Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact camera Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact camera Canon

    Hallokes,

    Is er iemand die een Canon SX280 HS heeft? Enig idee of dit een goed toestel is? Ik zou graag een compactcamera bij kopen, vermits ik niet altijd mijn reflextoestel kan meenemen. Of is er een beter toestel dan de SX280HS? Ik zou wel bij Canon willen blijven.

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Compact camera Canon

    Misschien is een EOS M met EF-M 22mm F/2 STM lens ook compact genoeg voor je? Je behoudt dan dezelfde beeldkwaliteit als met een Canon (APS-C sensor) spiegelreflex. De EOS M gebruikt namelijk dezelfde sensor als de Canon EOS 650D. Qua camera afmetingen scheelt het alleszins niet veel (*KLIK*, is wel zonder lens, maar de EF-M 22mm F/2 STM is een kleine lens).
    Last edited by jocau; 19 oktober 2013, 18:49.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

    Comment


    • #3
      Re: Compact camera Canon

      I.m.h.o. is er niets verkeerds met de G15, misschien het prijskaartje, maar alles is in verhouding.
      Is compact, heeft alles wat een SLR heeft .....
      Canon's PowerShot G-series is one of the most iconic lines of digital compact cameras, with the original G1 having debuted right back in September 2000. The original models sported fast lenses, articulated LCDs, optical viewfinders, Raw data recording and lots of external control, and were aimed at tempting enthusiasts who usually shot with 35mm SLRs to dip a toe into the brave new waters of digital photography.

      ben er erg tevreden over, maar je moet in dit geval toch wel wat over de baan kunnen met een DSLR.
      Niet echt voor beginners tenzij je op automaat gaat.
      Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

      Comment


      • #4
        Re: Compact camera Canon

        Ik ben eigenlijk op zoek naar een camera met vaste lens en vaste flitser. Eentje om gemakkelijk overal snel weg te stoppen en snel een leuke, goede foto te kunnen maken.

        Comment


        • #5
          Re: Compact camera Canon

          Wel, de G15 : compact, vaste lens, vaste flitser
          What's the problem ?
          Er zijn er anderen hoor, maar waarom deze niet ?
          Enfin, ik moet geen reclame maken :-)))
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

          Comment


          • #6
            Re: Compact camera Canon

            Met dat er een flitsvoetje op zit dacht ik dat er geen interne flister aanwezig was, maar heb nu alles een tegoei bekeken en het ziet er inderdaad wel een interessante camera uit.

            Comment


            • #7
              Re: Compact camera Canon

              Oorspronkelijk geplaatst door the_lil_one Bekijk bericht
              Ik ben eigenlijk op zoek naar een camera met vaste lens en vaste flitser. Eentje om gemakkelijk overal snel weg te stoppen en snel een leuke, goede foto te kunnen maken.
              Ik heb zelf een sx260hs van canon en de foto's zijn echt zeer goed te noemen een aanrader !
              ik streef naar goeie fotokes
              Canon 7D en Canon glas

              Comment

              Working...
              X