Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anti-bont reclame

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Anti-bont reclame

    Zonder woorden

    Update:



    Last edited by ericvanhout; 19 oktober 2013, 06:33.
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

  • #2
    Re: Anti-bont reclame

    Prachtige foto!
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #3
      Re: Anti-bont reclame

      Je kunt het je niet voorstellen dat iemand dit lieverdje ooit zou doodknuppelen.
      Veel succes met je anti-reclamcampagne, maar wel een schitterende foto.
      Zie ook flickr

      Comment


      • #4
        Re: Anti-bont reclame

        spreek mij tegen maar ik denk niet dat ze neergeknuppeld worden op "Dune" (klopt dat?).
        Mooie foto!
        muggenziften: mooiere catchlights hadden een meerwaarde betekend. (maar hoe doe je dat?); mooie dof, misschien zwart op de li voorgrond verwijderen?)
        Kortom mooi aandoenlijk (verdienste van de "baby" ) beeld, vanuit een mooi standpunt!
        proficiat!

        gr
        fr

        Comment


        • #5
          Re: Anti-bont reclame

          Thx voor de reactie

          @Frank, neen, gelukkig worden ze op Dune niet doodgeknuppeld. Wat betreft de catchlights, bedoel je de ogen vermoed ik? Ik heb deze al wat opgelicht in PS.
          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
          Flickr - JAlbum

          Comment


          • #6
            Re: Anti-bont reclame

            Oorspronkelijk geplaatst door FrankDC Bekijk bericht
            spreek mij tegen maar ik denk niet dat ze neergeknuppeld worden op "Dune" (klopt dat?).
            Mooie foto!
            muggenziften: mooiere catchlights hadden een meerwaarde betekend. (maar hoe doe je dat?); mooie dof, misschien zwart op de li voorgrond verwijderen?)
            Kortom mooi aandoenlijk (verdienste van de "baby" ) beeld, vanuit een mooi standpunt!
            proficiat!

            gr
            fr
            Ik volg. Ogen lijken wat dood nu. De zwarte vlek op de voorgrond zou ik verwijderen. Maar is ook nu een aansprekend beeld.

            Eric

            Comment


            • #7
              Re: Anti-bont reclame

              Mooi, imho beter dan de vorige. DOF en BG

              Comment


              • #8
                Re: Anti-bont reclame

                Update geplaatst naar aanleiding van opmerkingen, hooglichten in ogen bijgewerkt, strand wat opgepoetst en kleurbalans nog bijgewerkt.
                D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                Flickr - JAlbum

                Comment


                • #9
                  Re: Anti-bont reclame

                  Knappe plaat Eric en mooie opgekuiste update
                  Vraag me eigenlijk af hoe je dat strand zo proper hebt gekregen, zoveel vrij bronbestand had je niet om te clonen ? (tips welkom)
                  Zal me ook eens een boek moeten aanschaffen van PS, spijtig genoeg ben ik niet zo'n lezer en zou ik het al opgeven na de eerste 5 blz

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Anti-bont reclame

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Knappe plaat Eric en mooie opgekuiste update
                    Vraag me eigenlijk af hoe je dat strand zo proper hebt gekregen, zoveel vrij bronbestand had je niet om te clonen ? (tips welkom)
                    Zal me ook eens een boek moeten aanschaffen van PS, spijtig genoeg ben ik niet zo'n lezer en zou ik het al opgeven na de eerste 5 blz

                    grts
                    Sieg
                    Retoucheerpenseel gebruiken, niet te groot in begin en brongebied onder zeehond was groot genoeg hoor. Naarmate je brongebied bij cloont kan je het penseel groter maken maar dan is de truc om regelmatig te wisselen van penseelgrootte zodat je een natuurlijk ogend resultaat krijgt. en het zelfde steentje geen 10 keer laten voorkomen natuurlijk.
                    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                    Flickr - JAlbum

                    Comment


                    • #11
                      Re: Anti-bont reclame

                      Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                      Retoucheerpenseel gebruiken, niet te groot in begin en brongebied onder zeehond was groot genoeg hoor. Naarmate je brongebied bij cloont kan je het penseel groter maken maar dan is de truc om regelmatig te wisselen van penseelgrootte zodat je een natuurlijk ogend resultaat krijgt. en het zelfde steentje geen 10 keer laten voorkomen natuurlijk.
                      Bedankt Eric voor de tip en uitleg

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Anti-bont reclame

                        Zeer mooie update!
                        Knap.
                        Je kan zien aan de update dat de onderkant opgepoetst is.
                        De duidelijke lijn(en) kunnen zeker nog verwijderd worden hier.
                        Dit zou nog iets beter kunnen denk ik.
                        Op deze manier ga ik tewerk op ps. Dat is een selectie maken van het deel die opgepoetst moet worden.
                        Daarna één van de lichtere delen van het zand selecteren.
                        Met de verfemmer wordt de selectie daarna opgevuld in het geselecteerde deel.
                        Dan heb je een vlakke kleur zonder inhoud (dit over het geselecteerde deel). Daarna met het retoucheerpenseeltje een bepaalde diameter kiezen en de vlek gaan opvullen (clonen)
                        Op deze manier werkt dit voor mij toch heel goed. (ik heb de simpele ps 10)
                        http://500px.com/lishapics

                        Comment


                        • #13
                          Re: Anti-bont reclame

                          Oorspronkelijk geplaatst door lisha Bekijk bericht
                          Zeer mooie update!
                          Knap.
                          Je kan zien aan de update dat de onderkant opgepoetst is.
                          De duidelijke lijn(en) kunnen zeker nog verwijderd worden hier.
                          Dit zou nog iets beter kunnen denk ik.
                          Op deze manier ga ik tewerk op ps. Dat is een selectie maken van het deel die opgepoetst moet worden.
                          Daarna één van de lichtere delen van het zand selecteren.
                          Met de verfemmer wordt de selectie daarna opgevuld in het geselecteerde deel.
                          Dan heb je een vlakke kleur zonder inhoud (dit over het geselecteerde deel). Daarna met het retoucheerpenseeltje een bepaalde diameter kiezen en de vlek gaan opvullen (clonen)
                          Op deze manier werkt dit voor mij toch heel goed. (ik heb de simpele ps 10)
                          Bedankt nog voor de opmerkingen en het delen van jou werkwijze
                          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                          Flickr - JAlbum

                          Comment

                          Working...
                          X