Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Flitser

    Naast twee SB800's wil ik er nog eentje bij. Ik ben aan het overwegen of ik met de SB700 goed zit ipv een SB910. Het verschil in prijs is toch aanzienlijk en ik vraag mij af of de meerprijs de moeite loont. Ik heb een voorkeur voor de SB700, omdat die, 'on-camera' een stuk kleiner en dus lichter is. Ik heb 3 PocketWizards TT5 en een AC3 zonecontroler, dus de mogelijkheid van de SB910 als commander is hier niet meer nodig. Ik vermoed dat de SB700 in mijn geval perfect geschikt zal zijn. Met het verschil in prijs kan ik mij dan mits wat opleg een 4de TT5 aanschaffen. Wat denken jullie ?
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Welke Flitser

    Ik heb een SB700 en die gebruik ik vooral on-camera omdat die inderdaad niet zo zwaar is.
    Nikon shooter - Samyang fan

    Comment


    • #3
      Re: Welke Flitser

      Ik zou zeggen zet uw Pocketwizard spulletjes op marktplaats, koop een Phottix Odin systeem en een Mitros + flitser van Phottix met ingebouwde Odin. Dan kun u de huidige flitsers die u bezit aansturen, u heeft zo een display op uw camera via de Odin TCU en u heeft met de Phottix Mitros + geen extra Odin receiver nodig. Phottix Ondersteund ODS (dit heet bij Pocket Wizard Hypersync). Nog goedkoper wordt het nieuwe systeem van Yongnuo YN622XT (maar hier zijn nog geen prijzen en testen van bekend omdat dit erg nieuw is) Ik zie steeds meer tevreden Phottix Odin gebruikers die hun PocketWizard aan de kant hebben gedaan. De keuze is aan U


      PS nog een andere optie met Phottix Mitros + is geen TCU kopen en alleen voor een Mitros + gaan, deze heeft ook een ingebouwde Odin zender. Voor de SB800 koopt u dan losse Odin recievers. Dit is handig als u ook on camera wilt flitsen (tijdens een bruiloft bijvoorbeeld).
      Wat de Mitros + ook zo handig maakt is de batterij aanduiding. Nikon en Canon flitsers hebben dit meestal niet, maar bij de Mitros + kun je zien hoeveel vermogen er nog in je penlites zit.
      Last edited by mmuetst; 5 oktober 2013, 12:06.

      Comment


      • #4
        Re: Welke Flitser

        Koop gewoon een tweedehands SB800
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Welke Flitser

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Koop gewoon een tweedehands SB800
          Dan moet je toch nog een dure tt5 bij kopen.

          Comment


          • #6
            Re: Welke Flitser

            Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
            Dan moet je toch nog een dure tt5 bij kopen.
            Klopt, maar dat het ik ervoor over. Die toestelletjes werken heerlijk.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment

            Working...
            X