Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterkoning neemt een bad.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Winterkoning neemt een bad.




    Groeten
    Last edited by frokkel; 12 oktober 2013, 19:43.
    http://www.wimbosch.be

  • #2
    Re: Winterkoning neemt een bad.

    Goed.

    Voor betere details zou ik de bestandsgrootte opkrikken.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Winterkoning neemt een bad.

      Mooi hoor, zeer scherp.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Winterkoning neemt een bad.

        Knap Wim.
        Groet Theo
        http://500px.com/diethe

        Comment


        • #5
          Re: Winterkoning neemt een bad.

          Vind dit een hele mooie

          Verstuurd van mijn GT-S7500 met Tapatalk
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Winterkoning neemt een bad.

            Het moment vind ik geslaagd Wim
            Vraag me alleen af waarom weer zo hard afgewerkt, is dit een crop
            De spiegeling is voor mij een twijfelgeval, wel of niet. Maar ik heb het persoonlijk dan niet zo voor spiegelingen en da's kwestie van smaak
            Ben benieuwd wat anderen hiervan denken ....

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Winterkoning neemt een bad.

              Mooie foto Wim
              Maar....
              Het probleem zit ook wel in de exif's.
              Ik kijk dikwijls naar je exif's in de foto. En telkens maak ik voor mezelf dezelfde bedenking.

              Je exif's zijn 1/800s f4,5 iso1250 500mm -1EV

              Je foto zit daarom vol met ruis (kan je duidelijk zien in de pluimen van de vogel)
              en moet je met een ruisverwijderaar aan de slag.

              Wat volgens mij beter zou zijn is....

              Neem een veel langere sluitertijd zodat je geen stop moet onderbelichten en je kan je gevoeligheid (iso) laten zakken.
              Een foto aan een boshut moet je maken op een 60ste en zo kan je diafragma-opening ook nog kleiner zodat je meer scherptediepte krijgt.
              Zo bekom je ook nog een veel levendiger beeld

              Ik hoop dat je dit als opbouwende kritiek ziet. Dit is de bedoeling!

              MVG
              Johan

              Comment


              • #8
                Re: Winterkoning neemt een bad.

                Johan,
                Dit ga ik zeker mee nemen.
                Dit soort fotografie voor mij ook weer nieuw.
                Dikwijls in wat donkere omstandigheden.
                Maar een vogel die zich aan het wassen is op 1/60 scherp krijgen, lukt dat wel?

                En Sieg, dit is bijna geen crop.
                Vogel zit op ong 4 meter van mij .

                Alle tips zijn natuurlijk welkom.

                Groeten
                http://www.wimbosch.be

                Comment


                • #9
                  Re: Winterkoning neemt een bad.

                  Inderdaad heb je hier een heel mooi moment te pakken, blijkbaar zijn de eerste bezoekers al gearriveerd aan je boshut.
                  Goede opbouwende kritiek van Johan, daar ben je tenminste iets mee
                  Heb vlug gekeken naar de foto's die ik onlangs zelf genomen heb in een boshut en zit met de sluitertijden tussen 1/60ste en 1/200ste.
                  Zoals deze, met een sluitertijd van 1/100 op 600mm.
                  Nu kan de 5DIII wel wat verdragen wat ruis betreft, maar hoe lager je in iso kan gaan des te beter natuurlijk.
                  Qua afwerking heeft dit allemaal met persoonlijke smaak te maken natuurlijk,
                  Moest het mijn foto zijn zou ik de contrasten ook wat verminderen,
                  Heb even de oefening gemaakt in PS, contrasten iets vermindert en spiegeling weggedaan.
                  Naar mijn beleving oogt hij veel mooier dan.

                  Maar zeker een meer dan verdienstelijke foto

                  Groeten,
                  Raf
                  Instagram

                  Comment


                  • #10
                    Re: Winterkoning neemt een bad.

                    Oorspronkelijk geplaatst door frokkel Bekijk bericht
                    Maar een vogel die zich aan het wassen is op 1/60 scherp krijgen, lukt dat wel?

                    Niet allemaal natuurlijk maar als je veel oefent weet je wanneer de vogel zich even stilhoud.
                    ook zal je merken als je bij een vijver fotografeert dat een badderende vogel snel dezelfde beelden opleverd.
                    Maak enkele leuke landingstakken . Die beelden zal je meer gaan gebruiken


                    Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Winterkoning neemt een bad.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Give and go Bekijk bericht
                      Nu kan de 5DIII wel wat verdragen wat ruis betreft, maar hoe lager je in iso kan gaan des te beter natuurlijk.
                      Aan die ruis kan canon niks veranderen.
                      Die ruis komt van het oplichten van de foto die veel te donker was (met de 1 stop te onderbelichten)


                      Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Winterkoning neemt een bad.

                        Bedankt Wim om even te vermelden dat het geen crop is
                        Dan zou ik persoonlijk een uitsnede maken zonder de reflectie
                        Zoals Raf zegt en dat was ook mijn tip (tussen de lijntjes lezen ;-)) het contrast naar beneden halen en het plaatje zachter afwerken.

                        De tips die hier gegeven worden naar aanleiding van de belichtingscorrectie zijn volgens mijn weten afhankelijk van het type meting dat je uitvoert.
                        Bij een spotmeting ga je anders gaan corrigeren dan bij een meervlakse meting.

                        @ Johan, als je in een donkere omgeving zit bvb. in het bos, gaat je camera toch een langere sluitertijd willen nemen ( als je in de diafragma stand staat) om meer licht binnen te krijgen.
                        Over het algemeen zal je foto dan overbelicht worden, naar mijn ervaring dan toch.
                        Door te compenseren naar - ga je de camera dwingen om toch een snellere sluitertijd te nemen onafhankelijk van je gekozen diafragma en krijg je zodoende een beter belicht resultaat toch ?

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Winterkoning neemt een bad.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                          @ Johan, als je in een donkere omgeving zit bvb. in het bos, gaat je camera toch een langere sluitertijd willen nemen ( als je in de diafragma stand staat) om meer licht binnen te krijgen.
                          Over het algemeen zal je foto dan overbelicht worden, naar mijn ervaring dan toch.
                          Hij gaat inderdaad een langere belichtingstijd (omdat het donker is) nemen maar niet overbelichten .
                          Daarom doet de camera toch een lichtmeting
                          Bij een witte vogel tegen een donkere achtergrond moet je iets onderbelichten omdat anders het wit overbelicht tov het donker gedeelte.
                          Maar hier is toch geen sprake van een witte vogel . Volgens mij moet je helemaal niet compenseren in dit geval.
                          Misschien wel iets overbelichten maar dat kan je alleen aan het hystogram zien.

                          Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Winterkoning neemt een bad.

                            U ziet door een foto te posten, kan men nog veel bij leren.
                            Niet alleen ik maar hopelijk ook anderen die hier even komen meekijken.
                            Men is nooit te oud om bij te leren.
                            Bedankt voor de reacties, en ik ga er zeker mee aan de slag volgende keer.

                            Groeten
                            http://www.wimbosch.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Winterkoning neemt een bad.

                              een mooie maar moest wel meteen hier aan denken:

                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X