Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dropbox/picassaweb

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dropbox/picassaweb

    Tot over een 10tal dagen gebruikte ik picassaweb om mijn foto's op het forum te krijgen maar de exifs gingen hier niet mee.
    Nu werd me aangeraden om dropbox te gebruiken, hetgeen ik gedaan heb, nu blijven de exifs mooi in de foto bewaard.
    Maar nu gebeurt het dat plots mijn foto van het forum verdwijnen en ik ze terug moet plaatsen.
    Erg lastig en storend voor de bezoekers op mijn topic.
    Hoe kan ik dit vermijden, wat kan ik hier aan veranderen?
    hartelijk bedankt!
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Dropbox/picassaweb

    vreemd Sien, maar zie ze hier allemaal nog hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Dropbox/picassaweb

      Het klopte wel. Je foto's waren met momenten verdwenen.

      Comment


      • #4
        Re: Dropbox/picassaweb

        In het verleden heb ik ook al meegemaakt dat de foto's van Dropbox "ineens" verdwenen waren (gelukkig telkens maar tijdelijk). Toch blijft dit mijn hosting site van keuze voor het hosten van mijn foto's hier op het forum. De andere (Photobucket, Tinypic, en zwijg me van Flickr) hebben in het verleden ongevraagd andere toeren uitgehaald met mijn beelden. Maar ik begrijp ook het gezegde: "een gekregen paard (dwz een gratis fotohost) mag je niet in de bek kijken (m.a.w. verschiet niet als er vroeg of laat wat 'verandert in de politiek'). Maar zijn betalende hosts zoveel beter: denk maar aan wat bv Black B@ndit en Vicky hebben meegemaakt met hun betalende site photopix.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Dropbox/picassaweb

          Met de exifs in picasaweb heb ik nooit problemen gehad.
          Maar heb nu pas gemerkt dat het formaat en de bestandsgrootte niet meer intact blijft na het linken.
          Niet bij alle foto's, ik zie er geen lijn in.
          Dan ook maar dropbox vanaf nu.
          Groetjes,
          Dominic

          Comment

          Working...
          X