Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-E1 of Olympus OMD EM5 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji X-E1 of Olympus OMD EM5 ?

    Hi,

    ik ben een Canon 5D gebruiker, fantastisch toestel maar te zwaar voor uitstapjes, citytrips, ... . Ik doe graag aan straatfotografie maar vanaf ik mijn FF dslr met een witte Canon lens bovenhaal sta ik al onmiddellijk in de kijker. Niet echt handig als je discreet wat fotos wilt nemen.

    Dus ben ik aan het kijken voor een systeem camera. Ik wil uiteraard zo veel mogelijk de beeldkwaliteit van mijn dslr evenaren.
    Na heel veel onderzoek terug gebracht tot de FujiFilm X-E1 en Olympus OMD-EM5 (twijfelde nog even met de Lumix GX7). De ene is APC-S en de ander M4/3.

    Heb nu echter geen idee welk van de 2 ik zou nemen ...

    Advies ? Ervaringen ?

    Tnx!

  • #2
    Re: Fuji X-E1 of Olympus OMD EM5 ?

    ik heb geen ervaring met Fuji, lees alleen maar erg goede dingen erover, maar wel met Canon 5D's en OM-D's, heb ze nl beide, waarbij de Canon slechts zelden meer uit de kast komet, mede door de afmeting tov de Olympus OM-D, het mooie van de Olympus vind ik, buiten dat de beeldkwaliteit erg goed is, dat de lenzen ook lekker handzaam zijn, zo heb ik een aantal zooms die amper groter zijn dan de 24-105 van Canon maar wel een brandpnt hebben van 12 t/m 600 mm !!, met ook nog eens een goede tot erg goede scherpte en beeldweergave, de primes van Olympus zijn buitengewoon goed, ik heb de 17 1.8 en de 45 mm van Oly, daarbij de Pana 20 mm en je hebt een partij glas waar de L lenzen zich mee kunnen meten.
    Dus ik zou zeggen de Olympus OM-D is de juiste keuze voor je, vooral als je klein en handzaam wil.

    Mooie van de Om-D is dat je qua gevoel een beetje met een spiegelreflex bezig bent, mede door het uiterlijk natuurlijk, terwijl het natuurlijk gewoon een systeemcamera is, maar wel de snelheid van een reflex !!
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

    Comment


    • #3