Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proficiat Rept

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Proficiat Rept

    Gezien de fraudes die jij (samen met Bingel) ontdekt hebt, kom jij op een welverdiende eerste plaats.
    Proficiat hiermee.

  • #2
    Hier Spooky,

    Ik zit nu met een probleem en weet nu niet wat ik moet doen!
    Volgens ik in dit forum kan lezen is er fraude wat betreft het inzenden van de foto's van de chalenge. Hierdoor hebben we in feite een vertekent beeld van de jaarrangschikking wat niet bevorderlijk is voor de ernstige en trouwe deelnemers. Anderzijds zomaar de betrokkene verwijderen uit de rangschikking uitsluitend voortgaande op het forum kan ook gevaarlijk zijn. Graag zou ik de reactie van meerdere deelnemers willen vernemen hoe ik de volgende rangschikking moet opstellen.

    Dank bij voorbaat.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

    Comment


    • #3
      Spooky,

      Ik denk dat er niet veel twijfel is, op http://www.dpchallenge.com, meer bepaald hier en hier zie je twee foto's respectievelijk gepost op 17 maart en 7 november 2003. Zekerheid over wanneer de foto's gemaakt zijn is er niet want de EXIF info veranderen blijkt geen probleem te zijn aangezien het over identiek dezelfde foto's gaat, wat vast staat is dat ze iig niet in de maand van de challenge zelf gemaakt zijn, en dus lijkt het mij het eerlijkst voor alle deelnemers dat je deze twee gewoon schrapt uit je jaarrangschikking waardoor het klassement dus wijzigt.
      Ik vind het echt niet te verantwoorden om niks te doen tegenover diegene die nu tweede staat, ere wie ere toekomt !
      Mark (300D)

      Comment


      • #4
        Spooky,

        dat is idd niet gemakkelijk. In een wielerwedstrijd geldt de eerste officiële uitslag, ook al blijkt nadien dat de winnaar gefoefeld heeft. Maar zou de deelnemer in kwestie in de toekomst nog (durven) meedoen ? Ik vermoed van niet, dus dan zakt hij automatisch toch in het klassement.

        Maar je kan misschien idd doen zoals Cyrox voorstelt : de 2 effectief vastgestelde inbreuken schrappen in het klassement. Indien hij zwart op wit kan bewijzen dat deze beslissing onterecht zou zijn, dan kan je nog aanpassen, maar ik denk niet dat hij daartoe in staat zal zijn ...

        Maar mochten de mods intussen beslist hebben dat de deelnemer in kwestie niet meer mag deelnemen, dan mag je hem zeker volledig schrappen.

        Is er trouwens al ergens (bij de mods bvb) al een reactie/verantwoording geweest van hem over het verwijderen van zijn foto in de huidige challenge ?

        Ik vind het eigenlijk het meest jammer voor drh die dus eigenlijk de challenge "geloof" had gewonnen maar er niet voor beloond werd omdat er een archieffoto meer punten kreeg ...
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

        Comment


        • #5
          Ach wat maakt het uit of je nu eerst op die lijst staat of tweede ? Het is toch de prestige alleen die maar telt. Zomaar verwijderen zou ik niet doen, ik zou carsten er eerst mee confronteren en en zien wat hij erop te zeggen heeft. Als ie eerlijk is en zijn fout toegeeft zou ik zijn punten gewoon halveren ( als 'straf' ). Aan hem om te beslissen of ie nog meedoet dan. Doet ie bot en wil ie zijn fout niet toegeven, dan gewoon schrappen !

          Comment


          • #6
            Originally posted by filipo
            Ik vind het eigenlijk het meest jammer voor drh die dus eigenlijk de challenge "geloof" had gewonnen maar er niet voor beloond werd omdat er een archieffoto meer punten kreeg ...
            Inderdaad! Proficiat voor drh voor zijn eerste plaats eigenlijk die maand!

            Voor Spooky: ik zou wachten en zien wat er gebeurt en ook wat Christian zijn mening erover is, en een eventuele reactie van Carsten afwachten.
            Gallery: http://www.fotogallerij.be

            Comment


            • #7
              Ik ben er ook voor om de persoon in kwestie uit het klassement te halen en de rangschikking aan te passen. Ook wat de prijzen betreft, dient voor de desbetreffende maanden het een en ander recht gezet te worden. Juist is juist.

              seppuku.

              Comment


              • #8
                Kijk in betreur het ook dat er mensen zijn die de challenge niet nemen zoals hij is, maar we kunnen onmogelijk na de einduitslag foto's gaan verwijderen.
                Voor de foto van Carsten hebben we nu wel duidelijk bewijs omdat hij nog op andere sites staat. Maar geloof het of niet er zijn in het verleden ongetwijfeld nog al 'archief' foto's op de eerste plaats beland en niets sluit uit dat dat ook in de toekomst nog zal gebeuren.

                We kunnen nu eenmaal geen waterdicht systeem voorzien, zelf het valideren van de EXIF informatie heeft geen zin want ook daarvoor bestaan oplossingen zoals onze 'vriend' carsten heeft bewezen.

                Als het een troost is, hij heeft nooit een prijs ontvangen voor zijn winnende inzending...


                Christian D.

                Comment


                • #9
                  Om zowel aan de chalenge als aan de jaarrangschikking geen afbreuk te doen vind ik het niet meer dan normaal dat de jaarrangschikking aangepast wordt in functie van de voorschriften van de chalenge. Daar Carstens deze voorschriften niet naleefde heb ik voor de maanden februari en maart zijn punten waarde op nul geplaatst. Dit betekent dat ik de zienswijze van filipo heb gevolgd.

                  Hierbij kan ik Rept feliciteren met zijn eerste plaats in de jaarrangschikking voor de maand mei.

                  drh wens ik bij deze alsnog te filiciteren met zijn eerste plaats welke hij behaalde met het onderwerp geloof.

                  De voorlopig top 10 is nu als volgt samengesteld:


                  1. rept
                  2. joze
                  3. filipo
                  4. Hubbax
                  5. vicky
                  6. mia
                  7. katelijn
                  8. Cyrox
                  9. StepOlive
                  10. Stampers

                  Welkom aan Stampers in de huidige top 10.

                  Daar Carsten door de deze herziening terugvalt van de 1ste plaats naar de 24ste plaats schuift iedereen tot en met de 23ste plaats 1 plaatsje op.

                  Aan Pé werd gevraagt om terug zijn goede wil te tonen om de gewijzigde rangschikking op het openbaar net te willen plaatsen, die dan te raadplegen zal zijn op:

                  http://www.petervangils.be/BDchallenge/



                  Spookys Fotoweb
                  BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                  Comment


                  • #10
                    Ik denk dat drh sowieso wel een prijs zal gekregen hebben voor zijn foto van geloof. eerst mag de eerste zijn prijs kiezen en dan krijgt de tweede de andere prijs. aangezien carstens in zweden woont krijgt hij niets zo zal drh zijn prijs toch gekregen hebben denk ik.

                    Comment


                    • #11
                      Dank zij terug de vlotte medewerking van Pé is de gewijzigde rangschikking van heden te raadplegen op:



                      Spookys Fotoweb
                      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by spooky
                        Dank zij terug de vlotte medewerking van Pé is de gewijzigde rangschikking van heden te raadplegen op:
                        Ziet er heel knap uit met je uitbreidingen!!!
                        Gallery: http://www.fotogallerij.be

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by spooky
                          Om zowel aan de chalenge als aan de jaarrangschikking geen afbreuk te doen vind ik het niet meer dan normaal dat de jaarrangschikking aangepast wordt in functie van de voorschriften van de chalenge. Daar Carstens deze voorschriften niet naleefde heb ik voor de maanden februari en maart zijn punten waarde op nul geplaatst. Dit betekent dat ik de zienswijze van filipo heb gevolgd.
                          Was eigenlijk op aangeven van Cyrox

                          spooky en pé bedankt voor de moeite !
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

                          Comment

                          Working...
                          X