Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opgelicht?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opgelicht?

    Ik heb op marktplaats een tweedehandse canon 550 d gekocht voor 230 euro .Na 10 dagen heb ik nog altijd niets ontvangen.Al 4 e-mails verzonden maar nog altijd geen reactie van de persoon.Ik vrees dat ik mijn geld kwijt ben.Wat kan ik doen voordat ik naar de politie stap Elke tip is welkom
    stefaan
    Last edited by siberische tijger; 29 oktober 2013, 19:38.

  • #2
    Re: opgelicht?

    Hoe heb je betaald ?
    Kan je daar geen bescherming genieten ?
    Was het een aanbod uit het buitenland ?

    Dat zijn zo allemaal zaken waar je moet op letten,
    anders zal het een klacht worden bij de politie, maar daarmee
    heb je centen niet terug, en ook geen camera.

    Bedenk steeds als het te goed lijkt om waar te zijn, dan is het ook meestal zo !

    Sterkte, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: opgelicht?

      tja..veel op/via internet kopen/verkopen heeft nou eenmaal een risico.
      het gaat een keer fout hè.
      denk niet dat aangifte hier zinvol is.
      neem het verlies en let de volgende keer beter op.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: opgelicht?

        Ik heb betaald met een europese overschrijving.Hij had een rekening bij de rabo bank.Ik heb geen adres of telefoonnummer van de persoon.Al zijn e-mails waren in het nederlands zonder fouten.Ik heb wel nog zijn e-mails.Eventueel via marktplaats een klacht indienen.Als men een rabo rekening in nederland heeft moet men toch zijn gegevens hebben wie hij is ?

        Comment


        • #5
          Re: opgelicht?

          Je moet zeker iets ondernemen, via de gegevens die je vermeld moet hij te vinden zijn !

          Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: opgelicht?

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            tja..veel op/via internet kopen/verkopen heeft nou eenmaal een risico.
            het gaat een keer fout hè.
            denk niet dat aangifte hier zinvol is.
            neem het verlies en let de volgende keer beter op.
            grt,bouk.

            Bouk, wat is da nu voor nen uitleg, een aangifte is altijd nuttig
            OK het gaat niet direct iets oplossen , maar oplichters laten het niet
            bij één zaak hé, en bij herhaling kan je aangifte nuttig zijn.

            Met vriendelijke groeten, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: opgelicht?

              Kijk eens op de contact pagina van Marktplaats. Misschien dat zij je ook verder kunnen helpen (aan je toestel of aan je geld).

              Comment


              • #8
                Re: opgelicht?

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                ....... maar oplichters laten het niet
                bij één zaak hé, en bij herhaling kan je aangifte nuttig zijn.
                mee eens hoor, maar dat is ook het veschil tussen nuttig en zinvol.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: opgelicht?

                  Beste

                  Voor de mensen die al reageren bedankt voor de moeite.Nu ik ben wel voorzichtig om iets te kopen op internet heb al op marktplaats tweedehands en andere site s gekocht zonder problemen.Vroeg of laat kan je natuurlijk iets tegenkomen.
                  Hier viel het wel op dat het rap moest gaan en hij gaf wel 3 bankrekeningen op. Ik zal eventueel via marktplaats een klacht indienen en heb hem al een e-mail gezonden dat ik naar de politie stap als hij niet reageert.Ik verwacht er wel niet veel van
                  maar je kunt het maar proberen.
                  Nu ja als er iemand ergens een canon 550 d voor niet te veel geld wil verkopen ik wil die vooral gebruiken voor te filmen
                  stefaan

                  .
                  Last edited by siberische tijger; 29 oktober 2013, 09:48.

                  Comment


                  • #10
                    Re: opgelicht?

                    Heb klacht neergelegd bij marktplaats.Binnen de 3 dagen beloven ze een antwoord
                    stefaan

                    Comment


                    • #11
                      Re: opgelicht?

                      fingers crossed voor een positieve afloop

                      Comment


                      • #12
                        Re: opgelicht?

                        Erg vervelend om te lezen. Het is afwachten wat het antwoord is. Lets hope dat het gaat om een misverstand.
                        Nadeel is datje bij bank overschrijving geen banknummer en naam controle is. Je kunt helaas elke gewenste naam opgeven bij een bankrekening nummer.

                        Wellicht volgende keer niet meer te laten versturen, maar zelf op te halen ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: opgelicht?

                          Oorspronkelijk geplaatst door siberische tijger Bekijk bericht
                          Ik heb op marktplaats een tweedehandse canon 550 d gekocht voor 230 euro .Na 10 dagen heb ik nog altijd niets ontvangen.
                          Heb je voor je bestelde mails gekregen van de verkoper? Zo ja, probeer dan het IPadres te vinden en controleer of dit overeenkomt met de woonplaats. Dit is geen exacte wetenschap maar kan een aanwijzing zijn als er iets niet klopt. Bij gmail en hotmail zie je geen IP van de afzender en als er geantwoord is via een marktplaats formulier ook niet.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: opgelicht?

                            Marktplaats staat er voor gekend, voor de vele oplichters die er actief zijn.


                            Ik vrees ervoor dat je weinig kan doen.
                            https://www.tinicleemputfotografie.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: opgelicht?

                              In feite betrouw ik enkel afhalen ter plaatse, of het zou ebay moeten zijn.
                              En BD betrouw ik ook.

                              Comment

                              Working...
                              X