Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleine fotostudio productfotografie kleding, schoenen, accessoires, tips gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleine fotostudio productfotografie kleding, schoenen, accessoires, tips gevraagd

    Hallo beste bd'ers,

    Recentelijk ben ik mijn eigen webshop opgestart waar ik kleding en schoenen verkoop. En over een paar weken ook accessoires en sieraden.

    Voor de meeste producten heb ik goede kwaliteit productfoto's van m'n leveranciers gekregen. Maar om daarnaast toch een uniek maar ook uniform karakter te geven
    aan m'n productfoto's wil ik dit in de nabije toekomst ook zelf productfoto's gaan maken als aanvulling (gezien de aangeleverde productfoto's soms beperkt zijn in de verschillende
    kanten/details te tonen van de producten). Zelf heb ik al genoeg ervaring met fotografie dat ik dit zelf kan doen. Alleen ik heb geen ervaring met fotostudio's, de aanschaf en gebruik hiervan.

    Ik beschik op dit moment over een Nikon D3200, SB700 en lenzen 50mm f1.8 en 18-105 f3.5/5.6 kitlens. Nadeel is dat ik eigenlijk geen plek heb om een permanente studio setup
    neer te zetten. Ik woon op dit moment nog thuis, en hier is geen enkele ruimte voor. Daarnaast heb ik een redelijk beperkt budget. Dus eigenlijk wil ik kijken naar een basis setup,
    die eerst voldoet aan bovenstaande criteria om extra productfoto's te maken vanaf een paspop. En dit in een later stadium uit te breiden naar een setup dat ook gebruikt kan worden voor modellen.

    Voor dit heb ik al eens rond gekeken om het internet, maar vele webshops bieden van alles en nog wat aan, maar veel wijzer wordt ik er niet op. Prijzen variëren erg en van kwaliteit weet
    ik niet veel als het op studio apparatuur aankomt.

    Zijn er mensen die mij de goede weg kunnen op helpen? Waar ik rekening mee moet houden gezien mijn huidige camera/foto apparatuur? En suggesties kunnen geven met de punten die