Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 430 ex II Settings Feestje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 430 ex II Settings Feestje

    Hallo

    Ik heb snel jullie hulp nodig! Ik moet morgen op een feestje fotograferen en heb mijn een externe flits gekocht, namelijk de 430 van canon.

    Kunnen jullie de beste settings aanraden voor morgen??

    Qua lenzen heb ik:
    40mm 2.8
    85mm 1.8
    18-55 IS II

    en Canon 650D
    Ik trek altijd foto's in M-mode.

    Alvast bedankt

    Ik hoop dat topic juist geplaatst staat, mijn excuses indien niet.

  • #2
    Re: Canon 430 ex II Settings Feestje

    ETTL, high speed sync en -2/3 ev ?
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Canon 430 ex II Settings Feestje

      High speed sync?? Ik heb dat toch niet nodig op een feestje? Want qua shutter kan je toch 1/60 nemen aangezien je flits alles bevriest en zo heb je nog de sfeer ook. Of heb ik het fout??

      Het gaat over een feestje in zeer weinig belichting. Dansclub bv.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 430 ex II Settings Feestje

        Sorry, best 2e gordijn (rear curtain sync) gebruiken.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: Canon 430 ex II Settings Feestje

          Ik zou zelf gewoon 1e gordijn aanhouden maar dat is een eeuwige discussie. Kwa sluitertijd kun je eens beginnen met 1/30 en dan ISO 800. De flitser op E-TTL en eventueel -1/3 of -2/3 EV al heb ik dat laatste zelf eigenlijk nooit echt gedaan, ook dan zijn de resultaten vaak prima. Door wat onder te belichten voorkom je wel dat het flitslicht te fel is, is zeker iets waar ik in de toekomst wat meer mee ga spelen maar voor een eerste keer is het even de vraag of je dit moet doen.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 430 ex II Settings Feestje

            Onlangs met mijn 5DIII en 430EXII. ISO 800, 1ste gordijn, M stand, 1/200 (kan je mee spelen maar ik hou het liefst zo snel mogelijk en ga liever naar ISO1600/3200) en dan wat spelen met de flitscompensatie op de flits zelf natuurlijk. Wel af en toe wat power te kort met de 430exII maarja.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 430 ex II Settings Feestje

              Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
              Onlangs met mijn 5DIII en 430EXII. ISO 800, 1ste gordijn, M stand, 1/200 (kan je mee spelen maar ik hou het liefst zo snel mogelijk en ga liever naar ISO1600/3200) en dan wat spelen met de flitscompensatie op de flits zelf natuurlijk. Wel af en toe wat power te kort met de 430exII maarja.
              Waarom zou je zo'n korte sluitertijd willen hanteren? De flits bevriest als het ware het beeld waardoor je juist onder wat donkerder omstandigheden een lange sluitertijd kunt hanteren op een vrij lage ISO. Mijns inziens is dat ook de reden waarom je power te kort komt met je flitser. Ik zou je adviseren hier de volgende keer eens mee te experimenteren.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 430 ex II Settings Feestje

                Oorspronkelijk geplaatst door Reinier79 Bekijk bericht
                Waarom zou je zo'n korte sluitertijd willen hanteren? De flits bevriest als het ware het beeld waardoor je juist onder wat donkerder omstandigheden een lange sluitertijd kunt hanteren op een vrij lage ISO. Mijns inziens is dat ook de reden waarom je power te kort komt met je flitser. Ik zou je adviseren hier de volgende keer eens mee te experimenteren.
                Verkeerd uitgedrukt. Ik ben begonnen met 1/200 en gaanderweg iets lager gegaan. Bepaald moment wel met 70-200
                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                Comment

                Working...
                X