Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een opvolger voor mijn Canon 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek naar een opvolger voor mijn Canon 350D

    Hallo,

    in 2006 kocht ik mijn eerste tweedehands spiegelreflexcamera, een Canon 350D, en het wordt nu stilletjes aan tijd voor een upgrade.

    Tijdens het jaar maak ik voornamelijk sportfoto’s (voetbal en hockey) van mijn kinderen en tijdens de zomermaanden, als we op vakantie zijn, gaat mijn toestel elke dag mee als we gaan wandelen of een stad bezoeken.

    Ik moet zeggen dat ik meestal niet tevreden ben over het resultaat wanneer ik actiefoto’s dien te trekken in slechte lichtomstandigheden, dus ik hoop vooral op dit vlak wat beterschap te zien.

    Ik weet dat de lenzen ook belangrijk zijn, en ben van plan om ook hier in beter materiaal te investeren. Daarom wil ik toch proberen om het budget voor de body zo laag mogelijk te houden.

    Ik zie op dit moment twee mogelijkheden, een tweedehands 60D of een tweedehands 7D. De 70D lijkt me geen optie op dit moment, omdat deze nieuw te veel budget wegneemt en tweedehands bijna nog niet te vinden is op de markt.

    Alle tips en opmerking zijn dus meer dan welkom, zodat ik een goede beslissing kan nemen.

    Grtz,
    dd1975
    Canon 350D || batterijgrip || Sigma 18-50 mm f/2.8 EX DC || Canon EF-S 55-250 IS F4-5.6

  • #2
    Re: Op zoek naar een opvolger voor mijn Canon 350D

    Als je actiefoto's wil maken in slechte lichtomstandigheden, dan is niet alleen de camerabody belangrijk, je hebt dan eigenlijk ook lichtsterke lenzen nodig.
    Voetbal en hockey bij kunstlicht, dat is niet zo simpel, zeker niet met een beperkt budget.
    Verwacht niet dat dat plots véél beter wordt als je de 350D vervangt door een 60D.
    Je 18-50 f2,8 is wel bruikbaar, maar ik denk dat je eerder een tele nodig hebt voor dat soort sportfotografie.
    En dan kom je al snel uit bij een 70-200 f2,8 (of eventueel een 50-150 f2,8 voor een crop camera).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Op zoek naar een opvolger voor mijn Canon 350D

      Ik heb indertijd dat ik de 7D kocht de 24/105 op de 350D( die ik nog steeds bezit) gezet en het verschil in foto's met de oorspronkelijke kitlens was adembenemend .De foto's met de 100/400 ten opzichte van de 70/300 was hetzelfde verhaal.Je kan dus zoals reeds aangegeven lenzen kopen die veel meer zullen veranderen aan je foto's.Maar het is en blijft een dure hebby als je goed materiaal wilt .Lenzen behouden ook beter hun waarde dan een camera .

      Comment


      • #4
        Re: Op zoek naar een opvolger voor mijn Canon 350D

        Wanneer ik mijn foto's bekijk op de PC blijkt heel vaak mijn onderwerp niet scherp te zijn, waardoor ik meestal onmiddellijk 50 % van mijn foto's in de prullenbak mag gooien.
        Zou dit ook verbeteren indien ik bijvoorbeeld een Canon EF 70-200mm f2,8 zou gebruiken? Of ligt dit puur aan het AF-systeem van de body?
        Canon 350D || batterijgrip || Sigma 18-50 mm f/2.8 EX DC || Canon EF-S 55-250 IS F4-5.6

        Comment


        • #5
          Re: Op zoek naar een opvolger voor mijn Canon 350D

          De 7D is in principe beter geschikt voor sportfotografie, met een hogere fps en een betere autofocus.

          Comment


          • #6
            Re: Op zoek naar een opvolger voor mijn Canon 350D

            Oorspronkelijk geplaatst door dd1975 Bekijk bericht
            Wanneer ik mijn foto's bekijk op de PC blijkt heel vaak mijn onderwerp niet scherp te zijn, waardoor ik meestal onmiddellijk 50 % van mijn foto's in de prullenbak mag gooien.
            Zou dit ook verbeteren indien ik bijvoorbeeld een Canon EF 70-200mm f2,8 zou gebruiken? Of ligt dit puur aan het AF-systeem van de body?
            De AF kan door heel wat zaken beinvloed worden. O.a. de body (vooral de software), maar ook de instelling op de lens (sommige lenzen laten toe om enkel op grotere afstanden scherp te stellen, waardoor je kortbij niet kan AF-en maar waardoor de AF wel sneller werkt) en de hoeveelheid licht die de camera binnen krijgt (hoe meer licht, hoe makkelijker contrasten kunnen gemeten worden). Dus wanneer alle andere factoren gelijk blijven, zou een groter diafragma een snellere AF moeten opleveren.

            Comment


            • #7
              Re: Op zoek naar een opvolger voor mijn Canon 350D

              Voor AF-snelheid zijn lens en body 2 schakels in een keten, maar ik denk dat de lens het belangrijkst is.

              Als een 70-200 f:2.8 boven budget is en het is voor buitenshuis kan je een 70-200L f:4 zonder IS overwegen (ong 350 EUR). Zeer scherpe en snel focussende lens.
              Een 7D is tweedehands nog wat duur, maar een 50D moet je nu rond de 300 vinden. Die is zeker niet trager dan een 60D.

              Belicht goed, ga gerust wat hoger in de ISO, met een goede nabewerking haal je de eventuele ruis weg.
              En liever een sprankelende scherpe foto met wat ruis dan een onscherpe.

              Comment


              • #8
                Re: Op zoek naar een opvolger voor mijn Canon 350D

                hey
                Waarom geen 60D met een 70-400 f4?

                Waarom wil iedereen de 7D ?

                grts

                Comment

                Working...
                X