Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleurprofiel Photoshop -> Photobox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleurprofiel Photoshop -> Photobox

    Hi allen,

    Vorige week een eerste bestelling gedaan bij Photobox doch helaas niet tevreden van het resultaat: er moet blijkbaar een en ander mis gegaan zijn met de instelling van het kleurprofiel in Photoshop CS.

    Persoonlijk vind ik de uitleg op de Photobox-site nogal sumier.

    De fotos zijn gemaakt in Adobe RGB. Heb inmiddels kleurprofiel in Photoshop ook weten in te stellen op Adobe RGB. Resultaat (op scherm) ziet er alvast veel beter uit .

    Alvrens een volgende bestelling te plaatsen hoorde ik graag wat jullie instellingen zijn bij bestelling aan Photobox (of andere).

    Bye

    Kappa


  • #2
    Halle Kappa,

    Ik heb je topic naar algemeen verplaatst. Dit gaat niet over een bewerking. In algemeen staat veel informatie hoe je een foto het beste kan aanleveren bij een centrale. Zoek maar eens op afdrukcentrale.

    Grtz Willem
    Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

    Comment


    • #3
      Dit is niet iets wat met Photobox te maken heeft. Je zal dit met iedere afdrukcentrale aan de hand hebben.
      Het is eerder dat je monitor te donker staat denk ik.
      Ik denk dat je foto's te licht zijn, omdat je zegt dat ze wazig zijn??? (Andere treath)
      Als ik jou was zou ik m'n monitor afstellen aan de hand van de kleuren kalibratiekaart die bij je bestelling zat.
      Of je kan ook eens de kalibratie doen die ik eens in een Workshop gegeven heb, deze kan je vinden op de site van MicDigital:
      http://www.micdigital.be/monitor_kalibratie.htm

      Dit is een afstellen van de grijswaarden, dus helderheid en contrast.
      Kleurafstellen is ietsje anders. Maar daar hebben we niet zo'n last van... Denk ik, hoop ik, maar dan zou je zeggen dat je foto's roodzeem of blauwzeem hebben...

      Je kan dit afstellen idd doen met Adobe gamma of andere hiertoe bestende progjes. Maar dan zit je softwarematig te werken. Ik verkies een TFT of CRT monitor af te stellen met z'n knopkes.

      Comment


      • #4
        Ik load voor afdruk mijn foto's altijd op met profiel sRGB. Mijn monitor is hardwarematig gecalibreerd wat resulteert in nauwkeurigere resultaten als je vergelijkt tussen scherm en foto. Zo ervaar ik het toch alleszins.


        Comment

        Working...
        X