Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ontwikkeldiensten regio Herentals

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ontwikkeldiensten regio Herentals

    Hallo

    Sinds kort ben ik begonnen met analoog te schieten (Leica M6).
    Nu vind ik het een beetje ver (en lastig: parkeerprobleem) om naar Antwerpen te rijden (Foto Schelfhout).

    Kent er iemand een goede ontwikkelservice om mijn 135mm films binnen te doen?
    Moet zowel zwart/wit als kleur kunnen ontwikkelen.
    Regio: Herentals, Turnhout, Lier, ...

    Geen Kruidvat, Colruyt, ... aub.

    Thanks!

  • #2
    Re: Ontwikkeldiensten regio Herentals



    Is gevestigd in Kontich en zou volgens hun website alle soorten film ontwikkelen.

    Grts
    Patric

    Comment


    • #3
      Re: Ontwikkeldiensten regio Herentals

      fotograaf die via elka colour ontwikkeld. voor dat ze een doorstart maakte kon je er alle films laten ontwikkelen, zelfs 6x6. in herentals had je er twee dacht ik, weet niet hoe die juist noemde, moet je wel op de site van elka kunnen terug vinden
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Ontwikkeldiensten regio Herentals

        foto bastiaans in Berlaar zal het denk ik ook nog wel doen.

        Zwart-wit kan je trouwens vrij eenvoudig zelf doen, komt op lange termijn goedkoper uit en je stuurt zelf je ontwikkeling aan.

        Tom
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

        Comment


        • #5
          Re: Ontwikkeldiensten regio Herentals

          altijd veiliger zelf je films te ontwikkelen, kan je niemand anders de schuld geven als je je kostbare beelden kwijt bent.
          Zwart-wit is zeer eenvoudig zelf te doen, kleur al wat fragieler, maar is ook te doen!

          Comment


          • #6
            Re: Ontwikkeldiensten regio Herentals

            Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
            altijd veiliger zelf je films te ontwikkelen, kan je niemand anders de schuld geven als je je kostbare beelden kwijt bent.
            Zwart-wit is zeer eenvoudig zelf te doen, kleur al wat fragieler, maar is ook te doen!
            Zw/w deed ik altijd zelf over de hele lijn, volledig akkoord met Ruben.
            De kleurenfilms liet ik destijds ontwikkelen, het afdrukken was voor mij. Zonder kleurenanalyser ben ik aan het prutsen geweest.
            Nu kan je die stap overslaan via scannen maar als het gaat over 6x6 ?????
            Ik ben ooit naar een diavoorstelling geweest van ene Jean-Pierre Demarsin, die nam al zijn foto's op negatief 6x6 om ze dan in de doka om te vormen tot diapositieven. Hij wou de kleuren zelf in de hand houden.
            Dit vond ik er toen een beetje over en wat doen we nu, 25 jaar later ? Juist

            Comment


            • #7
              Re: Ontwikkeldiensten regio Herentals

              Ik zou eerst graag wat met analoog leren werken voor aleer ik al de spullen koop om zelf te ontwikkelen.
              Heb net mijn eerste Ilford HP5+ geschoten en zou daar graag de resultaten van zien.

              Maar zwart/wit zelf ontwikkelen is zeker niet uitgesloten in de toekomst!

              Heb een mailtje gestuurd naar Milo Profi
              Thanks allen!

              Comment


              • #8
                Re: Ontwikkeldiensten regio Herentals

                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                Zw/w deed ik altijd zelf over de hele lijn, volledig akkoord met Ruben.
                De kleurenfilms liet ik destijds ontwikkelen, het afdrukken was voor mij. Zonder kleurenanalyser ben ik aan het prutsen geweest.
                Nu kan je die stap overslaan via scannen maar als het gaat over 6x6 ?????
                Ik ben ooit naar een diavoorstelling geweest van ene Jean-Pierre Demarsin, die nam al zijn foto's op negatief 6x6 om ze dan in de doka om te vormen tot diapositieven. Hij wou de kleuren zelf in de hand houden.
                Dit vond ik er toen een beetje over en wat doen we nu, 25 jaar later ? Juist
                Kleur heb ik me zelf nog nooit aan gewaagd, maar ben er in ieder geval zwaar in geinteresseerd om ooit te proberen!
                Analoog blijft voor mij toch altijd superieur aan het digitale geknoei.

                Comment


                • #9
                  Re: Ontwikkeldiensten regio Herentals

                  Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                  Kleur heb ik me zelf nog nooit aan gewaagd, maar ben er in ieder geval zwaar in geinteresseerd om ooit te proberen!
                  Analoog blijft voor mij toch altijd superieur aan het digitale geknoei.
                  Ik heb zelf meer dan 45 jaar analoog gewerkt - zowel zwart-wit als kleur en zowel negatief als positief - en heb dus heel veel respect voor mensen die dit 'ambacht' in ere willen houden. Maar helaas ... als je het over "knoeien" hebt dan kan ik je niet bijtreden. In het digitale tijdperk is het VEEL minder knoeien. Voor mij alleszins.
                  "Just do it !"

                  http://jr52.be/index.html

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ontwikkeldiensten regio Herentals

                    Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                    Ik heb zelf meer dan 45 jaar analoog gewerkt - zowel zwart-wit als kleur en zowel negatief als positief - en heb dus heel veel respect voor mensen die dit 'ambacht' in ere willen houden. Maar helaas ... als je het over "knoeien" hebt dan kan ik je niet bijtreden. In het digitale tijdperk is het VEEL minder knoeien. Voor mij alleszins.
                    Ik denk niet dat je mij ergens ziet vermelden dat ik knoei in de donkere kamer.
                    Digitaal spreekt mij veel minder aan, daarom dat ik het als geknoei omschrijf.

                    Comment

                    Working...
                    X