Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom soms zo'n korte titel(s) op het forum.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarom soms zo'n korte titel(s) op het forum.

    Ik erger mij een héél klein beetje maar hoor, aan de totaal nietszeggende titel(s) die je hier op het forum dagelijks tegenkomt zoals, "Parkeren", "verzekeren", "nieuw", "Wispelturig", "Compact flash card", "Canon", "Nikon", "waar kopen"," Welke camera?", enz..

    Waarom?, het is hier al zo druk en enorm veel topics te verwerken, iets meer uitleg is toch zo veel meer duidelijk, gerichter en helpt nodeloos klikken en zal zeker de geintereseerden direct aanspreken.

    Als voorbeeld neem ik nu "Parkeren" in chit chat vandaag...
    Een lid vraagt; " Welke parkeergarage moet ik kiezen om zo dicht mogelijk in het centrum van Gent mijn auto te parkeren?".
    Waarom in de titel niet zetten "Parkeergarage centrum Gent?", toch zo veel duidelijker en gerichter en meer kans op vlugger antwoord.
    Enz, enz...

    Dit vraag ik niet alleen als medelid maar ook als mod en wat is uw mening hierover of ben ik aan het muggenziften?
    Bedankt.


  • #2
    Ik vind dat je gelijk hebt TB, ik erger me daar ook soms aan.
    Het enorme aanbod aan topics is al moeilijk bij te houden als er deftige topictitels gebruikt worden.
    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

    Comment


    • #3
      als 't om iets praktisch gaat, ben ik akkoord
      als je info wil over camera X of Lens Y of ...

      soms wil je met een titel bewust wat onduidelijk blijven om 't mysterieus te houden en precies daardoor de aandacht te trekken
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Neen Teddy, je bent voor mij niet aan 't muggenziften. Ik moet mezelf soms "dwingen" om zo'n Topic met een nietszeggende titel te openen. Anderzijds is het zo dat ik topics met duidelijke onderwerpen direct kan klasseren: openen of overslaan! Ikzelf probeer zo duidelijk mogelijk titels te verzinnen, maar ik heb de indruk dat nietszeggende Topic-titels meer aantrek schijnen te hebben, want als ik de views dan vergelijk... Laatst vroeg ik nog advies voor fotolocaties in een bepaalde stad. Na 2 dagen 37 views en 0 reacties, terwijl sommige topics (bvb "plezant spelleke") op enkele uren aan 300 views zitten!?

        Comment


        • #5
          Ik heb de laatste tijd, als moderator, wel honderd mailtje naar forumleden gestuurd voor aanpassing van de titel. Sommige leden reageren zelfs na een verzoek niet.
          In showcase heeft zo'n korte titel nog iets nieuwsgierigmakend, maar andere andere fora vind ik het vervelend.
          Ik denk er over om in de toekomst bij nieuwelingen, na een waarschuwing, en bij oudere forumleden direct, de topic te verwijderen.

          Comment


          • #6
            Volledig mee eens Teddy-Bear.
            Soms zijn er van die titels van honderd in een dozijn. Je weet niet waarover 't gaat.
            Ietsje meer uitleg zo idd fijn zijn. En zouden we veel nodeloos klikken kunnen vermijden.

            Comment


            • #7
              Je hebt hier volkomen gelijk! Maar ik moet bekennen dat ik mij hier soms ook wel eens schuldig aan maak. Ik zal mijn leven in ieder geval beteren.
              Groeten,

              JLP
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • #8
                Originally posted by JLP
                Je hebt hier volkomen gelijk! Maar ik moet bekennen dat ik mij hier soms ook wel eens schuldig aan maak. Ik zal mijn leven in ieder geval beteren.
                Groeten,

                JLP
                kunt ge dan mss uw naam ook eens volledig schrijven: ik lig daar al dagen wakker. JLP is dat Jean Louis Philippe of Jean Luc Plessers of John laudon Pullizer of Jaap Leo Plezier.
                Ik zou ook niet weten hoe ik zo'n topic zou moeten titelen, Teddy?
                Wordt het weer eens niet tijd voor een testritje?
                Eddy

                Comment


                • #9
                  En ik sluit mij er ook volledig bij aan, al heb ik in het verleden daartegen ook gezondigd, sorry... sorry...sorry...

                  Comment


                  • #10

                    Wordt het weer eens niet tijd voor een testritje?
                    Eddy
                    EN OF, het is test nr°.. 'k ben de tel kwijt.
                    Ga je mee Eddy?!!! Je mag eens meerijden, heb je dat al eens gedaan? zo neen, het is echt leuker dan je denkt hoor en zo komt men nog eens buiten ook.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by teddy-bear

                      Wordt het weer eens niet tijd voor een testritje?
                      Eddy
                      EN OF, het is test nr°.. 'k ben de tel kwijt.
                      Ga je mee Eddy?!!! Je mag eens meerijden, heb je dat al eens gedaan? zo neen, het is echt leuker dan je denkt hoor en zo komt men nog eens buiten ook.

                      ik sta niet zo goed met geel... anders direkt...
                      Bedankt voor de uitnodiging

                      Comment


                      • #12
                        Ik vnd afkrtngn sms wl pleznt.
                        http://www.theafricabug.com

                        Comment


                        • #13
                          BDR zkt CMR
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

                          Comment


                          • #14
                            Awel se, dat vind ik nu wel muggeziften... Sorry, maar als ik in mijn vrije tijd ook al moet beginnen met allemaal regels op te volgen dan hoeft het voor mij niet.
                            Wat maakt het nu in hemelsnaam uit om een keer te klikken op iets om dan te zeggen dju, niks voor mij. Back en klaar...

                            Maak het leven toch niet nog al moeilijker als dat het al is...
                            Time is a precious little thing....

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Tuur
                              Awel se, dat vind ik nu wel muggeziften... Sorry, maar als ik in mijn vrije tijd ook al moet beginnen met allemaal regels op te volgen dan hoeft het voor mij niet.
                              Wat maakt het nu in hemelsnaam uit om een keer te klikken op iets om dan te zeggen dju, niks voor mij. Back en klaar...

                              Maak het leven toch niet nog al moeilijker als dat het al is...
                              Ik kaats dan eventjes fijntjes de bal terug : "Wat maakt het nu in s'hemelsnaam uit om in een titel kort duidelijk te maken waarover het topic gaat ?"

                              Goed idee Teddy-bear. Lijkt mij voor de hand liggend. Alleen de grappige, cryptische, soms poëtische titels in SC zou ik wel tolereren. Kan bijzonder amusant zijn en draagt soms bij tot de waarde van de foto - tenminste als de foto goed is...

                              "Doen" zou ik zeggen...
                              Greetz, Kariboe
                              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                              Comment

                              Working...
                              X