Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotolocaties gezocht?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotolocaties gezocht?

    Beste BD-leden, fotografen,

    Mijn vraag heeft niet zo direct iets met de eigenlijke bedoeling van dit forum-onderwerp te maken, nl. "Showcase", maar ik plaats het hier toch effe. Ik zal wel van jullie vernemen waar ik het beter kan plaatsen.

    Sinds geruime tijd ben ik bezig met de inventarisatie van het industrieël erfgoed van Vlaanderen in kaart te brengen. Dat daarbij foto's horen spreekt wel voor zich.

    Ik heb in de diverse onderdelen van het BD-forum reeds foto's tegengekomen van bv. vervallen/verlaten fabriekspanden, vandaar mijn oproep.

    Kennen jullie zo een verlaten/vervallen fabriekspand, domein, of om het even welke andere locatie waar zich industriële activiteiten hebben afgespeeld, klein of groot, kunnen jullie me deze kenbaar maken ?

    Hebben jullie foto's van deze sites (locaties) en willen die ter beschikking stellen voor de inventaris, neem gerust contact op met me. Graag verneem ik daarbij jullie voorwaarden mbt het gebruik en/of publikatie van die foto's.

    Om deze inleiding niet al te technisch te laten worden, houd ik het voorlopig bij deze korte omschrijving. Iedereen die wenst deel te nemen aan deze inventaris en iedereen die informatie wenst ter beschikking te stellen wordt per afzonderlijke mailing op de hoogte gehouden van de stand van zaken.

    Met dank voor jullie medewerking,

    vriendelijke groeten,

    Lambert J. Derenette

  • #2
    Al eens in Temse geprobeerd? De oude Boelwerf (vroegere scheepswerf) is een schitterende locatie om industrieel erfgoed te fotograferen. 'k Weet alleen niet of je zomaar op de terreinen kunt. Aan de ingang alleszins en vanaf de kaai en vanop de brug van Temse en aan de overkant, de dijk van Bornem.

    Enkele fotootjes vanop de kaai van Temse:



    en



    Nu niet echt de beste foto's, maar daarmee heb je toch een idee.

    Verder zullen waarschijnlijk oude delen van de steenbakkerijen van Tielrode en Steendorp nuttig kunnen zijn, alsook de streek rond Boom waar je oude steenbakkerijen vindt (zie bv. de Hellegathonden van Suske en Wiske).

    Comment


    • #3
      http://www.abandoned-places.com/ surf hier even naar toe. Interessante locaties in België, een paar in het buitenland. De maker van de site is/was trouwens piloot.
      Op zijn site is ook een selectie links, misschien haal je daar nog meer uit!
      Succes en vergeet niet dat veel van die plaatsen levensgevaarlijk zijn. Neem steeds een volledig opgeladen GSM mee, laat iemand weten waar je naartoe bent en wanneer je ongeveer terug zal zijn. Neem best iemand mee, veel van die sites herbergen ongure figuren. Trap ook niet in spuiten. Waag je niet op verdiepingen met houten vloeren, die kunnen rot zijn zonder dat het opvalt.
      Graag zie ik spoedig enkele mooie opnames van jou!

      Comment


      • #4
        [I]
        Succes en vergeet niet dat veel van die plaatsen levensgevaarlijk zijn. Neem steeds een volledig opgeladen GSM mee, laat iemand weten waar je naartoe bent en wanneer je ongeveer terug zal zijn. Neem best iemand mee, veel van die sites herbergen ongure figuren. Trap ook niet in spuiten. Waag je niet op verdiepingen met houten vloeren, die kunnen rot zijn zonder dat het opvalt.
        Graag zie ik spoedig enkele mooie opnames van jou!

        Heel goede raad van Stephan,
        Gebruik dus dezelfde veiligheids maatregels als in de bergen. Laat iemand weten waar je naar toe bent. En spreek af dat men je desnoods belt op een afgesproken uur. Ga nooit een confrontatie aan met ongure personen. Zet het desnoods op een loopje. Ga eerst eens op verkenning. Zo zie al meteen of er sporen van verblijf te zien zijn. Stoken van vuurken, veel karton van grote dozen, andere dingen om op te slapen. Kijk goed uit je ogen. Raak niets aan wat je niet moet aanraken. Ik was ooit in een site in Lebbeke die intussen al afgebroken is en daar was een zaal met gietijzeren steunpilaren. Op een zeker moment wilde iemand tegen zo een gietijzeren paal leunen. Bleek die paal gewoon volledig los te staan. Het plafond ruste gewoon nietmeer op die paal. Had dat moeten op iemand vallen dan was het zeker mis geweest.
        Zeker als je daar met een model staat voor een naaktshoot. In zo'n geval zeker appart op voorhand verkennen!! En op alles voorzien zijn. En zeker iemand meenemen die op wacht kan staan.....
        En iets voor het model om direct te kunnen aantrekken. Een inspecteur Colombo regenjas !!! Wie weet welke mooie foto's leverd dat niet op.

        Comment


        • #5
          helemaal eens met librix,ik ben zelf ook al ens weg gestuurd op een minder aan trekkelijke lokatie,maar wel leuk om te fotograferen.
          bleek later sterk vervuilde grond te zijn,dus pas op met minder toegankelijke lokaties.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment

          Working...
          X