Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

importeren in Final Cut Pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • importeren in Final Cut Pro

    Hi,

    In FCPX kan je bij het importeren van media kiezen voor "analyze and fix" en "transcoding". Handige opties voor het verbeteren van je video's.
    Nu is het wel zo dat FCPX dan wel je volledige clip gaan analyseren en transcoden wat lang kan duren.
    Ik zoek een mogelijkheid om enkel te analyseren en transcoden wat ik echt wil. Zo heb ik zondag een uur gefilmd waarvan ik uiteindelijk maar een goede 5 minuten wil van overhouden. Moest ik na het importen van de media het stuk kunnen knippen wat ik echt wil houden en daarna pas analyzen en transcoden zou me dit tijd en GB's op de HD besparen. Ik heb al gevonden hoe dit kan doen na het importeren maar dan doet FCPX dit toch weer voor de ganse clip...
    Iemand een idee / ervaring?

    grts

  • #2
    Re: importeren in Final Cut Pro

    Werken met gelinkte Proxy's om te bewerken en dan achteraf de volledige files importeren. Zo doe ik het als er iets zou moeten gebeuren bij import zoals transcoding.
    5 minuten footage transcoden en 'autofixen' duurt hier slechts even lang als het filmpje zelf hoor...
    Als dat transcoding zo lang duurt zou ik eerder eens kijken wat de bottleneck is in je systeem, waarschijnlijk je harde schijf (voor videobewerking is een SSD een enorme vooruitgan) of je grafische kaart.
    Zorg ook dat je genoeg ram hebt toegewezen aan FCPX, het is niet omdat je 32gb ram hebt dat dit automatisch is toegewezen aan je videobewerkingsprogramma.
    Ik ben bij het lanceren van FCPX (wat eerder iMovie pro is ^) gegaan naar Premiére pro, dit werkt ook veel beter met Nvidea grafische kaarten (Mercury playback engine).
    Ben wel nog niet geggaan naar CC, maar waarschijnlijk komt er nog een video-production suite versie zoals het fotografie pakket.

    Comment


    • #3
      Re: importeren in Final Cut Pro

      Bedankt voor de tip, ik ga deze avond eens uitzoeken hoe het zit met die gelinkte proxy's.
      Ik heb een retina 15" (nog 120GB vrij op de SSD en 16GB Ram).
      FCPX voldoet voorlopig nog aan mijn verwachtingen al heb ik me we al aan een paar zaken geërgerd maar elk pakket zal wel zijn nadelen hebben zeker.

      Comment

      Working...
      X