Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleine fotostudio productfotografie kleding, schoenen, accessoires, tips gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleine fotostudio productfotografie kleding, schoenen, accessoires, tips gevraagd

    Hallo beste bd'ers,

    Recentelijk ben ik mijn eigen webshop opgestart waar ik kleding en schoenen verkoop. En over een paar weken ook accessoires en sieraden.

    Voor de meeste producten heb ik goede kwaliteit productfoto's van m'n leveranciers gekregen. Maar om daarnaast toch een uniek maar ook uniform karakter te geven
    aan m'n productfoto's wil ik dit in de nabije toekomst ook zelf productfoto's gaan maken als aanvulling (gezien de aangeleverde productfoto's soms beperkt zijn in de verschillende
    kanten/details te tonen van de producten). Zelf heb ik al genoeg ervaring met fotografie dat ik dit zelf kan doen. Alleen ik heb geen ervaring met fotostudio's, de aanschaf en gebruik hiervan.

    Ik beschik op dit moment over een Nikon D3200, SB700 en lenzen 50mm f1.8 en 18-105 f3.5/5.6 kitlens. Nadeel is dat ik eigenlijk geen plek heb om een permanente studio setup
    neer te zetten. Ik woon op dit moment nog thuis, en hier is geen enkele ruimte voor. Daarnaast heb ik een redelijk beperkt budget. Dus eigenlijk wil ik kijken naar een basis setup,
    die eerst voldoet aan bovenstaande criteria om extra productfoto's te maken vanaf een paspop. En dit in een later stadium uit te breiden naar een setup dat ook gebruikt kan worden voor modellen.

    Voor dit heb ik al eens rond gekeken om het internet, maar vele webshops bieden van alles en nog wat aan, maar veel wijzer wordt ik er niet op. Prijzen variëren erg en van kwaliteit weet
    ik niet veel als het op studio apparatuur aankomt.

    Zijn er mensen die mij de goede weg kunnen op helpen? Waar ik rekening mee moet houden gezien mijn huidige camera/foto apparatuur? En suggesties kunnen geven met de punten die
    ik boven benoemd heb in het achterhoofd?
    I create, therefore I exist

    D3200 - AF-S Nikkor 18-105mm 3.5-5.6, AF-S Nikkor 50mm 1.8, SB700

  • #2
    Re: kleine fotostudio productfotografie kleding, schoenen, accessoires, tips gevraagt

    Uw camera zal wel voldoen, maar uw budget niet vrees ik...
    Een kleine of een grote studio maakt niet uit. het is het licht die je nodig hebt om je producten zacht te belichten. En daat heb je studioflitsers met softboxen voor nodig. Aan de hand van het licht die je plaatst op uw onderwerp maak je zacht of hard licht.
    Er bestaan wel zo'n tentjes voor product fotografie maar mocht ik u zijn zou ik kijken voor een betaalbare studio te huren in uw buurt. En als je geen ervaring hebt in de studio, zeker iemand meepakken om u wegwijs te maken.
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: kleine fotostudio productfotografie kleding, schoenen, accessoires, tips gevraagt

      met 1 spot.
      een witte matte plooibare plaat.
      een groot isomo stuk
      een klein
      en eventueel nog enkele spiegeltjes

      en voor 200 euro heb je een volwaardige product studio die je kunt opzetten.

      Comment


      • #4
        Re: kleine fotostudio productfotografie kleding, schoenen, accessoires, tips gevraagt

        Bedankt voor de reacties. Misschien dat ik eerst eens kan kijken of ik de studio mag gebruiken/huren van een fotozaak waar ik heb stage gelopen. Het nadeel ervan is dat je niet even simpel nieuwe productfoto's kunt maken wanneer er nieuwe producten binnenkomen. Ik krijg mondjesmaat nu nieuwe spullen binnen als ik weer wat geld heb om in nieuwe producten te investeren. En de fotozaak zit 30km verderop.

        Wat bedoel je met 'een klein'?
        I create, therefore I exist

        D3200 - AF-S Nikkor 18-105mm 3.5-5.6, AF-S Nikkor 50mm 1.8, SB700

        Comment


        • #5
          Re: kleine fotostudio productfotografie kleding, schoenen, accessoires, tips gevraagt

          Als de investering te groot is, of de kennisopbouw te lang zou duren, kan je de opdracht ook uitbesteden.

          bv. deze: www.product-fotograaf.be
          Maar er zijn er een pak meer. Google is je vriend.
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

          Comment

          Working...
          X