Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verandering van datagegevens-hd naar cd-rom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verandering van datagegevens-hd naar cd-rom

    vandaag voor het eerst mijn digitale foto's overgezet op cd-rom, maar de gegevens die vermeld staan op het origineel kloppen niet met de gegevens op cd rom, bv.foto genomen 22-3-2004 om 11.15, wordt bv
    23-3-2004 om 23.45 hoe komt dat?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Heb je al eens gekeken in de EXIF? Sommige programma's gaan inderdaad de datum die aan een bestand hangt wijzigen omdat die veronderstellen dat vb kopiëren of verplaatsen een wijziging is... Maar in de EXIF zal die wel nog kloppen...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Heb eens getest om gewoon een copy te maken, en daar staat bij de gegevens: gemaakt vandaag( uur van copieren enz) echt = 20 maart 2004
      gewijzigd 22 maart 2004 ( dit is juist)
      laatst geopend vandaag = ook juist
      Hoe krijg ik een copy op hd zelf of cd-rom, met de originele gegevens
      dan?
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Ik denk dat ik het gevonden heb, eigenschappen - samenvatting, en (over het hoofd gezien)geavanceerd, bij dit laatste staat het correcte opnamemoment, het komt er zelfs met mijn cursor op, wanneer ik over de afbeelding ga, bij gewoon eigenschappen staat er dus bij gemaakt: het copiermoment.
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          @Toerist
          Hoe kopieer je naar de CD? Gewoon slepen, dus via de ingebouwde CD mogelijkheden van XP (of met DirectCD of PacketCD)?

          Als je de CD bijvoorbeeld met Nero brand, dan krijg je dat probleem niet (tenminste als je de optie voor datumbehoud laat aanstaan).
          Dan moet je de foto's wel direct vanaf je kaartje branden. Als je ze eerst kopieert naar de hd, dan heb je al de kopieerdatum ipv de originele.
          Misschien is er ook wel een utility om de Exif datum terug te schrijven als bestandsdatum...

          Comment


          • #6
            Ik brand via nero 5, en heb nogeens gekeken wat erop staat bij de eigenschappen,dus op gebrande versie op cd-rom
            gewoon eigenschappen = gemaakt 22/3/04 gewijzigd 22/3/04 terwijl het 20/3/04 moet zijn, dus dit is voor mij het moment van overschrijven van cf naar hd ( gezien het erbij vermelde uur)
            Wanneer eigenschappen - samenvatting - geavanceerd dan krijg ik wel de juiste gegevens, dus gemaakt op 20/3/04, ook de cursor geeft het juiste aan, dus probleem opgelost
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment

            Working...
            X