Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kickboks fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kickboks fotografie

    Hey, ik ben een beginnend fotograaf en ik moet/mag om te oefenen foto's voor een folder van een kickbocksclub nemen.

    Ik heb al ervaring met buitensporten maar binnen is voor mij iets nieuw. Wat tips ivm met het op zoek gaan naar sfeerbeelden en leuke shots zouden handig zijn.

    Ik heb een 35mm AF 1.8mm, 18-55mm 1:3.5-5.6G, en een paar niet AF lenzen; 50mm, 35mm
    Alsook een flits, zonder diffusor en flitskaart.

    Voor vragen of opmerkingen, altijd welkom.

    Dank bij voorbaat

    Jonas
    Nikon D40x - Nikon F401s - (in afwachting: Nikon D5200)

  • #2
    Re: kickboks fotografie

    laat ons hopen dat je tonnen licht gaat hebben.
    als je signature up to date is dan zou ik er niet een aan beginnen.
    D40x is bij iso 400 al ruis en 800 onbruikbaar.
    35 mm 1.8 hoop ik gaat mss iets van nuttig zijn, maar je camera rekt het gewoon niet.

    have fun probeer het maar vrees ervoor.
    sluitetijd 1/125 min liefst 1/250 of 1/500 flits, jah gaat heel hard opvallen (haat ik persoonlijk), iso 400, diafragma vol open.

    succes
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: kickboks fotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      laat ons hopen dat je tonnen licht gaat hebben.
      als je signature up to date is dan zou ik er niet een aan beginnen.
      D40x is bij iso 400 al ruis en 800 onbruikbaar.
      35 mm 1.8 hoop ik gaat mss iets van nuttig zijn, maar je camera rekt het gewoon niet.

      have fun probeer het maar vrees ervoor.
      sluitetijd 1/125 min liefst 1/250 of 1/500 flits, jah gaat heel hard opvallen (haat ik persoonlijk), iso 400, diafragma vol open.

      succes
      mijn signature is niet up to date, ik beschik over een D5100. En kan altijd een D7000 gebruiken.

      Gebouw blijkt zonder ramen te zijn en met TL verlichting
      Nikon D40x - Nikon F401s - (in afwachting: Nikon D5200)

      Comment


      • #4
        Re: kickboks fotografie

        Ik zou zowiezo wat extra flitsen op statief voorzien.
        Fotografie is leren kijken.
        http://johanluyckx.weebly.com

        Comment


        • #5
          Re: kickboks fotografie

          Ik heb zo al een aantal Karate-kampioenschappen achter de rug. Echt NIET makkelijk met kunstlicht.
          Ik denk ook dat ze het flitsen niet in dank zullen aanvaarden.
          Ik weet niet welke kleur de kledij heeft maar als het ook wit is zal je autofocus gloeiend staan.

          Een hele uitdaging volgens mij.

          Comment


          • #6
            Re: kickboks fotografie

            voor sfeer foto's van het publiek kom je met 1/125 wss wel toe maar voor de boxers zelf zal je toch eerder een 1/500 moeten halen denk ik.
            Veel practisch advies kan ik je niet geven vermits ik nog nooit op kickbox foto's moeten maken alvorens een flits te gebruiken zou ik toch eerst toestemming vragen aan de organisator, want meestal is zoiets indoor not done.
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #7
              Re: kickboks fotografie

              Ik heb zelf op onze (thai en mma) wedstrijden foto's genomen,
              en dat is niet makkelijk..

              Ik had toen max een 2.8 op een 400D.
              Flitsen doe je liever niet...
              1 van de vechters was vrij eerlijk dat dit kan storen bij momenten...
              (zeker tijdens clinch momenten, maar ook in combo's -> en welke fotograaf wilt het gevecht beinvloeden door één der vechters te verblinden? ).

              Ook is bouncen op plafond soms lastig (donkere/hoge plafonds in sportzalen helpen meestal niet).

              Sluitertijd moet je hoog genoeg kunnen houden om toch nog iets van scherpte te hebben.
              Die mannen bewegen tijdens het vechten vrij snel natuurlijk...
              Als je ringside staat kan het nog meevallen (afhankelijk van "hoe groot" het toernooi is, is er betere licht).
              Maar bij sommige wedstrijen mocht ik niet ringside, waardoor je dus met een 35mm niet veel soeps hebt (veel rondom, specifieke actie).



              dat is mijn beperkte ervaring...
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #8
                Re: kickboks fotografie

                Het gaat om een training, dus ik heb iets meer speelruimte dan tijdens een competitie. Gebruik van flits zal wel mogen. Breng ik er best extra kunstlicht bij? En zo ja, hoe pakken jullie dat aan?
                Nikon D40x - Nikon F401s - (in afwachting: Nikon D5200)

                Comment


                • #9
                  Re: kickboks fotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door DeHengst Bekijk bericht
                  Het gaat om een training, dus ik heb iets meer speelruimte dan tijdens een competitie. Gebruik van flits zal wel mogen. Breng ik er best extra kunstlicht bij? En zo ja, hoe pakken jullie dat aan?
                  Wat voor zaal gaat de training door?
                  Onze trainingszaal heeft een zeer laag (wit) plafond, daar zou bouncen moeten lukken (al heb ik dat nooit geprobeerd).
                  Verder hangt veel dus af van hoe je locatie er uit zal zien...


                  Zucht, nu kriebelt het weer om te gaan trainen
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #10
                    Re: kickboks fotografie

                    hangt er wat vanaf wat juist de bedoeling is van de foto's. mss eerst wat sfeer beelden nemen terwijl de mannen bezig zijn. eventueel nadien wat geposeerde foto's met flitsers opgesteld. als ik zo van die foto's bekijk zie ik meestal een vechter in pose, met 1 of twee flitsers langs hem en 1 langs achter voor een rimlicht.
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                    Comment


                    • #11
                      Re: kickboks fotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Wat voor zaal gaat de training door?
                      Onze trainingszaal heeft een zeer laag (wit) plafond, daar zou bouncen moeten lukken (al heb ik dat nooit geprobeerd).
                      Verder hangt veel dus af van hoe je locatie er uit zal zien...


                      Zucht, nu kriebelt het weer om te gaan trainen
                      Het is in sint niklaas, voor de rest ben ik er zelf nog niet geweest, ik weet enkel dat het geen ramen heeft. Ik zal roeien met de riemen die ik heb. Op termijn schaf ik mij miss wat extra flitsers aan.

                      update; zo ziet het er dus uit
                      Last edited by DeHengst; 9 oktober 2013, 18:05.
                      Nikon D40x - Nikon F401s - (in afwachting: Nikon D5200)

                      Comment


                      • #12
                        Re: kickboks fotografie

                        als het een training is , is het echt niet zo moeilijk goede beelden te maken, ik heb onlangs gaan fotograferen bij de bulldogs in merksem in de sportzaal van Daniella Somers, daar komt ook geen licht binnen, met enkele speedlights red je het wel,3 minimum , ik heb er geen moeite mee gehad in ieder geval, ik gebruikte de 35 mm 1.8 en de 85 mm en dat ging prima ....
                        niet teveel schrik van hebben en gewoon doen, komt goed, en tis maar een training he, wedstrijd ligt iets moeilijker natuurlijk...
                        http://www.jvs-photography.be/

                        Comment

                        Working...
                        X