Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe camera aanschaffen sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe camera aanschaffen sony

    Hey kenners

    Als complete beginner zou ik graag jullie mening weten en wat tips krijgen ivm de aanschaf van onze nieuwe camera.
    We hebben momenteel een sony a550 met de kitlenzen 18-55 en 75-300 en tamron 18-200 met metz 50AF-1 flitser.

    Nu hebben we ons oog laten vallen op een nieuw toestel en we zouden graag van jullie wat tips of opmerkingen horen.
    We zouden gaan voor de sony slt-a77 met sony DT 16-50 F2.8 SSM lens en sony HVL-F60M flitser.

    Lijkt dit jullie een goede combinatie of raden jullie ons totaal iets anders aan. We zijn ons volop aan het verdiepen in wondere wereld van de spiegelreflex technologie en zijn sterk onder de indruk van de translucente spiegel technologie vandaar deze keuze.

    Alvast bedankt voor jullie info.

    Mvg
    Jurgen en Melissa

  • #2
    Re: nieuwe camera aanschaffen sony

    Misschien nog even wachten met de aankoop, waarschijnlijk komen er begin 2014 nieuwe A-mount camera's uit. Naar verluidt zonder spiegel en dus geen slt's meer.

    Als je 1500à1600€ gaat uitgeven voor een A77+16-50/2.8, dan zou ik ook eens kijken naar de A7+28-70. Je kan je huidige lenzen gebruiken met een adapter en je behoudt fasedetectie AF. De A7 heeft fasedetectie sensoren op de sensor, maar als deze niet werken met je huidige lenzen dan heb je nog de LA-EA4 adapter met een spiegelconstructie gelijk de A77.

    De A77 is een goed toestel maar op gebied van ruis maakt de A7 er gehakt van. Ook de beeldkwaliteit in het algemeen zal beter zijn, zelfs in crop mode met je huidige lenzen.

    Zo heb je toch een veelzijdige camera. Als je wil plaats je er een telelens op (Sigma 50-500 bijvoorbeeld) of als je genoeg hebt aan de 28-70 dan heb je een compacte full frame camera. Moest ik weer voor de keuze staan, ik zou toch 2 keer nadenken en alles eens goed bekijken.
    Last edited by alex606; 28 oktober 2013, 14:22.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe camera aanschaffen sony

      Op zich geen slecht voorstel van Alex, maar bedenk wel dat je met de A7 en je huidige (niet-zo heel goeie) lenzen beeldstabilisatie verliest. In een A7 is de sensor niet gestabiliseerd...

      Nieuwe A-mount camera's zonder SLT geloof ik niet voor begin 2014, ik ben redelijk zeker dat Andrea van SAR zich heeft laten misleiden bij de eerste geruchten van de A7's...Dat waren immers "alpha" camera's zonder SLT spiegel, en alpha camera wordt dan al snel A-mount camera...

      Alpha's zonder SLT-spiegel akkoord, A-mount camera's zonder SLT-spiegel voor begin 2014 lijkt mij te vroeg... :-)

      Op zich is de A77 een uitstekende camera, maar hoge iso's zijn echt geen sterk punt van deze camera...blijft altijd beetje knagen. Voor de rest voldoet het op alle vlakken ruimschoots! Je keuze van HVL-F60M is een goede keuze, maar let op dat deze flits niet rechtstreeks op de A77 past, wel via de meegeleverde adapter. Het is maar niet dat je denkt als je de flits uitpakt dat je verkeerd gekocht hebt ;-)

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe camera aanschaffen sony

        Klopt Proximus, eerst zeggen ze dat de spiegel helemaal verdwijnt en nu komen er toch nieuwe slt's. Ik denk ook dat de huidige pdaf on sensor niet voldoende is ontwikkeld om de spiegel te vervangen. Binnen korte tijd zullen we meer weten.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe camera aanschaffen sony

          Wat mis je in de a550 wat maakt dat je een nieuwe camera wil?

          Comment

          Working...
          X