Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotos " veilig stellen " op je site ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotos " veilig stellen " op je site ???

    de fotos die ik klaar heb voor mijn siteje zijn allemaal voorzien van een © en mijne naam ...

    bestaat er een standaard wettelijke text die je op je site kan zetten die er voor waarschuwd dat al de fotos beschermd zijn met een copyright?

    en moet die op elke blz of alleen op de index pagina??

    berteldinck




  • #2
    Zelfs zonder vermelding zijn je foto's beschermd door het copyright... doe eens een search in het archief hier (rechts boven) en je zal al heel wat te weten komen...
    Jan
    www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

    Comment


    • #3
      ik heb al meerdere keren iets proberen op te zoeken vie de search maar ik krijg nooit echt de antwoorden die ik zoek anders zou ik deze vraag niet opnieuw stellen !

      Comment


      • #4
        http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=39540&SearchTerms=,copyright

        http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=2064

        http://www.sofam.be

        Jan
        www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

        Comment


        • #5
          dat is nu net wat ik bedoel!
          die "antwoorden" had ik ook gevonden maar daar raakt misschien een jurist wijs uit!

          hoeveel honderden van jullie hebben en website en zetten © bij elke foto ?
          kan er dan iemand in normaal nl uitleggen hoe dit wettelijk in elkaar zit zonder dat ik tolk nodig heb of een advocaat moet gaan raadplegen!!!???

          Comment


          • #6
            Als je je foto's 100% wil beschermen moet je ze zeker niet online zetten

            Zet ze gewoon online, en maak je daar gewoon niet te veel zorgen over! Laat iedereen meegenieten van je betere kiekjes ... en vergeet ook ons de link niet te geven

            Comment


            • #7
              Kijk, je foto's zijn zowieso auteursrechterlijk beschermd. Dus een copyright teken is normaal niet nodig. Zolang het duidelijk is dat je website niet de bedoeling heeft je foto's gratis te verdelen (met afstand van je reproductierecht) zit je veilig. Dit wil zeggen dat je best niet op je website zet: "Welkom bezoeker, deze foto's sta ik volledig af en je mag ermee doen wat je wilt, zelfs verkopen en de winst houden"

              Maar dat wilt niet zeggen dat het geen kwaad kan een copyright boodschap op je website te zetten, waarin je zwart op wit zegt dat je alle rechten op je foto's behoud en dat de publicatie op internet niet wilt zeggen dat je je reproductie- of andere rechten afstaat. Dat is in feite vooral om in een rechtzaak te kunnen aantonen dat het niet bedoeling van de website is om foto's gratis rond te verdelen.
              D600 | Nikkor 50mm | Nikkor 18-200mm | Sigma 10-20mm

              Comment


              • #8
                dank je wel manta voor je duidelijk antwoord

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Tony smeT
                  Als je je foto's 100% wil beschermen moet je ze zeker niet online zetten

                  Zet ze gewoon online, en maak je daar gewoon niet te veel zorgen over! Laat iedereen meegenieten van je betere kiekjes ... en vergeet ook ons de link niet te geven

                  natuurlijk staat er een link naar hier !!!!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Tony smeT
                    Als je je foto's 100% wil beschermen moet je ze zeker niet online zetten

                    Zet ze gewoon online, en maak je daar gewoon niet te veel zorgen over! Laat iedereen meegenieten van je betere kiekjes ... en vergeet ook ons de link niet te geven

                    och t is niet dat mijn kiekjes zoooo spectaculair zijn maar men heeft mijn van kleinsafaan geleerd dat je beter kan voorkomen dan genezen ....

                    Comment


                    • #11
                      IK bekijk het meestal anders ... als ze één van je foto's "pikken" dan is dat toch ook een compliment want dan zal hij zeker niet slecht zijn
                      Als ze die foto dan commercieel gaan aanwenden, dan vind ik dat wel een probleem worden!!
                      En dat heeft hier al meer dan één BD'er meegemaakt helaas...

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Tony smeT
                        IK bekijk het meestal anders ... als ze één van je foto's "pikken" dan is dat toch ook een compliment want dan zal hij zeker niet slecht zijn
                        Als ze die foto dan commercieel gaan aanwenden, dan vind ik dat wel een probleem worden!!
                        En dat heeft hier al meer dan één BD'er meegemaakt helaas...
                        Wat ik niet begrijp is hoe ze je foto's commercieel kunnen aanwenden als
                        a) je foto's niet groter zijn dan, pakweg, 800x600 pixels
                        b) je een hoge compressie toepast op de foto's...

                        daar ga je toch geen schappelijke 15x10 foto's (laat staan groter) van maken?
                        of heb ik het verkeerd?
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by MarcFoto
                          Wat ik niet begrijp is hoe ze je foto's commercieel kunnen aanwenden als
                          a) je foto's niet groter zijn dan, pakweg, 800x600 pixels
                          b) je een hoge compressie toepast op de foto's...

                          daar ga je toch geen schappelijke 15x10 foto's (laat staan groter) van maken?
                          of heb ik het verkeerd?
                          Niet enkel met een outprint kan er misbruik gemaakt worden van een foto, ook door de foto's op een andere website te gaan claimen als zijnde 'origineel'...
                          Jan
                          www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Jan66
                            Niet enkel met een outprint kan er misbruik gemaakt worden van een foto, ook door de foto's op een andere website te gaan claimen als zijnde 'origineel'...
                            Ah zo!
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • #15
                              Mijn foto's zijn allemaal beschermd dmv een no-right click javascript.
                              Als mensen met rechts op mijn foto klikken om m op te slaan ,krijgen ze een errormelding.
                              Ik moet mijn foto's wel beschermen want binnen de turnwereld nemen mensen je foto's raznedsnel op hun eigen sites over zonder enige vorm van bronvermelding.

                              T enige waar ik nu nog een oplossing voor moet verzinnen is de Prt Scr functie...iemand daar toevallig een scriptje voor?
                              www.turnfoto.nl

                              Comment

                              Working...
                              X