Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP !!!!! Probleem met nikon D7100 ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HELP !!!!! Probleem met nikon D7100 ...

    vandaag was ik op zoek naar morinelplevieren , deze zaten op een akker met wat stoppels , het grote probleem was dat mijn Af het verschil niet kon maken tussen de vogels en de akker ( beide zelfde kleur ) , toen ik mijn D7000 op de lens stak , lukte het wel ...
    Weet iemand waar dit kan aan liggen ????
    Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
    http://www.google.com/profiles/dieder.plu

  • #2
    Re: HELP !!!!! Probleem met nikon D7100 ...

    Mischien door het weglaten van de Moire filter?

    grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: HELP !!!!! Probleem met nikon D7100 ...

      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Mischien door het weglaten van de Moire filter?

      grtz

      Templar
      AF sensoren zitten niet achter het moire filter Templar, tenzij TS op LV werkt.

      @TS toestel staat toch op één focuspunt en op AF-S ?

      Comment


      • #4
        Re: HELP !!!!! Probleem met nikon D7100 ...

        Bekijk deze eens:
        This lesson explains the new focusing systems for the Nikon D7100 & D7200. It covers the 3 focusing modes, when you should use them, as well as how to change...
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: HELP !!!!! Probleem met nikon D7100 ...

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          AF sensoren zitten niet achter het moire filter Templar, tenzij TS op LV werkt.

          @TS toestel staat toch op één focuspunt en op AF-S ?
          bij ma staat dat altijd op AF c EN 9 OF 1 focuspunt .

          Vandaag terug wat testen gedaan en de Oude D7000 doet het toch beter dan de D7100 ..
          Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
          http://www.google.com/profiles/dieder.plu

          Comment


          • #6
            Re: HELP !!!!! Probleem met nikon D7100 ...

            Als je hem in af-c zet, dan zet je best 'focus tracking with lock-on' op OFF. Dit zorgt ervoor dat nadat je camera op iets focust, het wacht nogvoor op een ander onderwerp te focussen (bijvoorbeeld als je auto's fotografeert, maar je zit 1m achter een tralies, dit voorkomt dat je camera onmiddelijk op de tralies focust vanaf deze in je focuspunt komt. Maar voor al de rest vertraagd dit enkel de autofocus.
            Ik heb zelf de D7000, D800e en heb al enkele keren met de D7100 gewerkt in moeilijke omgevingen en was telkens zeer blij met het autofocussysteem (veeel beter dan dat van de D7000 en bijna zo goed als dat van de D800).

            Comment


            • #7
              Re: HELP !!!!! Probleem met nikon D7100 ...

              Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
              Als je hem in af-c zet, dan zet je best 'focus tracking with lock-on' op OFF. Dit zorgt ervoor dat nadat je camera op iets focust, het wacht nogvoor op een ander onderwerp te focussen (bijvoorbeeld als je auto's fotografeert, maar je zit 1m achter een tralies, dit voorkomt dat je camera onmiddelijk op de tralies focust vanaf deze in je focuspunt komt. Maar voor al de rest vertraagd dit enkel de autofocus.
              Ik heb zelf de D7000, D800e en heb al enkele keren met de D7100 gewerkt in moeilijke omgevingen en was telkens zeer blij met het autofocussysteem (veeel beter dan dat van de D7000 en bijna zo goed als dat van de D800).
              Die staat af .

              vagdaag nogmaals bij heel helder weer getest op een eend op de vijver , de D7100 blijft hunten en kan de eend maar moeilijk vinden , als ik dan de D7000 neem , die pakt direckt de eend zonder dat focus daar moeite mee heeft ...Toch vind ik het heel raar vinden , normaal zou de D7100 toch beter moeten zijn dan de D7000 ...
              Last edited by witteplu; 5 september 2013, 12:45.
              Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
              http://www.google.com/profiles/dieder.plu

              Comment


              • #8
                Re: HELP !!!!! Probleem met nikon D7100 ...

                Dieder, ik heb dat ook voor gehad met mijn eerste exemplaar van de D7100. Dacht eerst dat ik mij iets inbeeldde maar paar weken later heeft de AF volledig de geest gegeven. Binnen gebracht bij konijnenberg en na een paar weken een nieuw exemplaar gekregen wat véél sneller autofocust dan het eerste. Het is inderdaad niet normaal dat de D7000 sneller autofocust dan de D7100 in dezelfde omstandigheden.
                D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                Flickr - JAlbum

                Comment


                • #9
                  Re: HELP !!!!! Probleem met nikon D7100 ...

                  Binnen brengen, in toch nog in garantie. Zelf met D7100 geen probleem en is merkelijk sneller dan mijn D7000.
                  Gisteren met de D7100 gewerkt op de Zwintriathlon bij het stuk van de renners en zeer tevreden van het resultaat. De gebruikte lens was de
                  Nikon 18-300. D7100 nog maar een week in bezit.

                  Gr, Daniel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: HELP !!!!! Probleem met nikon D7100 ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                    Dieder, ik heb dat ook voor gehad met mijn eerste exemplaar van de D7100. Dacht eerst dat ik mij iets inbeeldde maar paar weken later heeft de AF volledig de geest gegeven. Binnen gebracht bij konijnenberg en na een paar weken een nieuw exemplaar gekregen wat véél sneller autofocust dan het eerste. Het is inderdaad niet normaal dat de D7000 sneller autofocust dan de D7100 in dezelfde omstandigheden.
                    AI ai ik hou het nog even vol als er geen verbetering komt doe ik hem binnen .
                    in elk geval bedankt voor de reactie's
                    Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
                    http://www.google.com/profiles/dieder.plu

                    Comment


                    • #11
                      Re: HELP !!!!! Probleem met nikon D7100 ...

                      Probeer eens met een andere lens, vaak werken oude Sigma's niet goed met nieuwe Canon/Nikon's. Meestal moet de lens dan gerechipped worden door Sigma om terug goed te werken met de nieuwe bodies. Als het hier niet aan ligt onmiddelijk naar de winkel en een nieuw vragen.

                      Comment

                      Working...
                      X