Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen D600 en D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel tussen D600 en D800

    Ik ben van plan om een fullframe toestel aan te schaffen, zodat ik een tweede toestel heb, ik heb reeds de D7000.
    Maar ik twijfel nu tussen de D600 en de D800.
    Graag wat advies.....

    Alvast bedankt
    Last edited by Laurens; 23 september 2013, 16:52. Reden: Titel gecorrigeerd

  • #2
    Re: Twijfel tussen D600 en D900

    Wat fotografeer je?
    Welke objectieven heb?
    Hoeveel ervaring heb je ?
    En ..........
    Hoeveel geld heb je ?

    Ik heb een D700 en kan geregeld de nieuwe D600 van m'n vader lenen.
    De D600 heeft ongetwijfeld een sensor die beter presteert op hogere iso. + meer pix.
    Ik zou kwa bediening (kleiner) en snelheid van o.a. AF niet willen ruilen met mijn D700
    Dat is het enige dat ik kan meegeven. de D800 zal wellicht algemeen beter scoren dan de D600 zie prijsverschil.
    De D800 is een monstertje dat niet zo makkelijk in bedwang te houden is, je moet al wat ervaring hebben om hiermee
    van de eerste dag betere resultaten te halen dan met je perfecte D7000
    Google eens op deze 2 body's de hoeveelheid aan vergelijkingen pro en con's zijn op een weekeindje niet door te nemen.
    Last edited by fotografieljakim; 22 september 2013, 19:38.
    Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

    Comment


    • #3
      Re: Twijfel tussen D600 en D900

      De D600 lijkt erg op je D7000, misschien is dat wel handig qua bediening.
      Last edited by Jozef68; 23 september 2013, 18:47. Reden: typo
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: Twijfel tussen D600 en D900

        Indien je de centen hebt...D800. Zeker qua gebruiksgemak, en toch nog net iets betere kwaliteit vindt ik.

        Comment


        • #5
          Re: Twijfel tussen D600 en D900

          D800 vind ik een geweldige camera.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Twijfel tussen D600 en D900

            heb je fx objectieven?
            My Website : http://www.ineedair.org
            Music / Painting / Motion Graphics / Image
            Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

            Comment


            • #7
              Re: Twijfel tussen D600 en D900

              Het enige zinnige is wat ik kan zeggen neem beide body`s in de hand en kijk welke grip je lekkerder vind.

              Ik heb zelf de Nikon D300 heb beide camera vastgehouden zowel de D600 Als de D800.
              De grip van de Nikon D800 vond ik prettiger in de hand liggen dan de Nikon D600 dat zou voor mij de doorslag kunnen geven.

              Comment


              • #8
                Re: Twijfel tussen D600 en D900

                Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                Het enige zinnige is wat ik kan zeggen neem beide body`s in de hand en kijk welke grip je lekkerder vind.

                Ik heb zelf de Nikon D300 heb beide camera vastgehouden zowel de D600 Als de D800.
                De grip van de Nikon D800 vond ik prettiger in de hand liggen dan de Nikon D600 dat zou voor mij de doorslag kunnen geven.
                Jij zou €700 meer uitgeven aan een camera omdat hij beter in je hand ligt? Dat vind ik nogal wat, als camera's ongeveer hetzelfde kosten zou dat voor mij een reden kunnen zijn anders niet.
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Twijfel tussen D600 en D900

                  Kijk ook eens naar deze topic. Heb er veel uit geleerd.

                  Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


                  Gr, Daniel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Twijfel tussen D600 en D800

                    Mag ik niet een eigen mening hebben en jah de nikon D600 voelde in mijn handen niet lekker hij voelde kleiner aan dan dat ik gewend ben.

                    Het enige wat ik zeg je kunt beter een keuze maken als je ze allebei in je handen hebt gehad beide camera's zijn goed.

                    En jah ik ben aan het sparen voor een fullframe body maar misschien wordt het wel een andere Nikon body maar kan verlopig nog alleen dromen waarom zou dat niet mogen mijn eventuele keuze staat vast het wordt een FF body type ?

                    Ps. Je kunt ook de camera's eerst eens huren en kijken welke je bevalt.

                    Mocht je toevallig sigma objectieven
                    En op bv 150mm F2.8 APO MACRI EX DG OS

                    DG = geschikt voor FF body.

                    Vriendelijke groet, jessey
                    Last edited by jessey; 24 september 2013, 01:22.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Twijfel tussen D600 en D800

                      Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                      Mag ik niet een eigen mening hebben en jah de nikon D600 voelde in mijn handen niet lekker hij voelde kleiner aan dan dat ik gewend ben.

                      Het enige wat ik zeg je kunt beter een keuze maken als je ze allebei in je handen hebt gehad beide camera's zijn goed.

                      Vriendelijke groet, jessey
                      Uiteraard mag je een eigen mening hebben en ik dus ook.

                      Ik had laatst mijn oeroude Olympus nog eens in de hand en een Nikon D70. Liggen nu bij mij niet lekker in de hand. Maar op het moment dat ik die camera's kocht was dat van geen belang en heeft het mij ook niet gestoord en ik heb jarenlang met veel plezier gefotografeerd met deze apparaten.

                      Ik bedoel dus "beter in de hand liggen" wordt m.i. wel eens overgewaardeerd. Tenzij je buitengewoon grote of hele kleine handen hebt dan moet je hier wel meer aandacht aan besteden.
                      http://www.smuttynose.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Twijfel tussen D600 en D800

                        Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                        Uiteraard mag je een eigen mening hebben en ik dus ook.

                        Tenzij je buitengewoon grote of hele kleine handen hebt dan moet je hier wel meer aandacht aan besteden.
                        Aandacht punt hier boven vermeld daar doelde ik dus ook op.
                        Maar wat de keuze ook wordt van de TS het zijn gewoon goede camera`s.

                        Ze hebben dezelfde processor Expeed 3

                        vergelijking tussen de NIKON D600 en Nikon D800

                        Comment


                        • #13
                          Re: Twijfel tussen D600 en D800

                          Ik heb 4 lenzen voor een fullframe,alvast bedankt voor alle reakties

                          Groeten Vince

                          Comment

                          Working...
                          X