Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stof verwijderen Sony P200 Cybershot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stof verwijderen Sony P200 Cybershot

    Hallo, ik heb hier een ouder cameraatje liggen waar ik stof in de lens zitten heb. Helaas kan je dit goed zien op de fotos. Enkel bij groothoekshots valt het resultaat mee. Ingezoomd valt er niet meer op te kijken. Ik vind het een fijn cameraatje om mee te hebben... Daarom: zou het mogelijk zijn eea te demonteren en er eens met de compressor in te blazen?
    CP.

  • #2
    Re: Stof verwijderen Sony P200 Cybershot

    met een compressor in een lens blazen ? gevolg stof en kleine waterpartikeltjes in de lens!!
    Groeten. Ronald

    Comment


    • #3
      Re: Stof verwijderen Sony P200 Cybershot

      Oorspronkelijk geplaatst door Checkerpig Bekijk bericht
      Hallo, ik heb hier een ouder cameraatje liggen waar ik stof in de lens zitten heb. Helaas kan je dit goed zien op de fotos. Enkel bij groothoekshots valt het resultaat mee. Ingezoomd valt er niet meer op te kijken. Ik vind het een fijn cameraatje om mee te hebben... Daarom: zou het mogelijk zijn eea te demonteren en er eens met de compressor in te blazen?
      CP.
      Demonteren en blazen zal wel lukken wat dan volgt is maar de vraag.

      Comment


      • #4
        Re: Stof verwijderen Sony P200 Cybershot

        Gebruik geen compressor, want zelfs al zit er een persluchtdroger tussen dan kunnen er nog altijd vuildeeltjes (en oliedruppeltjes) meekomen met de perslucht.
        Als die vuildeeltjes met een hoge snelheid tegen de sensor (filter voor de sensor) aanvliegen, dan kunnen die de sensor zelfs beschadigen.
        Er bestaan wel speciale filters als je echt zuivere perslucht nodig hebt, maar ik vermoed dat die niet tussen de leiding van jouw compressor gemonteerd zijn.

        Als er dus geen speciale voorzorgen genomen zijn is perslucht véél te vuil om er stofjes mee uit een camera te blazen.
        Je zal het er alleen nog slechter mee maken.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Stof verwijderen Sony P200 Cybershot

          Als je dit al doet, neem dan een spuitbus zuivere lucht, koop je in elke fotozaak.

          Comment

          Working...
          X