Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony alpha 57 langzaam uit de winkel???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony alpha 57 langzaam uit de winkel???

    In een eerder bericht heb ik een gevraagd welke camera ik kunnen aanschaffen voor nachtfotografie en natuur foto's.
    Velen hebben mij overtuigd om de a57 aan te schaffen en nu sta ik op het punt dat te doen (volgende maand) en nu zie ik, dat deze steeds vaker niet meer leverbaar is!
    Ik weet dat de a58 er nu is, maar deze zou toch een stuk minder zijn dan de a57, volgens reviews.

    Gaat de a57 langzaam de markt uit? En welk toestel zou ik nu kunnen kiezen en dat dan ook nog dezelfde capaciteiten heeft??

    Grtz, Rob

  • #2
    Re: Sony alpha 57 langzaam uit de winkel???

    De A58 is inderdaad de opvolger van de A57 alsook de A37, zit er eigenlijk tussenin, maar dat wil niet zeggen dat die op alle vlakken minder presteert. De 20mp sensor doet het toch een klein beetje beter dan de 16mp sensor uit de A57, OLED EVF ipv LCD is ook een voordeel. En qua AF is die eigenlijk even snel als de A77.

    Het enige nadeel voor mij is de kleine buffer, bij 5fps (jpg fine) is die na 8 frames al vol, al wordt die wel snel geledigd (4sec) waardoor je weer vrij snel aan volle snelheid kunt schieten.

    Er is een review vd A58 op imaging-resource en ze zijn toch enthousiast.

    Ik zou wel zorgen dat je er een goede lens bijneemt en probeer de kitlenzen te vermijden. De 18-55 II is nog zo slecht niet maar de 55-200 zou ik zeker niet nemen, heeft heel trage AF en op 200mm is die ook nog soft.

    De 16-50/2.8 SSM is een prima lens (heb al spijt dat ik die weggedaan heb), de 16-80 CZ is ook goed al heeft die geen SSM waardoor die wat luidruchtiger is, maar dat valt best mee.
    Iets lager in het gamma heb je de 18-135 en is een betere keuze dan de 18-55, alleen al omwille vh bereik.
    Last edited by alex606; 2 oktober 2013, 15:36.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Sony alpha 57 langzaam uit de winkel???

      Als ik moet kiezen tussen m'n A58 en m'n oudere A55 - kies ik de a55 - raar maar waar. De a58 is ietsje te kaal en had eigenlijk een a38 moeten genoemd worden, men had de a58 iets duurder moeten maken met een beter scherm, hetzelfde scharnier als de a57, en de extra opties en een extra wieltje + gps.
      Als instapper is de a58 een goeie camera - maar ik denk dat de a57 zelfs iets beter is qua kleurweergave en mogelijkheden - er is stevig gesnoeid in de camera qua opties en aansluitingen. O.a. de flashvoet is nu de nieuwe Sony-voet niet meer de minolta, geen afstandbediening meer tenzij via usb. De EVF is gewoon goed te noemen (ivm de a55), daar moet je niet bang voor zijn - het scherm heeft niet genoeg pixels en is niet flexibel genoeg. Als je dus al een deftig scherm gehad hebt - ga je niet om kunnen met die beperking van de a58 - dat kan ik je wel zeggen, tenzij je 'm als 2e camera zou willen.
      Als je een a57 wil - moet je snel zijn - eens de stocks leeg is't gedaan - idem voor de a65 blijkbaar (volgens de geruchten).

      Comment


      • #4
        Re: Sony alpha 57 langzaam uit de winkel???

        Ik kom nu toevallig deze site tegen en ik vind de kwaliteit van de foto's wel mooi en goed.
        Zat bij een nikon afdeling te kijken en het verschil met de a58 afdeling vind ik erg groot.

        Goed dat je zegt met de kitlens van 55-200. Ik kan dan beter kiezen voor alleen de 18-55 en er een goede lens bijkopen. Had ergens gelezen dat je het best een factor 3 kan nemen.

        Ik kom van een fuji film finepix s5600. Dus ik ga een gigantische sprong maken wat betreft camera.
        Daarbij ben ik best wel thuis in fotoshop, dus ik moet leuke plaatjes kunnen creëren.

        Thanks voor de berichten!!

        Comment


        • #5
          Re: Sony alpha 57 langzaam uit de winkel???

          Slim van mij om niet de site te vertellen, waar ik bovenstaand bericht over heb

          Comment


          • #6
            Re: Sony alpha 57 langzaam uit de winkel???

            Oorspronkelijk geplaatst door BobbyRoss Bekijk bericht
            schitterende mooie en scherpe opnamen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment

            Working...
            X