Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Westcott collapsible reversible flitsparaplu

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Westcott collapsible reversible flitsparaplu

    Hallo,

    ik ben op zoek naar een geschikt lichtomvormer om tijdens mijn reizen rugzak/fiets= "light weight" of uitstappen mee te nemen om het flitslicht van mijn 580 EXII op mijn canon EOS 7D in bepaalde omstandigheden te aan te passen.
    Ik ben nog maar net begonnen met off camera flitsen, dus een echte leek ik dit onderdeel van fotografie!

    iemand enige ervaring met de Westcott collapsible reversible umbrella 43" ???
    heb hierover een artikel gelezen maar was nogal eenzijdig...

    Indien iemand ervaring wil delen over dit onderwerp lees ik het graag.


    mvg

    Wim

  • #2
    Re: Westcott collapsible reversible flitsparaplu

    ik heb ook zon umbrella, en jep, die is wel redelijk compact,
    MAAARRR:
    De steel is dikker dan het gat in de meeste swivels... Ik heb mn swivel moeten laten uitboren op mn unief
    NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
    https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

    Comment


    • #3
      Re: Westcott collapsible reversible flitsparaplu

      Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht
      ik heb ook zon umbrella, en jep, die is wel redelijk compact,
      MAAARRR:
      De steel is dikker dan het gat in de meeste swivels... Ik heb mn swivel moeten laten uitboren op mn unief
      Raar, bij mij past die in al mijn swivels met nog plaats over. Hangt af van welke swivel je hebt hé.

      De binnenkant van de Westcott is een beetje reflecterend (heel goed voor als je hem in reflecterende modus wil gebruiken, maar bij shoot thru verlies je wel een klein beetje meer licht).
      Hij is inderdaad zeer compact maar doordat de naaf uit twee delen bestaat iets minder stevig dan een normale paraplu.

      Supperhandig als je voor compact gaat maar ik verkies een 2 of 3 in één in normale uitvoering.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Westcott collapsible reversible flitsparaplu

        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        Raar, bij mij past die in al mijn swivels met nog plaats over. Hangt af van welke swivel je hebt hé.
        past ook in al mijn swivels!

        Dit zijn typisch mijn reis-umbrellas! passen zelfs in de handbagage zonder dat ze vinden dat het een wapen is
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Westcott collapsible reversible flitsparaplu

          raar dat het bij mij niet werkte

          ik heb er destijds nog een thread over gestart, en jullie vonden het toch ook maar raar
          NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
          https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

          Comment


          • #6
            Re: Westcott collapsible reversible flitsparaplu

            Ik gebruik deze: http://www.lastolite.com/trifold-umbrella.php

            super tevreden en geen geld (net geen 20euro bij Servix). De mijne heeft al heel wat keren op zijn neus gegaan. De flits netjes beschermd, beetje aan wringen en terug als nieuw.
            I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

            Comment

            Working...
            X