Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goed beginners setje of echt te zwak?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goed beginners setje of echt te zwak?

    Beste,

    Ik zou graag een studiosetje aanschaffen, maar heb er geen kennis van. Kan iemand me in een paar worden zeggen wat ik hier aan heb? (en of het een goede prijs is).
    Vriendelijk dank!

    3 flitskoppen en pilootlamp.
    3 softboxen van 50 x 70
    3 statieven
    draadloze flitsontspanner oplaadtijd 0,5-3 sec. 38 m.
    richtgetal: (niet opgegeven)

    regelbare flitsintensiteit is(1/8-1/1)
    daarnaast hebt u een flitsvermogen van: 120ws
    er is een ingebouwde slaveunit aanwezig
    je hoort ook een 'bieb' bij elke shoot
    kleurtemperatuur: 5500°k +/-200°k

    synchroonkabel is erbij en is 3 m.
    lengte snoerkabel: 5 m.(2 stuks)
    vozekering: 5a
    instellicht: 75w voor alles is er een draagtas voorzien

    €285

  • #2
    Re: goed beginners setje of echt te zwak?

    Is DEZE niet iets beter in dezelfde prijscategorie? Lampen lijken me iets zwaarder te zijn, en flitskoppen zijn instelbaar tot 1/32

    Comment


    • #3
      Re: goed beginners setje of echt te zwak?

      wat wil je er mee aanvangen? produkt fotografie?

      als je er echt nog niets van weet, is het interessant om eerst een workshop te volgen...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: goed beginners setje of echt te zwak?

        Voor kleine onderwerpen heb je hier meer dan genoeg licht.
        3 strobes, softboxen en statieven ....dan heb je een set....geen setje.
        welk merk is het en waar moet het voor dienen?
        My Website : http://www.ineedair.org
        Music / Painting / Motion Graphics / Image
        Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

        Comment


        • #5
          Re: goed beginners setje of echt te zwak?

          Inderdaad, waar wil je het voor gebruiken?
          Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

          Comment


          • #6
            Re: goed beginners setje of echt te zwak?

            Ik denk dat de 120Ws een beetje weinig zal zijn, afhankelijk van wat je wil doen. Voor product fotografie is het waarschijnlijk genoeg, maar als je ook portretten wil maken, zal je toch in lichtsterke lenzen moeten investeren (f2.8 of lager). Verder vind ik persoonlijk de regelbaarheid een beetje weinig. Als je een licht wil gebruiken om de schaduwen te verminderen of als haarlicht, kan het zijn dat je onvoldoende verschil kan maken tussen 1/8 en 1/1. Natuurlijk kan een en ander gecompenseerd worden door de lampen verder of dichterbij te zetten, maar dat is niet altijd mogelijk en met de lage licht opbrengst ben je dan ook weer redelijk beperkt in de afstanden die je kan overbruggen.
            Voor de rest ziet het er wel compleet uit en vooral de draadloze slave-unit is heel bruikbaar. Een synchroonkabel van 3m is dan weer redelijk weinig. Vooral als je portretten wil doen zal je merken dat die 3m je toch wel zullen beperken en loop je het risico om je lamp of je toestel omver te trekken.

            Comment


            • #7
              Re: goed beginners setje of echt te zwak?

              Oorspronkelijk geplaatst door cgzeseen Bekijk bericht
              Ik denk dat de 120Ws een beetje weinig zal zijn, afhankelijk van wat je wil doen. Voor product fotografie is het waarschijnlijk genoeg, maar als je ook portretten wil maken, zal je toch in lichtsterke lenzen moeten investeren (f2.8 of lager). Verder vind ik persoonlijk de regelbaarheid een beetje weinig. Als je een licht wil gebruiken om de schaduwen te verminderen of als haarlicht, kan het zijn dat je onvoldoende verschil kan maken tussen 1/8 en 1/1. Natuurlijk kan een en ander gecompenseerd worden door de lampen verder of dichterbij te zetten, maar dat is niet altijd mogelijk en met de lage licht opbrengst ben je dan ook weer redelijk beperkt in de afstanden die je kan overbruggen.
              Voor de rest ziet het er wel compleet uit en vooral de draadloze slave-unit is heel bruikbaar. Een synchroonkabel van 3m is dan weer redelijk weinig. Vooral als je portretten wil doen zal je merken dat die 3m je toch wel zullen beperken en loop je het risico om je lamp of je toestel omver te trekken.
              bij deze set kan hij, als de strobe bvb 4 meter van het onderwerp staat tot f/11 gaan. als de strobe op bvb +/-2 meter staat tot f/22. (d_oracle zou hier zijn ..euh... licht eens moeten over laten schijnen). Begrijp niet waarom jij zegt dat je bij de set die TS aanhaalt lenzen nodig hebt met een diafragma van f/2.8 of groter! Het enige wat ik niet goed (en dan nog) vind aan deze set is de beperking aangaande diffusers...3 medium softboxen. Maar voor die prijs mag je hier niet klagen, me dunkt. 't Zal wel geen Elinchrom zijn, maar om te beginnen is dit goed.
              My Website : http://www.ineedair.org
              Music / Painting / Motion Graphics / Image
              Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

              Comment


              • #8
                Re: goed beginners setje of echt te zwak?

                Wow, wist niet dat 120Ws vanaf 4m tot f/11 kan gaan. Dacht dat je daarvoor eerder 1200Ws nodig zou hebben, heb dus weer iets bijgeleerd. Het is toch wel degelijk 120Ws en niet richtgetal 120? Want dan zou het iets anders zijn natuurlijk.

                Comment


                • #9
                  Re: goed beginners setje of echt te zwak?

                  Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                  bij deze set kan hij, als de strobe bvb 4 meter van het onderwerp staat tot f/11 gaan. als de strobe op bvb +/-2 meter staat tot f/22. (d_oracle zou hier zijn ..euh... licht eens moeten over laten schijnen). Begrijp niet waarom jij zegt dat je bij de set die TS aanhaalt lenzen nodig hebt met een diafragma van f/2.8 of groter! Het enige wat ik niet goed (en dan nog) vind aan deze set is de beperking aangaande diffusers...3 medium softboxen. Maar voor die prijs mag je hier niet klagen, me dunkt. 't Zal wel geen Elinchrom zijn, maar om te beginnen is dit goed.
                  Ik denk dat je dit even snel hebt uitgerekend aan de hand van een of ander richtgetal.
                  Nu richtgetallen bij studioflitsers zijn niet echt representatief maar eerder indicatief.

                  Ik heb even snel nagemeten met een lichtmeter.

                  Een 150 Ws Flitser geeft op vol vermogen op 2 meter F/11 (met standaard reflector).
                  Met softbox is dit nog net F/8.

                  Nu wil je wel niet een ganse shoot op vol vermogen flitsen (stresserend voor de flitser en ook zit je met de lange recycletijd).
                  Ideaal is op 1/4 maar dit geeft je (met softbox) maar F/4 meer op 2 meter.

                  Qua DOF wil je natuurlijk niet op een te groot diafragma werken (zeker niet voor portretten).

                  Als je weet dat elke verdubbeling van Ws je 1 stop meer geeft weet je direct waarom er flitsers tot 3600 Ws en meer worden gebruikt in grote studio's
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: goed beginners setje of echt te zwak?

                    heb een richtgetal van 50 genomen om het gemakkelijk te houden (denk dat dat ook ongeveer klopt). naargelang de diffusers veranderd er idd veel. TS geeft aan dat hij een beginner is en het materiaal dat hij beschrijft....daar gaat hij wel degelijk mee kunnen flitsen en zal hij niet int donker zitten...en dat aan die prijs. als beginner heeft hij waarschijnlijk geen hangar studio met glazen dak waar de te fotograferen auto's kunnen binnenrijden....dus strobes van 3600 w/s heeft hij niet nodig
                    My Website : http://www.ineedair.org
                    Music / Painting / Motion Graphics / Image
                    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                    Comment

                    Working...
                    X