Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mening gevraagd ivm de Canon 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mening gevraagd ivm de Canon 7D

    Ik heb nu zo'n drie jaar (veelvuldig) de 7D in gebruik voor sportfotografie voornamelijk.

    Ik kreeg afgelopen week de foutmelding "Communication error" met de batterij. Als ik dat wil laten herstellen, dat kost altijd wel wat zeker?

    Misschien is het tijd voor een vervanger dan wel, maar de welke? Qua budget zou ik me maximaal willen houden aan hetgeen de 7d zo'n drie jaar geleden nieuw kostte.

  • #2
    Re: Mening gevraagd ivm de Canon 7D

    heb je dit met elke accu of alleen met eentje, anders een nieuwe accu is wellicht ietsje goedkoper dan een nieuwe body, tenzij je natuurlijk elk excuus aan wil grijpen om een nieuwe body te verantwoorden.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

    Comment


    • #3
      Re: Mening gevraagd ivm de Canon 7D

      Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
      heb je dit met elke accu of alleen met eentje, anders een nieuwe accu is wellicht ietsje goedkoper dan een nieuwe body, tenzij je natuurlijk elk excuus aan wil grijpen om een nieuwe body te verantwoorden.
      Beste, het probleem stelt zich met elke (overigens originele Canon)-accu.

      Tenzij er andere oplossingen zijn vrees ik dat ie in herstelling moet?


      Neen, ik wil nièt elk excuus gebruiken voor een nieuwe body :-)

      Comment


      • #4
        Re: Mening gevraagd ivm de Canon 7D

        Zit er een grip op de camera , ik heb een gelijkaardig probleem gehad met een 5DmkII met namaakgrip ( wat ik niet wist ).Zonder grip werkt toestel perfect.

        Comment


        • #5
          Re: Mening gevraagd ivm de Canon 7D

          Ik heb het probleem enkele jaren gelden gehad toen mijn 7D nog in garantie was (dit toestel is stilaan het langst in productie zonder opvolger in lijn ).
          Symptoom was dat originele Canon accu's geen indicatie meer gaven van aantal opnamen, net zoals een namaak van toen.
          Maar het toestel bleef wel werken.
          Noch hardware ingrepen (reinigen contacten), noch software (reset toestel, opnieuw registreren accus) hielp.
          Ik heb het toen opgestuurd en volgens de informatie van Techrepair duurde het enkele dagen langer omdat ze nieuwe stukken moesten hebben.
          Er was dus wel degelijk iets kapot.
          Zolang je alleen je opnameteller per lading kwijt bent zou ik er blijven mee werken, veel ben je daar in de praktijk niet mee.

          Comment


          • #6
            Re: Mening gevraagd ivm de Canon 7D

            Ik heb geen grip. En nooit problemen gehad tot dit dus.

            Maar als ik palombian goed begrijp blijft het verder werken? Ik heb geen garantie meer. De voorganger was een 40d die ooit error 99 gaf en dat kostte destijds om en bij de 400 euro. Ik vrees mocht ik hem binnen doen dat dat weer minstens dat kost?

            Comment


            • #7
              Re: Mening gevraagd ivm de Canon 7D

              Ik zou proberen om voorzichtig batterijcontacten van toestel en van de batterijen zelf eens te reinigen: kan nooit geen kwaad.
              Zolang je geen klachten hebt....

              Rechtstreekse opvolging van de 7D is er (nog?) niet. Sommige bronnen zeggen dat die er niet zal komen, anderen beweren dat de 7D II een stukje meer in de richting van de filmmogelijkheden zal werken met natuurlijk ook een aantal verbeteringen op fotogebied!
              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

              Comment


              • #8
                Re: Mening gevraagd ivm de Canon 7D

                Oorspronkelijk geplaatst door Rallyloverke Bekijk bericht
                ... Maar als ik palombian goed begrijp blijft het verder werken? Ik heb geen garantie meer. De voorganger was een 40d die ooit error 99 gaf en dat kostte destijds om en bij de 400 euro. Ik vrees mocht ik hem binnen doen dat dat weer minstens dat kost?
                Bij mij is het gebeurd in de gierende (zoute) wind op het strand.
                Misschien is er daardoor een kleine kortsluiting geweest, misschien was het een zwak onderdeel, dat weet je allemaal niet.

                In de veronderstelling dat er enkel een fout is in de communicatie met de chip in de accu (de aparte contacten hiervoor, een onderdeel op het mobo van de camera, ...) zouden alle andere functies moeten blijven werken, je camera heeft stroom.
                Bij mij liep de batterij wel leeg als je hem niet gebruikte (zo had ik de fout gemerkt).
                In dat geval zou je de accu er kunnen uithalen, maar dat is niet zo handig.

                Probeer alles eens uit.
                Je camera is spijtig genoeg niet goed meer te verkopen (een troost: de prijs is toch al flink aan het zakken), maar de gebruikswaarde voor jezelf is misschien niet zoveel lager.
                Zoals het er naar uitziet kan de huidige 7D best nog jaren meegaan.

                Comment


                • #9
                  Re: Mening gevraagd ivm de Canon 7D

                  Ik heb precies hetzelfde met mijn 7D en een originele batterij en een niet originele. Beide worden niet meer herkend. Lopen inderdaad ook leeg als ze in de camera zitten en de camera uit staat. Op zich vind ik het niet zo'n groot probleem, ik laad altijd direct mijn batterijen op en heb ze ook altijd bij mij. Maar het kan natuurlijk gebeuren dat je net een mooi moment hebt en je batterij leeg raakt, terwijl je hem al had gewisseld als de indicator aangeeft dat hij bijna leeg is.
                  Volg dit draadje met belangstelling, ben benieuwd of er een oplossing voor is (die geen geld kost).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mening gevraagd ivm de Canon 7D

                    Zou de batterij aflopen langs de grote contactpunten of de kleine contacten die in de batterij schijven anders kun je misschien eens proberen om de grote vlakken af te plakken met dunne tape en zien of batterij ontlaad.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mening gevraagd ivm de Canon 7D

                      Ik heb dat probleem enige tijd geleden ook gehad. De camera werkt prima, maar je krijgt geen info meer over de status van je batterijen.
                      Het probleem heeft zich zelf opgelost. Geduld is een schone deugd....

                      Gr. Paul

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mening gevraagd ivm de Canon 7D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Paul4545 Bekijk bericht
                        Ik heb dat probleem enige tijd geleden ook gehad. De camera werkt prima, maar je krijgt geen info meer over de status van je batterijen.
                        Het probleem heeft zich zelf opgelost. Geduld is een schone deugd....

                        Gr. Paul
                        Allez, ik ben niet de enige dus :-) . Nu, als ik jullie reacties lees gaat ie voorlopig niet in herstelling. Ik heb wel een paar batterijtjes maar bij niet-gebruik haal ik de batterij er wel uit dan.

                        Oké, dan komt wel telkens even die foutmelding, maar dat nemen we er dan meer bij. Zoals jullie stellen, mijn toestel blijft verder ook foto's nemen. Er is alleen geen batterij-info.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mening gevraagd ivm de Canon 7D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Paul4545 Bekijk bericht
                          Ik heb dat probleem enige tijd geleden ook gehad. De camera werkt prima, maar je krijgt geen info meer over de status van je batterijen.
                          Het probleem heeft zich zelf opgelost. Geduld is een schone deugd....

                          Gr. Paul
                          Dat is nu eens goed nieuws !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mening gevraagd ivm de Canon 7D

                            Ik denk ergens aan. Vooralsnog gebruik ik géén battery-grip. Wie weet lost dat her communicatie-probleem op?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mening gevraagd ivm de Canon 7D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rallyloverke Bekijk bericht
                              Ik denk ergens aan. Vooralsnog gebruik ik géén battery-grip. Wie weet lost dat her communicatie-probleem op?
                              Ik had accuprobleem met dezelfde accu in mijn Canon 5D maark III met grip.

                              Een opgeladen accu gaf leeg aan , in mijn Canon 7D dezelfde accu 100%.

                              Later viel mijn 5D voortdurend uit , schakelaar uit/aan was de oplossing of de lens even los en weer vastdraaien..

                              Nu ik zonder grip met de 5 D werk nooit meer een problem met wegvallen.

                              Ik hou nu wel de accu's voor beide camera's gescheiden.

                              Comment

                              Working...
                              X