Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

exif

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • exif

    een vraagje. op mijn windows heb ik een opanda programma en met een rechterklik die ik direkt alle exif gegevens.
    hoe kan ik dit nu ook doen op mijn apple??
    Bij voorbaat dank
    Grts Dirk
    __________________________________________________ _
    Sony A580 en wat glas.

  • #2
    Re: exif

    Er zijn tools die je kunt installeren, maar zelf gebruik ik deze eigenlijk niet. Ik bekijk de EXIF in Lightroom of als ik even snel wil kijken dan doe ik dat met de standaard programma van OS X Voorvertoning
    Ga dan naar Extra's --> Toon infovensters je krijgt een pop-up met uitgebreide informatie. Voor EXIF kies tabla exif.

    Je kunt ook gebruik maken van de beperkte info in de finder. Rechtermuis knop en kies dan Toon info en open dan het onder deel Meer info hier zie je beperkte exif informatie

    Simpele Google zoek opdracht gaf al aardig wat resultaten over eventuele tools ;-)

    Wie weet helpen de onderstaande links je verder ?





    De beste exif tips, nieuws en artikelen
    Last edited by Koban; 1 november 2013, 19:32.

    Comment


    • #3
      Re: exif

      De beste plugin, die ik verschillende jaren gebruikt heb, en die mijn vrouw op OSX 10.6.8 nog steeds gebruikt is Exif Everywhere. Helaas niet meer ondersteund.
      Je hebt, bij Safari Extensies een extensie die ExifExt heet, die ik geïnstalleerd heb en die ik regelmatig gebruik.
      Daarnaast heb ik, waarschijnlijk via Macupdate Exif Viewer gedownload, en die doet het nog steeds onder OSX 10.8.5. Jammer genoeg niet zo goed als Exif Everywhere, maar beter heb ik vooralsnog niet gevonden.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment

      Working...
      X