Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie kan me helpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie kan me helpen

    Hoi allemaal,

    Super interessant forum dit. Bedankt hiervoor!

    Ik ben geen professional in fotograferen, maar ik ben dol op verkennen van mooie plekjes op de wereld, het liefst in België en Nederland.
    Daarnaast heb ik een voorliefde voor oude gebouwen. Niet de musea, maar de ongeschonden niet opgemaakte verlaten panden.
    Als kind ging ik vroeger wel vaker naar oude verlaten panden kijken met een groep volwassenen en dat vond ik heerlijk en was ik helemaal vergeten.
    Tot een paar weken terug ik bij toeval een aantal foto's van prachtige Urbex locaties tegen kwam.
    Nu heb ik binnenkort vakantie en heb mijn vakantieplannen omgegooid. Ik wil gaan urbexen met alle respect uiteraard voor de locatie.
    Ik struin alle foto's af en ben verliefd geworden op een locatie. Niet eens wetend of het nog bestaat. Ik denk van wel.
    Ik kom alleen niet achter de locatie. Ik weet alleen, dat het in België is.
    Ik hoop iemand te vinden, die me een stapje dichterbij de locatie kan brengen.
    Helaas heb ik weinig te bieden qua locaties zelf, omdat ik echt nieuw ben in deze materie.
    Ik vraag daarom dus niet om de locatie, maar eenvoudig tips.

    Veel liefs,

    Justum

  • #2
    Re: Wie kan me helpen

    als je hier in de zoekopties urbex intikt ga je al veel te weten komen ,maar google is je vriend
    hier ga je van de diehards van urbex fotografie geen info kunnen verkrijgen ,omdat deze tak van
    fotografie en heel gesloten groep is ,en er zo maar niet tussenkomt als "groentje " in deze tak van fotografie.
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

    Comment


    • #3
      Re: Wie kan me helpen

      Moderator Note: Verplaatst van Tips&Trucs naar Algemeen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Wie kan me helpen

        Oorspronkelijk geplaatst door Justum Bekijk bericht
        Hoi allemaal,
        Ik struin alle foto's af en ben verliefd geworden op een locatie. Niet eens wetend of het nog bestaat.
        welke foto...?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Wie kan me helpen

          hallo,

          ik was niet helemaal bekend met de term, dus heb het even opgezocht. Ik kan je eventueel Doel in de Antwerpse Haven, of gewoon de Antwerpse Haven in het algemeen wel aanraden. Doel is ondertussen zo goed als een spookdorp geworden, hoewel een enkeling het volgens mij nog steeds volhoudt daar en weigert te verhuizen. Maar 99% van het dorp staat leeg (in het weekend komen er nog steeds vrij veel toeristen met de fiets en dergelijke, maar gedurende de week en zeker 's avonds is het daar doods).
          Verder kom je doorheen heel de Anwerpse Haven vrij veel panden en gebouwen tegen die leeg zijn (ik kan je nu niet direct straten en locaties geven). Let wel op, want heel vaak lijkt iets verlaten, maar is er toch nog havengebonden activiteit, dus niet zomaar overal binnen lopen zou ik zeggen

          Veel succes
          Mvg,
          Kristof

          Comment


          • #6
            Re: Wie kan me helpen

            Oorspronkelijk geplaatst door Justum Bekijk bericht
            Hoi allemaal,

            Super interessant forum dit. Bedankt hiervoor!

            Ik ben geen professional in fotograferen, maar ik ben dol op verkennen van mooie plekjes op de wereld, het liefst in België en Nederland.


            Justum
            De wereld is gelukkig toch iets uitgebreider dan bovenstaande.
            duitsland ruhrgebied kan je je volledig uitleven als je het overleefd natuurlijk het is niet altijd veilig om zomaar ergens binnen te gaan.

            Comment


            • #7
              Re: Wie kan me helpen

              Hoi allemaal,

              Bedankt voor de reacties.
              Ik begrijp best dat ik geen locaties krijgt, daarom vraag ik tips om te zoeken.
              Ik wil ze ook niet te veel krijgen. Daar word je alleen maar lui van en zo leer ik niets.
              Ik ben verliefd geworden op chateau l'école ofwel schimmelschool.
              Doel ken ik, ik woon daar vlakbij en is inderdaad een echt spookstadje geworden. En het klopt, dat de havens van Antwerpen een goede UE plek zijn. Ik kan me herinneren als kind heel erg onder de indruk te zijn geweest van het contrast van een oud kerkje tussen de fel gekleurde containers.
              Ik ga dat ook zeker doen. Stom dat ik vergeten ben, dat zo dichtbij zo veel te vinden is.
              Allemaal reuze bedankt!

              Comment


              • #8
                Re: Wie kan me helpen

                Oorspronkelijk geplaatst door Justum Bekijk bericht
                ....... Ik kan me herinneren als kind heel erg onder de indruk te zijn geweest van het contrast van een oud kerkje tussen de fel gekleurde containers.

                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment

                Working...
                X