Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoshoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoshoot

    Beste

    Ik ben een (beginnend) hobby fotograaf en heb van een vriend een gelegenheid gekregen om fotograaf te zijn op zijn feest:
    Het is een soort receptie vanwege zijn 25 jaar bestaan van zijn eigen zaak en zijn 60e verjaardag. Wel ik had graag wat tips gehad
    over de dingen waar ik zo moet opletten en wat ik zeker wel en niet moet fotograferen. Welk materiaal enzo ...
    Ik ben in bezit van een D7000 met een 18-105 en een 70-300. Ik heb ook een SB700. Nog even ter info de shoot is zowel binnen als buiten.

    Alvast bedankt
    BenWylin

  • #2
    Re: Fotoshoot

    Moderator Note: Verplaatst van Beginnershoek (waar je je eerste foto's normaal post) naar Algemeen, waar je een dergelijke vraat wel kwijt kunt.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Fotoshoot

      Ik ben geen expert, ik heb nog maar 2 communiefeesten gedaan, ik was erg blij dat ik een 2.8 lens had. Binnen heb je al snel licht te kort. Mijn (beperkte) ervaring leerde me dat je best heel wat afwisselt tussen close-ups en overzichtsbeelden ook verschillende standpunten zijn belangrijk. Werk op instellingen die je gewoon bent (A,S,M). Bij erg wisselende lichtomstandigheden (binnen-buiten) is het misschien wel handig om je ISO op automatisch te zetten (met een maximum van bvb 1600iso en een voldoende snelle sluiter)

      Comment


      • #4
        Re: Fotoshoot

        binnen je flits gebruiken door te bouncen en buiten zoveel mogelijk met je rug naar het licht werken... tegen licht fotograferen is niet makkelijk.
        Iso durven hoog zetten wanneer je binnen werkt... goed belichte foto's vertonen weinig ruis, D7000 moet vlot op ISO1600 kunnen werken, ik kan dat al met een D50

        extra batterijtjes en geheugen kaartjes...

        in RAW werken...

        hoe belangrijk is dit voor je vriend?
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Fotoshoot

          Hij heeft mij de kans om mijn eerste fotoshoot te doen en hij wil dat ik achteraf een fotoalbum maak, zodat hij een mooie herinnering heeft aan zijn feest.

          Comment


          • #6
            Re: Fotoshoot

            Ga van te voren eens kijken op de locatie. Op een uur waarop het feest ook doorgaat. Zo weet je van te voren in welke omstandigheden (licht) je moet gaan werken, als bouncen niet mogelijk is, misschien toch ook een externe flitser meenemen, met een cactus trigger, of andere

            Comment


            • #7
              Re: Fotoshoot

              Oorspronkelijk geplaatst door BenWylin Bekijk bericht
              Beste

              Ik ben een (beginnend) hobby fotograaf....
              dus niet aan beginnen.
              bij zo iets belangrijks, een meer ervaren fotograaf nemen.
              om teleurstelling achteraf te voorkomen en je vriendschap niet op het spel te zetten.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Fotoshoot

                Oorspronkelijk geplaatst door BenWylin Bekijk bericht
                Hij heeft mij de kans om mijn eerste fotoshoot te doen en hij wil dat ik achteraf een fotoalbum maak, zodat hij een mooie herinnering heeft aan zijn feest.
                Ben je de enige fotograaf ?
                Heb je er vertrouwen in dat jij die mooie herinnering kan bezorgen in beeld ?

                Je camera spullen vind ik nu even ondergeschikt. Gezien je manier van formuleren van de vraag heb ik het idee dat je nog niet beschikt over de nodige kennis om de apparatuur optimaal te benutten. Als dat zo is helemaal geen schande. Iedereen moet een keer beginnen.

                Je kunt je eigenlijk al voorbereiden als gaat om fotograferen onder mindere lichtomstandigheden. Maak veel foto's binnen van je familie/vrienden etc. Gaat dit goed ? Zorg dat je vertrouwen hebt hoe de camera in te stellen. Heb je twijfels over je foto dan kun je deze altijd plaatsen op het forum en vragen hoe je techniek te verbeteren.

                Wil het bijvoorbeeld niet lukken om onder mindere lichtomstandigheden goede foto's te maken, dan zou ik adviseren om iemand anders de foto's te laten maken met ervaring, maar zet je zelf niet buiten spel. Juist nu kun je veel leren. Neem je camera ook mee en ga ook foto's maken. Door veel doen leert men.

                Comment


                • #9
                  Re: Fotoshoot

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht

                  hoe belangrijk is dit voor je vriend?
                  Oorspronkelijk geplaatst door BenWylin Bekijk bericht
                  Hij heeft mij de kans om mijn eerste fotoshoot te doen en hij wil dat ik achteraf een fotoalbum maak, zodat hij een mooie herinnering heeft aan zijn feest.
                  mijn vraag was "hoe belangrijk is het voor hem?" als het belangrijk is, dan hoort hij goed te begrijpen dat je je best zal doen maar eventueel geen goed resultaat zal opleveren... als het niet belangrijk is... dan heb je vrij spel...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment

                  Working...
                  X