in het mt(2)s-formaat (1920x1080).
      Dat levert exellente kwaliteit op - maar ook erg grote bestanden.
      Ik zet die uiteindelijke film op een externe HD die ik dan aan de TV koppel via USB.
      Ik weet niet of dat voor jou mogelijk is.

      Nu, in dit forumonderdeel zitten mensen die er véél meer van kennen dan ik ...
      Ze zullen je zeker ook verder kunnen helpen.

      Jaja

      Comment


      • #4
        Re: Slechte beeldkwaliteit na branden

        Als de camera een AVCHD - H264 - Full HD camera is dan volg je best de bovenstaande raadgeving: Exporteren naar een .m2ts bestand, de hoogste kwaliteit, op een Hard Disc.

        Om de video op een TV scherm te tonen heb je een mediaspeler nodig.
        Die is soms ingebouwd in de externe harddisc of het TV toestel. Je kan ze ook afzonderlijk kopen.
        Let wel op : een film van 15 minuten kan gemakkelijk 3,5Gb groot zijn.

        Als je op Blue Ray brand kan je ook de hoogste kwaliteit hebben.
        Zowel op HardDisc als BlueRay zorg je ervoor dat het beeldformaat 1920*1080 pixels is.
        Dat is het basisformaat van je AVCHD Full HD camera.

        Als je op DVD brand verminderd de kwaliteit zichtbaar. Je hebt dan geen HD maar wel DV kwaliteit.
        Het beeldformaat is dan 720 × 576 pixels. Merkelijk minder dus.
        Als je dan nog eens de kwaliteit verminderd om de gehele film op de DVD te krijgen, bvb. met het schuivertjes bij Première Elements dat de compressie verhoogt,
        dan kan het zijn dat je film helemaal niet mooi meer is om zien.

        Nu is het mogelijk dat je bij het branden van BlueRay de instellingen verkeerd staan hebt omdat je daar ook een slecht beeld hebt.
        Heb je de film op meer dan één TV toestel gezien? Zie je kwaliteitsverschil ?
        Last edited by Skitch; 9 november 2013, 22:49.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Slechte beeldkwaliteit na branden

          Probleem opgelost.

          Met pinnacle Studio 16 hebben we een meer dan behoorlijke versie kunnen maken.
          Geen AVCHD of HD-kwaliteit, maar toch meer dan genoeg om naar te kijken.

          Alvast bedankt voor de reacties en de moeite.

          Groeten
          Luc

          Oorspronkelijk geplaatst door lw068236 Bekijk bericht
          Hallo Jaja,

          bedoeling is om de (trouw)film op dvd te branden en dan aan het pas getrouwde koppel mee te geven.
          Heb ondertussen ook al gemerkt dat de dvd op een blu-ray speler wel beter is.
          Op een gewone dvd-speler heb ik precies te weinig beeldlijnen.
          Alvast bedankt voor het antwoord.

          Luc

          Comment

          Working...
          X