Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoshoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoshoot

    Beste

    Ik ben een (beginnend) hobby fotograaf en heb van een vriend een gelegenheid gekregen om fotograaf te zijn op zijn feest:
    Het is een soort receptie vanwege zijn 25 jaar bestaan van zijn eigen zaak en zijn 60e verjaardag. Wel ik had graag wat tips gehad
    over de dingen waar ik zo moet opletten en wat ik zeker wel en niet moet fotograferen. Welk materiaal enzo ...
    Ik ben in bezit van een D7000 met een 18-105 en een 70-300. Ik heb ook een SB700. Nog even ter info de shoot is zowel binnen als buiten.

    Alvast bedankt
    BenWylin

  • #2
    Re: Fotoshoot

    Moderator Note: Verplaatst van Beginnershoek (waar je je eerste foto's normaal post) naar Algemeen, waar je een dergelijke vraat wel kwijt kunt.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Fotoshoot

      Ik ben geen expert, ik heb nog maar 2 communiefeesten gedaan, ik was erg blij dat ik een 2.8 lens had. Binnen heb je al snel licht te kort. Mijn (beperkte) ervaring leerde me dat je best heel wat afwisselt tussen close-ups en overzichtsbeelden ook verschillende standpunten zijn belangrijk. Werk op instellingen die je gewoon bent (A,S,M). Bij erg wisselende lichtomstandigheden (binnen-buiten) is het misschien wel handig om je ISO op automatisch te zetten (met een maximum van bvb 1600iso en een voldoende snelle sluiter)

      Comment


      • #4
        Re: Fotoshoot

        binnen je flits gebruiken door te bouncen en buiten zoveel mogelijk met je rug naar het licht werken... tegen licht fotograferen is niet makkelijk.