Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Registreren voor Canon CPS?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Registreren voor Canon CPS?

    Beste Forummers,
    Sinds begin deze week probeer ik me te registreren in het Canon CPS programma.
    Na ingave van mijn email adres kom ik op de pagina waar het de bedoeling is je "qualified equipment" te registreren.
    Echter, dat is het dan...verder dan "even geduld" of "please wait" raak ik niet.
    Ik veronderstel dat hier wel meerdere fotografen Canon CPS geregistreerd zijn?
    Daarom volgende vraag:
    -Was/is het inderdaad een probleem geregistreerd te geraken.
    -Is het de moeite om te registreren, maw heb je ooit gebruik gemaakt van hun diensten en was het ook waardevol?
    -Verdere opmerkingen...

    Ik heb de zoekfunctie gebruikt op "CPS" maar kon niets vinden.
    Moest dit in het foutieve forumonderdeel staan, m'n excuses.

    Alvast dank!
    Patrick
    Last edited by P@trick; 6 september 2013, 19:30. Reden: spelfoutjes... :)
    Wat je niet probeert, dat weet je niet...

  • #2
    Het kost niks, dus àls je 't ooit nodig hebt, dan was 't sowieso nuttig.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: Registreren voor Canon CPS?

      NPS en CPS zijn gemaakt voor de Professionele fotograaf en zijn voor hen een zegen.
      Als gewone consument is het niets waard.
      Canon heeft 3 'levels" en focust zich op material, en niet op het feit of de personen werkelijk de service nodig hebben of niet.
      Bij Nikon is het belangrijkste dat je professioneel als fotograaf werkt, maar dit is voor u niet van toepassing.
      Zelf ben ik nog niet zo lang NPS member en ken ook 2 mensen die CPS member zijn.

      De ene is een amateur (met veel centjes) en heeft zelf toegegeven dat hij geen enkel voordeel heeft met CPS (als je niet fulltime werkt is de kans op falen van je camera en onmiddelijk een backup nodig te hebben ook onbestaande).
      De andere is professioneel, maar komt slechts in aanmerking tot Silver en is heeft wel al services nodig gehad, maar kon geen ander lens krijgen.
      Ik vind CPS persoonlijk een zeer vreemde tacktiek om met fotografen om te gaan. Eigelijk meer een commerciëlle service met verkopen als doel dan een service naar de fotograaf toe (de eerste persoon heeft expres een extra body gekocht om in aanmerking te komen voor Platinum). De service zelf is wel goed als je Platiunum hebt en is wel zeer nuttig als je professioneel werkt.

      Comment


      • #4
        Re: Registreren voor Canon CPS?

        Toeval of niet maar ik heb me net deze week ook geregistreerd bij CPS. Geen enkel probleem ondervonden behalve dan het terugvinden van het S/N van m'n oude EOS 5D. Gelukkig blijkt dit nummer ook in de EXIF van elke foto te staan. Nu is het wel nog een maand wachten op de lidmaatschapskaart en dan is het jaar bijna om.
        Of het veel zin heeft weet ik (nog) niet.
        "Just do it !"

        http://jr52.be/index.html

        Comment


        • #5
          Re: Registreren voor Canon CPS?

          Dank voor de reacties,
          Even in volgorde van reactie;
          Voltigeur,
          Idd, kan er zeker inkomen, baat het niet dan schaadt het alvast niet.

          Playerofwar,
          Losstaand van professioneel of niet het kan "een zegen" zijn. Een brandverzekering is ook maar nuttig als het brandt...
          De bijdrage tot de service zit vervat in de aankoop bij Canon, bij Nikon (blijkbaar) in wat je er mee doet, ben benieuwd hoe je dat staaft (BTW nummer?)
          Over het verschil in service of kwalificatie tussen Nikon en Canon kan ik me echt niet uitspreken, ik houd me uitsluitend op Canon. Ik twijfel er echter niet aan dat beide wel een min of meer gelijkwaardig service level aanhouden...
          Ben ik professioneel...nee, niet in die mate dat ik ervan moet leven. Maar "soms" moet eea wel kloppen anders heb ik een "professioneel" probleem Het is allemaal maar hoe je het bekijkt.

          jr52,
          Echt wel bizar, ik zit al sinds maandagavond gemiddeld zo'n 2u te kijken naar "even geduld" in alle mogelijke talen .
          Brengt me wel op het idee dat het een 64bit vs 32bit explorer probleem zou kunnen zijn? Heb dit nogal meegemaakt. Hou je nog op de hoogte!
          Idd, die "plakkerkes" onderaan zijn nogal slijtagegevoelig. Waarom ze die niet "graveren" zoals bij lenzen is me een raadsel. Alhoewel m'n gegraveerd museumstuk (70-210) ook bijna niet te lezen is.

          Dank allen voor de reacties, hou je nog op de hoogte...
          Wat je niet probeert, dat weet je niet...

          Comment


          • #6
            Re: Registreren voor Canon CPS?

            Update : Ondertussen getest op een 32 bit Vista machine...: "Please wait"
            Best dat de rest naar behoren werkt, stel je voor

            mvg,
            Patrick
            Wat je niet probeert, dat weet je niet...

            Comment


            • #7
              Re: Registreren voor Canon CPS?

              Waarom wil jij je , of laten we het anders stellen, en niet gefocust op TS, , waarom wil ieder toch zo graag CPS /NPS lid worden?
              Alleen prof. fotografen kunnen hier een eventueel voordeel uithalen!maar je foto's worden er in ieder geval niet beter door.
              En .... een prof . fotograaf hoeft hier( op BD) geen uitleg over te vragen. Die krijgt ie wel van CPS/NPS.

              ps. welke prof werkt nog op een 32bit machine?

              Comment


              • #8
                Re: Registreren voor Canon CPS?

                Ikzelf heb ook een CPS lidmaatschap .
                Veel voordelen voor de semiprofessionele fotograaf zijn er niet, alleen dat je nooit lang zonder lens of toestel zit .
                Als een bepaalde reparatie te lang duurt , krijg je gratis een vervangtoestel .
                Naar mate je verder gevorderd geraakt wordt de wachttijd korter.

                Op vele internationale evenementen is Canon ook aanwezig met een stand.
                Laatst was er in Londen één of ander groot mode evenement , en daar kon je zelfs andere objectieven lenen . Gratis !
                Op bepaalde autoraces staan ze ook. zelfde verhaal. Begeeft je Body het ? Geen probleem.
                Wk voetbal . Weer zelfde verhaal ..

                Deze week hebben ze inderdaad diverse updates gedaan,
                en was de site voor geen meter normaal te gebruiken.
                Zo is de 5D en 1D Mark III bijvoorbeeld in rang gedaald ..
                Dus om de paar jaar een dure nieuwe body is de boodschap ..

                Ik veronderstel dat NIKON ook wel zoiets heeft, niet ?

                ps. het is niet alleen voor prof. fotografen, maar voor al wie zich zo een kaart kan permitteren .
                grts Peter
                BD1754BE / Body & glass

                Comment


                • #9
                  Re: Registreren voor Canon CPS?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht

                  Ik veronderstel dat NIKON ook wel zoiets heeft, niet ?

                  ps. het is niet alleen voor prof. fotografen, maar voor al wie zich zo een kaart kan permitteren .
                  Bij Nikon moeten we eenmalig 2 pro bodies aantonen via serienummer (D300(s) en hoger en zelfs enkele filmcamera's) en 3 lenzen. Nikon maakt geen onderscheid tussen diegenen met 2 D300's en enkele pro lenzen en diegenen met 2 D4s en 2 D800's en alle lenzen dat Nikon maakt. En je moet een bewijs van fulltime fotograaf kunnen afleveren.
                  Door uw bedrijfsinfo te geven en wat van uw recentste publicaties in magazines of andere te tonen.
                  Qua service komt Nikon NPS overeen met Platinum van Canon (het enige level waar een pro-canon shooter werkelijk steun aan heeft, in Londen moest je ook Platinum zijn om een objectief to mogen lenen).
                  Beide geven wel fantastiche steun zoals Peter hier zegt, ik zie regelmatig Canon en Nikon booths staan op grote evenementen waar je onmiddelijk wordt geholpen als je een probleem hebt en zelfs gratis een objectief kan gebruiken. Nikon stond ook op de Olympics, verschillende wk's (oa F1, volleyball, zwemmen...) en ook op enkele festivals deze zomer. In je eigen land heeft je fotozaak vaak al het materiaal dat je bezit ook te huur, dus mocht je geen NPS zijn kan je hier steeds terecht om binnen enkele minuten een vervanger te hebben. Het is wel vooral in het buitenland dat NPS zeer handig wordt, want als je uw NPS kaart toont in China, geven ze u dezelfde service als hier. En dat zijn de plaatsen waar je het echt nodig hebt, 1 belletje en het is in orde. Je kan bij NPS ook een document via mail doorsturen van naar waar je zal reizen en welk materiaal je meebrengt, zodat alles eventueel al klaar ligt nogvoor het ongeluk is gebeurt.
                  In geen enkel van deze features zie ik een voordeel voor de (geavanceerde) amateur.
                  Wat de echte pro's waarschijnlijk niet zo content mee zijn is dat mensen van eender welk level van fotografie ook CPS zijn. Ik denk dat het in Frankrijk op een fashion event was dat het bij de Canon stand vol stond met mensen met een toestel. Als ik wat dichter ga kijken blijken het bijna allemaal amateurs te zijn met vraagjes. Nog geen minuut later komt er een pro afgestormd met een tele waarvan het frontelement er niet zo goed uit ziet , deze heeft daar nog 10 minuten moeten wachten nogvoor hij zijn probleem mocht uitleggen/tonen. Je kan zoveel mensen willen helpen, dat je op de duur diegenen die echt geholpen moeten worden er niet meer uithaalt.
                  Eerst snapte ik niet waarom je bij Nikon echt professioneel fotograaf moet zijn, maar na dat schouwspel was het duidelijk. Ik zeg niet dat het bij CPS altijd zo is hé, ik ben ook al op events geweest waar er slechts 1 pro aan de stand stond en ook echt goed geholpen werd, beide bij CPS en NPS. Ik weet wel dat CPS in Amerika beter is dan NPS (daar betaal je ook voor beide), maar in Europa en Azië geven ze beide fantastische service.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Registreren voor Canon CPS?

                    Dank allen voor de reacties,
                    Ondertussen is het opgelost, het was inderdaad een compabiliteitsprobleem.
                    Met een andere browser (Firefox) lukte alles probleemloos.

                    Toch nog even reageren,
                    Beeldmaker,
                    Bwa, waarom niet, als ik ooit in de situatie verzeild geraak dat ik er misschien gebruik kan van maken dan moet ik tenminste nooit zeggen "had ik het maar gedaan". En als Canon het zelf promoot of was het maar om een kant en klaar lijstje te hebben voor m'n verzekering. Ik zie er alvast het nadeel niet van in.
                    M'n vraag was ook niets meer dan "heeft er iemand problemen met registreren, heeft er al iemand ooit de dienst gebruikt"...
                    Wie draait nog op een 32bit machine? Het was misschien niet direct duidelijk in de volgorde van de posts, het was enkel bij wijze van test omdat ik uit ervaring weet dat sommige websites nogal eens problemen hebben met 64 bit browsers. Wat uiteindelijk dan ook het probleem bleek.

                    Peter EOS-500D,
                    Als enige ervaringsdeskundige blijkt toch dat registratie iets kan bijbrengen. Zoals ik in vorige antwoorden al aangaf baat het niet dan schaadt het niet.
                    Het is geenszins m'n bedoeling materiaal aan te kopen om in dat programma te kunnen blijven, ik val er nu eenmaal in en zou het dom vinden niet vragen waar ik recht op heb. Of ik er dan iets mee doe of niet.

                    Playerofwar,
                    Het verschil tussen Nikon en Canon kan ik me niet over uitspreken. Beide zullen wel hun reden hebben om deze of gene strategie te gebruiken.

                    Dus kort samengevat omtrent de registratie,
                    Doe het niet met de standaard windows internetbrowser 32bit of 64bit maar gebruik een alternatief, in mijn geval Firefox.

                    Mvg,
                    Patrick
                    Wat je niet probeert, dat weet je niet...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Registreren voor Canon CPS?

                      Oorspronkelijk geplaatst door P@trick Bekijk bericht
                      Als enige ervaringsdeskundige blijkt toch dat registratie iets kan bijbrengen. Zoals ik in vorige antwoorden al aangaf baat het niet dan schaadt het niet.
                      Het is geenszins m'n bedoeling materiaal aan te kopen om in dat programma te kunnen blijven, ik val er nu eenmaal in en zou het dom vinden niet vragen waar ik recht op heb. Of ik er dan iets mee doe of niet.
                      In feite haalt zo een lidmaadschap voor ons niet veel uit.
                      Ik ga ook niet op evenementen staan aanschuiven.
                      Maar wat ik wel positief vind is het feit dat ik nooit lang zonder toestel zit in geval van een panne .
                      (wat me eigenlijk nog niet is overkomen, maar je weet maar nooit)

                      grts Peter
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

                      Comment


                      • #12
                        Re: Registreren voor Canon CPS?

                        @ Peter,
                        Oei oei, morgen heb ik eea te doen, dat wordt dus geen rode loper voor de fotograaf? Grapje, dank voor je bijdrage.

                        Slotsom is dat ik geregistreerd ben, of ik het ooit zal nodig hebben? Wie weet, hopelijk niet...net zoals een verzekering...

                        mvg,
                        Patrick
                        Wat je niet probeert, dat weet je niet...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Registreren voor Canon CPS?

                          Oorspronkelijk geplaatst door P@trick Bekijk bericht
                          @ Peter,
                          Oei oei, morgen heb ik eea te doen, dat wordt dus geen rode loper voor de fotograaf? Grapje, dank voor je bijdrage.

                          Slotsom is dat ik geregistreerd ben, of ik het ooit zal nodig hebben? Wie weet, hopelijk niet...net zoals een verzekering...

                          mvg,
                          Patrick
                          awel sé , zo denk ik er ook over ....
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

                          Comment


                          • #14
                            Re: Registreren voor Canon CPS?

                            Je verzekering is ook goedkoper als je NPS member bent en bij hun verzekeringspartner aansluit. Misschien heeft Canon ook zoiets, dan is cps zijn wel een voordeel voor de meeste fotografen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Registreren voor Canon CPS?

                              Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                              Je verzekering is ook goedkoper als je NPS member bent en bij hun verzekeringspartner aansluit. Misschien heeft Canon ook zoiets, dan is cps zijn wel een voordeel voor de meeste fotografen.
                              Daar heb ik nog nooit iets van gelezen bij Canon.
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

                              Comment

                              Working...
                              X