Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebruik van welke lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gebruik van welke lens


    Beste allemaal,

    Eerst en vooral wil ik jullie zeggen dat ik dagelijks geniet van de vele mooie foto's, tips, adviezen, wat er goed is of wat beter kan....Als beginneling steek ik hier heel wat op!

    Wat ik echter jammer vind is dat er onder de foto niet altijd vermeld staat met welke lens deze foto's genomen zijn. Je ziet wel staan welke lenzen er allemaal in het bezit zijn van de fotograaf, maar niet met welke de desbetreffende foto gemaakt is.

    Ik ben zinnens een andere lens aan te shaffen (zoomlens). Wie weet kunnen jullie zo helpen mijn keuze te bepalen. Als je ziet welke foto's met welke lens genomen is, is dat toch al iets, niet?

    Thx in advance

    @ Moderator: ik weet niet deze topic in het juiste forum staat,maar verplaats ze gerust, indien nodig.

    Grtz,F@bke
    -------------------------------------------
    Ook de hoogste torens beginnen bij de grond.
    -------------------------------------------
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

  • #2
    kijk eens naar pbase:

    http://www.pbase.com/cameras/canon

    naar beneden 'scrollen' en de lens van je keuze selecteren.

    veel succes

    Yoda.
    "Away put your weapon, I mean you no harm"

    Comment


    • #3
      Regelmatig wordt ook de exif info meegegeven, daar kun je de brandpuntafstand aflezen
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Als ik een foto post in de showcase dan plaats ik daar altijd de lens bij.
        En in 95% of meer is dat de Canon 28-70 mm F2,8 L USM omdat die nu éénmaal
        het best geschikt is voor mijn studio.

        Algemeen advies inzake zoomlenzen!

        Beperk het zoombereik tot MAX 3X en kies voor lichtsterke lenzen.
        Dit is inderdaad de duurste soort, maar ook de beste.

        Laat je niet verleiden tot de superzoom à la 28-200 of erger nog 28-300
        dit is een compromis dat voor mij niet aanvaardbaar is.
        Sommigen zijn er tevreden mee, ik niet.

        Zeer goede zooms voor Canon:

        17-40 mm F4 L USM
        24-70 mm F2,8 L USM
        28-70 mm F2,8 L USM
        70-200 mm F2,8 L USM

        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          't hangt er eigenlijk van af wat je er mee wil gaan doen. Ga je naar Afrika op safari? Wil je ook een macrofunctie? Is het meer voor dagdagelijks gebruik, een soort van standaardzoom? Ga je vogels fotograferen?
          Bepaal eerst goed je noden. En ga dan pas kiezen uit het aanbod. Een goede zoom kan wel wat geld kosten.

          Comment

          Working...
          X