Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Online portfolio's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Online portfolio's

    Misschien een oude vraag maar ik kan ze moeilijk terugvinden precies, wss. zal iemand deze vraag al ooit eens gesteld hebben. Ik loop een beetje verloren bij het kiezen van een soort online-portfolio.Ik gebruik ook wel Tumblr, maar dat is niet bedoeld als portfolio, da's gewoon om de facebook foto-albums te vermijden. Ik heb zelf een viewbook-account maar heb er een beetje een probleem dat je daar geen subpaginas kunt maken, of ik heb het allesinds nog niet gevonden. Er zijn teveel alternatieven om op te noemen. wat ik graag zou doen is een soort balk bovenaan zoals hier op het forum bvb. Studio, on location, concerts, speciale thema's,... en daar onder een aparte pagina met een paar albums. Waar kan ik dat het beste en het gemakkelijkste zelf doen? wordpress ofzo ? Heeft iemand hier tips voor? En eigenlijk liefst ook gratis ...

  • #2
    Re: Online portfolio's

    in flickr kan je sets en groepen aanmaken... click
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Online portfolio's

      @ d_oracle: weet ik maar dat vindt ik niet echt professioneel overkomen, heb zelf een flickr account ze,maar heeft het zin om je foto's op 4 verschillende media te zetten? Ik kan er mss wel mijn foto's tijdelijk opzetten, in plaats van tumblr ofzo, ik zie dat precies ook wel dat dat meer gedaan wordt en op de avondschool zitten er ook wel enkele die zo'n flickr fotostream hebben.Er zitten trouwens een paar heel mooie originele foto's op die flickr van jou.
      Last edited by Peter VI; 3 november 2013, 13:50.

      Comment


      • #4
        Re: Online portfolio's

        persoonlijk heb ik ondervonden dat als je echt iets wilt zoals je het zelf wilt... dan moet je een website bouwen... voorbeeldje...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Online portfolio's

          Zelf zet ik alles op flickr... en gebruik ik een plug-in op mijn website om een flickr set als album de tonen.
          Naam plug-in; " Flickr Photostream "

          Wordpress heeft erg veel gratis plug-ins om een portfolio te maken. Advies maak local op je computer een wordpress site en ga aan de slag met de diverse plug-ins.
          Gebruik je:
          Windows >> WAMP
          OS X >> MAMP
          Linux >> LAMP
          Zelf draai ik OS X en gebruik ik MAMP om lokaal te spelen met Blog/CMS software en de diverse plug-ins.

          Comment


          • #6
            Re: Online portfolio's

            Ik gebruik ook Flickr en communities als 500px etc…. maar een eigen website blijft toch wel de manier bij uitstek.
            EMBLEMATA.BE
            http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

            Comment


            • #7
              Re: Online portfolio's

              @D_oracle: (ik dacht dat ik rechtstreeks onder je post iets had gezet) Dat bedoel ik eingenlijk, een klasgenoot is bezig met wix of zoiets, ik heb destijds voor mijn KAJ-Afdeling ook een freewebs page gehad maar herinner me nog dat je daar niet al te grote foto's kon op zetten, als fotograaf wil je toch dat je nog een degelijke resolutie kan behouden. alleen ken ik niets van programmeertaal. Ik doe veel op mijn computer maar da's altijd foto, video & soms audio maar de rest van het computergebeuren spreekt me eigenlijk niet veel aan en daar ben ik ook niet echt mee bezig.

              Comment


              • #8
                Re: Online portfolio's

                dat klinkt mij al wat moeilijker ,ik heb al eens gekeken op wordpress en heb daar toen precies iets zien staan, er stonden ook heel wat codes bij om bepaalde dingen te doen. maar ik ben altijd zwaar gebuist geweest voor dingen die ik effectief moet programmeren a.h.v codes etc.

                Comment


                • #9
                  Re: Online portfolio's

                  Koban, Ik heb zo al iets gezien ergens, ik denk dat ik op de site van wordpress zelf aan het kijken was. Klinkt mij wel heel erg computertechnisch, nu op die site stonden er ook weel stukken code die je kon gebruiken om bepaalde dingen te doen. als ik cms zie staan denk ik ineens aan alles zelf programmeren, maar daar kan ik fout in zijn natuurlijk nochtans, ik dacht dat ze bij mediaraven (organisatie uit het gentse waar ik vrijwilligerswerk doe) ook cms gebruiken of gebruikte...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Online portfolio's

                    persoonlijke website met content management:

                    je kiest voor een provider, daar huur je een stukje webspace en je kiest een domainnaam. Kost mij ca. 2.5€ per maand (website en domeinnaam)...
                    Dan installeer je wordpress of joomla... je provider levert die voor je, dat moet je enkel aanvinken...
                    Dan kies je ergens een template voor joomla of wordpress... gratis of betalend en je vormt je website... daar komt geen programeren bij te pas... alleen maar configureren en organizeren, invoeren van content en foto's... Dat moet je altijd doen!

                    ikzelf gebruik deze provider : click

                    heb op m'n webspace 3 domainnames: www.vaita.be , guerrilla-tango.be, strobistfotografie.be, die laaste twee worden gewoon doorgesluist naar facebook en blogspot.
                    Last edited by d_oracle; 9 november 2013, 11:03.
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Online portfolio's

                      Bedankt voor de informatie, zal ik overwegen...

                      Comment

                      Working...
                      X