Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste deal? Nieuwe camera of nieuw objectief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste deal? Nieuwe camera of nieuw objectief?

    Ik ben aan het twijfelen om van mijn 1100D over te schakelen naar een 60D.
    Maar ik lees geregeld dat het soms beter kan zijn om hetzelfde toestel te houden en gewoon betere objectieven te kopen.

    Kan iemand mij zeggen wat ik beter eerst aanschaf? Een update voor mijn 1100D? Of toch maar een nieuw objectief eerst? (CANON EF-S 10-22MM F/3.5-4.5 USM ofwel CANON EF-S 17-55MM F/2.8 IS USM)

    Alvast bedankt!
    Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

  • #2
    Re: Beste deal? Nieuwe camera of nieuw objectief?

    Het antwoord is zeer simpel, maar je moet eerlijk t.o.v. jezelf zijn.
    Loop je tegen beperkingen op van je 1100D?
    En dan bedoel ik, ruisprestaties als je veel 's avonds trekt, snelheid (fps) als je veel sport trekt, MP's als je veel grote afdrukken maakt, vul zelf maar aan....
    Beter lenzen hebben dikwijls betere AF, lichtsterker, bouwkwaliteit (regen...)
    Veel hangt dus af van je gebruik; trek je familiekiekjes en print je die max op 10x15 dan ga je amper verschil zien met eender wat je trekt, wil je paardensport in een slecht verlichte hal dan heb je flink kosten
    Als je verteld wat je meestal trekt kan ik wat specifieker zijn.
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Beste deal? Nieuwe camera of nieuw objectief?

      Ik zit vooral buiten, natuur, gebouwen, .... Maar geregeld neem ik binnen ook foto‘s van mijn petekind.
      Maar hoofdzakelijk dus in de buitenlucht. Landschappen, macro,...

      Ik weet dat investeren in een objectief een betere investering is omdat deze minder snel zijn waarde verliest. Maar als ik zo moet redeneren dan kom ik waarschijnlijk nooit aan een nieuwe body.

      Ik vind de 1100D een degelijk toestel, maar ik heb in een vergelijking tussen de 60d en 11000d gelezen dat de 60d 10% betere foto kwaliteit en ongeveer 50% meer details weergeeft.

      Dit zijn de objectieven die ik nu heb:
      Canon ef-s 18-55mm f3.5/5.6 is II — Canon ef-s 55-250mm f4/5.6 is II
      Canon ef 50mm f1.8 II — Canon ef 100mm f2.8 usm macro

      Waar haal ik het meeste voordeel uit? Eerst een 60D kopen en dan sparen voor een CANON EF-S 17-55MM F/2.8 IS USM? Of omgekeerd? Ikzelf ben geneigd om eerst het toestel te kopen omdat het toch meer mogelijkheden heeft dan de 1100d.
      Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

      Comment


      • #4
        Re: Beste deal? Nieuwe camera of nieuw objectief?

        Uit eigen ervaring:

        - zelfs als je overdacht koopt kost het een boel geld, maar wees ook niet te zuinig (dwz koop nooit een nieuwe Sigma, Tamron enz, ze zijn op een paar uitzonderingen na minder goed dan de merklens en je bent direct de helft van je geld kwijt)
        - lenzen zijn ong 3/4 van je budget, maar ze houden langer hun waarde, dwz je kan zonder teveel opleg naar betere opschuiven
        - instapbodies zijn een beetje frustrerend om te gebruiken, aan middenklassers heb je meer
        - crop DSLR's zijn niet meer hot, dwz als amateur vind je veel degelijk en betaalbaar materiaal

        je 100mm macro is van goede kwaliteit, en de 50 1.8 en de kitlens zijn dit ook voor hun prijs en gewicht, houden
        in jouw geval zou ik de 1100D verkopen en een tweedehands 50D kopen, dit kost je hooguit 200 EUR
        je 55-250 kan je voor niet veel meer omruilen voor een 70-200 f:4 non-IS
        dan heb je nog geld genoeg voor een tweedehands 15-85 en/of 10-22 en/of 17-55

        begin met de lenzen

        Comment


        • #5
          Re: Beste deal? Nieuwe camera of nieuw objectief?

          Ik vind de 1100D een degelijk toestel, maar ik heb in een vergelijking tussen de 60d en 11000d gelezen dat de 60d 10% betere foto kwaliteit en ongeveer 50% meer details weergeeft.
          De zogenaamde details die je meer krijgt zijn enkel te zien bij zeer grote afdrukken (100%) en niet op een normale foto(10x15, 20x30)
          ik heb kort geleden nog een baby foto afgedrukt op A4, die was op 100% scherm niet scherp en de afdruk was wel goed dus...
          Velen doen aan pixelpeepen en kopen daarom materiaal dat ze eigenlijk niet nodig hebben.
          Jij kan bijv. met je macrolens en je body goede resultaten boeken, lukt je dat niet dan ligt het aan iets anders.
          Belangrijk is wat er op de foto staat en hoe het er op staat, je kan met de beste apparatuur ook alles verknoeien hoor.
          Voor velen is het een hobby en je moet er vooral van genieten
          D800 en een goed glasservies

          Comment


          • #6
            Re: Beste deal? Nieuwe camera of nieuw objectief?

            Hoi,

            Jozef68 slaat den spijker op den kop...
            Loop je tegen een gemis van je camera aan?
            Kwaliteit, instellingen, gebruiksmogelijkheden?
            Persoonlijk denk ik dat je sneller meer plezier hebt van een lichtgevoelige lens dan een (betere) body.
            Zoals Jozef reeds schreef, bij gewone tot redelijk grote afdrukken merk je niets of niet veel.
            Zo ben ik midden vorig jaar omgeschakeld van een Full Frame (5DII) naar 4/3 (Olympus OM-D E-M5).
            Pixel peeping van JPG foto's zie ik tot ISO 6400 amper verschil (ik fotografeer niet boven ISO 3200).
            Laat staan op gewone afdrukken of formaten die je op een beamer bekijkt.
            Grootte en gewicht was ook een belangrijk punt.
            Gebruikt zoeken is ook een goed punt.
            Een jonge body met niet al te veel fotootjes op z'n teller scheelt al veel.
            Betere lenzen gebruikt kopen is heel goed te doen. Nette en onbeschadigde lenzen blijven goede waarde houden.
            Ik heb verscheidene lenzen gebruikt gekocht en weer verkocht.
            Zo groeide mijn verzameling van opstap naar bijna professioneel.
            Voor het Pixelpeepen gebruik ik de volgende sites:

            Daar kun je cameraresultaten met testfoto's vergelijken.
            View the image quality delivered by the Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.

            Hier kun je lenzen met hun scherpte vergelijken (hoofdzakelijk Canon).

            Adrie

            Comment


            • #7
              Re: Beste deal? Nieuwe camera of nieuw objectief?

              Bedankt voor de info iedereen.
              De foto's die ik maak vallen kwaliteit goed mee, daar niet van, maar ik heb budget en zou willen investeren in mijn gerief.
              Vandaar dat ik bezig ben met rond te kijken voor een body ofwel nieuwe lens.
              Maar als ik de reacties dus hoor kan ik dus beter voor de CANON EF-S 17-55MM F/2.8 IS USM gaan en niet voor de 60D.
              Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

              Comment


              • #8
                Re: Beste deal? Nieuwe camera of nieuw objectief?

                Bezie het zo; met een goede lens zoals die 17/55 haal je het uiterste uit je "budget" body, maar een 60D word beperkt door een goedkope kitlens.
                En zoals met alles , de laatste verbeteringen kosten het meeste en zijn het kleinst
                D800 en een goed glasservies

                Comment


                • #9
                  Re: Beste deal? Nieuwe camera of nieuw objectief?

                  Oorspronkelijk geplaatst door jan610 Bekijk bericht
                  ......
                  Maar als ik de reacties dus hoor kan ik dus beter voor de CANON EF-S 17-55MM F/2.8 IS USM gaan en niet voor de 60D.
                  ook mijn gedacht.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment

                  Working...
                  X