Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

landkaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • landkaart

    Beste

    Ik ben op zoek naar 'land'kaart van de Elzas en zwarte woud alsook andere steden om kleine watervallen te vinden.

    Wie weet waar ik dit kan vinden alsook hoe deze kaarten noemen XP

    Groetjes
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: landkaart

    Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
    Beste

    Ik ben op zoek naar 'land'kaart van de Elzas en zwarte woud alsook andere steden om kleine watervallen te vinden.

    Wie weet waar ik dit kan vinden alsook hoe deze kaarten noemen XP

    Groetjes
    bij standaard boekhandel en AS adventure ...
    Alsace en Schwarzwald ...
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

    Comment


    • #3
      Re: landkaart

      Atlas en Zanzibar in Gent: http://www.atlaszanzibar.be
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: landkaart

        AH ok, op welke schaal moet deze kaart dan zijn om watervallen te vinden?
        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

        Comment


        • #5
          Re: landkaart

          Google earth.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: landkaart

            Hoe begin je daarmee om minder toeristische watervallen te vinden met google earth?
            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

            Comment


            • #7
              Re: landkaart

              Ik denk dat jij op zoek bent naar wat wij hier "stafkaarten" noemen
              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

              Comment


              • #8
                Re: landkaart

                Dat kan. En wat zijn dit precies aub
                Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                Comment


                • #9
                  Re: landkaart

                  Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                  Dat kan. En wat zijn dit precies aub

                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: landkaart



                    YMMV
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #11
                      Re: landkaart

                      Ik gebruikte daarvoor een GPSmap60C van Garmin met de topografische kaarten van Garmin voor de streken waar wij naartoe gingen.
                      Elke beekje, elk hoogteverschil, de hoogspanningslijnen, de bossen, de wandelpaden, de wegen....enfin zowat alles staat er op.
                      Je kan wel niet navigeren ttz. een route laten uitstippelen met die kaarten, maar dat is ook de bedoeling niet van topografische kaarten.
                      Als je de hoogtelijnen bekijkt en je ziet dat er daar een beekje stroomt dan weet je het wel hé.....op voorwaarde dat er dan ook water in staat op dat ogenblik .
                      Je kan op die manier ook watervalletjes vinden die zich helemaal niet langs de wandelpaden bevinden.
                      Dit alles kost natuurlijk wat centen, maar wil je het gratis, vraag het dan aan de mensen ter plaatse, maar ik vrees dat die je dan rap naar toeristische bezienswaardigheden gaan sturen, tenzij je ze duidelijk maakt waar je naar op zoek bent.
                      Groetjes.

                      Comment


                      • #12
                        Re: landkaart

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Je kan wel niet navigeren ttz. een route laten uitstippelen met die kaarten, maar dat is ook de bedoeling niet van topografische kaarten.
                        Het moet lang geleden zijn dat je nog een topokaart gebruikt hebt want ze zijn tegenwoordig (al vele jaren) wel routable. Zowel Topo BeNeLux van Garmin ($$$) en de gratis OSM kaarten zijn routable.

                        Voor eenmalig (vakantie) gebruik ben je best om de gratis OSM kaarten te gebruiken, afhankelijk van de streek zijn ze soms beter dan hun betalende evenknie.

                        Je kan de detaillering checken op OSM.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #13
                          Re: landkaart

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Het moet lang geleden zijn dat je nog een topokaart gebruikt hebt ..........[/URL].
                          Dat heb je heel goed gezien, misschien doordat ik 'te' van gebruikte vetjes had afgedrukt !?
                          Het is geleden van 2007. Door fysische beperkingen kan ik dergelijke 'uitstapjes' niet meer aan.
                          Ook al ga ik ze nooit meer gebruiken , ik ga zeker de detaillering eens checken want ik ben heel erg benieuwd.

                          PS Zopas een paar zaken gecheckt en ik ga je moeten teleurstellen :
                          - de Zaubeek in Zulte, die ik perfect weet liggen is niet op die kaarten te vinden
                          - een beekje met een paar mooie watervalletjes in de buurt van Alpirsbach (Zwarte Woud) is niet te vinden
                          - een beekje met een paar mooie watervalletjes in de buurt van Meiringen (Zwitserland) is niet te vinden
                          Op het eerste zicht zullen ze ruim voldoen voor boswandelingen, maar echt gedetailleerd zijn ze dus niet. Maar ja, voor iets wat gratis is mogen we niet te kieskeurig zijn zeker .

                          Groetjes
                          Last edited by Guest17; 7 oktober 2013, 16:42.

                          Comment


                          • #14
                            Re: landkaart

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Het is geleden van 2007.
                            Mijn Garmin topokaart is van 2009 en "fully routable". 2007 is op softwaregebied al een eeuwigheid natuurlijk en wat toen nieuw was kan je nu prehistorisch noemen. Mijn Garmin GPS12XL (1999) had niet eens kaarten en behalve enkele grote steden zag je op het scherm alleen leegte en tracks van vorige verplaatsingen. Deze GPS werkt trouwens nog perfect maar ik zou nooit tegen iemand zeggen dat je op een GPS geen wegen ziet mocht ik na die oude 12XL de evolutie niet opgevolgd hebben...

                            BTW, de nieuwste Garmins doen een pak meer dan gewoon je positie op de kaart tonen en je route berekenen, het zijn al redelijk krachtige computers geworden.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: landkaart

                              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Mijn Garmin topokaart is van 2009 en "fully routable". 2007 is op softwaregebied al een eeuwigheid natuurlijk en wat toen nieuw was kan je nu prehistorisch noemen. Mijn Garmin GPS12XL (1999) had niet eens kaarten en behalve enkele grote steden zag je op het scherm alleen leegte en tracks van vorige verplaatsingen. Deze GPS werkt trouwens nog perfect maar ik zou nooit tegen iemand zeggen dat je op een GPS geen wegen ziet mocht ik na die oude 12XL de evolutie niet opgevolgd hebben...

                              BTW, de nieuwste Garmins doen een pak meer dan gewoon je positie op de kaart tonen en je route berekenen, het zijn al redelijk krachtige computers geworden.
                              Ik heb en gebruik nog steeds mijn oude getrouwe Garmin SP2610 en zou nog geen andere willen. Heb er trouwens, waar is de tijd, nog 1.500 euro voor betaald !!
                              Enkel kan ik geen recente kaarten meer verkrijgen, update 2009 was de laatste. Maar zoveel grote wegen komen er nu ook weer niet bij. Recent nog een goeie 3.000 km door Frankrijk gereden en buiten hier en daar een nieuw rond punt geen enkel probleem ondervonden.
                              De GPSMap60c gebruikt de zoon nu als hij fietstochten maakt.

                              On topic : wellicht interessant voor TS, kan je die OSM kaarten dan ook downloaden naar om het even welke een GPS en/of smartphone ?

                              Groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X