Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera (geen videocamera) voor sportanalyse

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera (geen videocamera) voor sportanalyse

    Hallo

    Ik ben trainer van een volleybalploeg. Om de spelers visuele feedback te geven over bepaalde technieken zou ik 2 methodes willen toepassen:

    * Een camera die in HD kan opnemen aan 60fps of beter nog, voldoende hoge resolutie ( HD Ready) aan 120fps of beter.
    Dit om na de training een analyse (in slow motion) te kunnen maken in Kinovea. Dit zal ik ook nodig hebben voor de cursus Instructeur.

    * Dezelfde camera die ik aan een laptop hang en HD kan opnemen, rechtstreeks in Kinovea.
    Kinovea kan de beelden met een pause afspelen. Bvb een speler valt aan en kan dan 10sec later zijn eigen aanval bekijken op de laptop/TV/Projector via het vertraagd afspelen.
    Pluspunt zou zijn als dit via Wifi zou kunnen (maw een soort Wifi webcam met hoge kwaliteit).

    Budget: Max 500-600 Euro (incl statief, CD card, etc).
    Het moet een camera zijn waarmee mijn vrouw ook point&shoot foto's mee kan nemen (maw dagelijks gebruik).

    Ik kwam via dpreview uit op een Fujifilm FinePix S8400W. Maar in de handleiding vind ik niets terug over het 'webcam' gedeelte.

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Mvg
    Roel

  • #2
    Re: Camera (geen videocamera) voor sportanalyse

    een gopro?
    de silver kan 720p aan 120fps afspelen dacht ik, de black edition 1080 aan 120, maar das al 350 euro...
    NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
    https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

    Comment


    • #3
      Re: Camera (geen videocamera) voor sportanalyse

      Hé Michiel. Met een GoPro kan de vrouw (of ik) geen foto's nemen.

      Ik ben met Denis van Sparkocam aan het kijken wat mogelijk is. Sparkocam laat toe om Canon DSLR toestellen te 'streamen' zoals een webcam via USB.

      Comment


      • #4
        Re: Camera (geen videocamera) voor sportanalyse

        Oorspronkelijk geplaatst door /dot Bekijk bericht
        Hé Michiel. Met een GoPro kan de vrouw (of ik) geen foto's nemen.

        Ik ben met Denis van Sparkocam aan het kijken wat mogelijk is. Sparkocam laat toe om Canon DSLR toestellen te 'streamen' zoals een webcam via USB.
        oeps, over de laatste voorwaarde heen gelezen...
        NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
        https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

        Comment


        • #5
          Re: Camera (geen videocamera) voor sportanalyse

          In sony vegas kan je eender welke camera aan koppelen indien je pc over de juiste ingangen beschikt.
          Beelden kan je daar dan "opnemen" en rechtstreeks gebruiken / traag afspelen.

          Moet dus ook lukken met het programma dat jij noemt.



          Deze heeft HDMI / AV (en beschikt over een wifi-functie of beelden rechstreeks te tonen op tablet of Smartphone)
          Zullen nog tal van andere types bestaan die dezelfde of betere kenmerken hebben.
          Ik zou gewoon in naar de betere camcorders kijken die over een fatsoenlijke uitgang beschikken die je rechstreeks op je pc kan aansluiten (HDMI, S-video, firewire, ...). (USB kan bij mijn weten geen rechtstreekse beelden doorsturen geloof ik.)

          Deze heeft ook wifi om bestanden over te zetten naar pc of tablet.
          JVC GZ-VX815BEU videocamera Zwart - De geavanceerde JVC GZ-VX815BEU videocamera met 10x optische zoom en wifi is scherp geprijsd bij Cameranu!


          Beide hebben een foto-functie...
          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

          Comment

          Working...
          X