Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The DSLR Cinematography Guide

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The DSLR Cinematography Guide

    Dit is een Engelstalig werk voor de DSLR gebruikers die ook een video willen maken met hun camera.

    Subscribe to No Film School and get a FREE high-resolution PDF of How to Write a Screenplay, For signing up, you’ll get the 100-page eBook, plus the weekly No Film School newsletter, which contains: The latest tutorials, interviews, and gear newsHelpful tips for establishing an independent careerUpdates on the newest equipment, software, and servicesExclusive discounts and offers Subscribe to No Film School and get the PDF of How to Write a Screenplay FREE...


    Het boek zou 100% "free" zijn in PDF vorm.
    Voor wat het waard is.
    'k Heb het zelf niet gelezen......
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

  • #2
    Re: The DSLR Cinematography Guide

    Skitch,

    Ik heb hem net gedownload.
    Je krijgt uiteindelijk een mailtje met de bevestiging waarop je moet klikken en ze sturen je NOOIT spam.
    Na ontvangst heb ik de afzender toch maar bij mijn spammers gezet ;-)

    Het e-book lijkt wat outdated en de meest geweldige ongelooflijk fantastische film-DSLR is de Canon 5DMk2!
    YESSSSSS! Heb ik toch weer alle geluk van de wereld dat ik die heb ...

    Niet echt zeer recent dus ... tenminste niet na een snelle diagonale doorlezing.
    Het bestand is iets meer dan 11Mb.

    Al na 5 minuten viel deze mail al in de spambox :

    Hey Jaja -

    Welcome to NoFilmSchool! Thanks for downloading my free eBook of The DSLR Cinematography Guide. If for some reason you weren't able to download it, here's your link again:

    Come to No Film School for the latest stories in film, TV, and tech. The world’s most popular filmmaking website is here to make you a better filmmaker.


    I hope you enjoy the book -- it's 100+ pages, and 100% free. If you find it helpful, be sure to add me to your safe-sender list or "priority" inbox. There's going to be a lot more helpful content to come, and a lot of it will be exclusively through email.

    Also, please connect with me on Facebook and Twitter.

    You know, when I was researching my own DSLR package, I found myself wishing someone had written such a guide. So I decided to write it myself, and to make it free.

    When I was quitting my day job and starting out on my own, I found myself wishing someone had written a guide for that, too. And so NoFilmSchool isn't just about cameras: it's about starting an independent career -- one that is more fulfilling, interesting, and freeing than a day job. I left my gig as a designer at MTV in 2008 to write, direct, shoot, and edit on my own, and I haven't had a day job since -- and I'd like to help others quit their day jobs too. In the days and weeks to come, I'll be emailing you with tips and techniques for establishing an independent career -- in film or any other creative field.

    Also, be sure to check out The NoFilmSchool Manifesto for more on where I think filmmaking and other creative careers are headed. I hope to connect with you soon about this! For now, thanks for signing up, enjoy the DSLR Guide, and be sure to stop by nofilmschool.com for the latest on DIY filmmaking and independent creativity.

    Yours in establishing an independent career,

    - Ryan Koo + the nofilmschool team

    Like us on facebook: http://facebook.com/nofilmschool
    Follow us on twitter: http://twitter.com/nofilmschool
    Jaja
    Last edited by jaja; 1 september 2013, 23:48.
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: The DSLR Cinematography Guide

      Jaja,
      Mijn DSLR is een Canon 300D die al jaren in de kast ligt. Om te zeggen dat ik geen DSLR kenner meer ben.
      Misschien staan er toch nog goede tips in dat boek?
      Anders verdwijnt dit draadje beter in de diepten.

      Edit:
      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
      ....................Al na 5 minuten viel deze mail al in de spambox :
      Oops . Dat was niet de bedoeling.
      Last edited by Skitch; 1 september 2013, 23:59.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: The DSLR Cinematography Guide

        Heb het ebook gedownload en gelezen...

        Ik vind het ni echt de moeite waard, het is weeral een guide over welk materiaal je moet kopen, niet met tips wat betreft het filmen zelf...
        NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
        https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

        Comment


        • #5
          Re: The DSLR Cinematography Guide

          Inderdaad waardeloos, zelfs voor het materiaal waar het over gaat is het maar zozo...
          Ik heb ongeveer 6 boeken over DSLR cinema (hardcover), maar dit is wel het slechtste dat ik al heb gezien.
          Er komen ook helemaal geen nieuwe boeken meer uit over DSLR cinema omdat er nu ook handige cinemacamera's uitkomen die beter zijn en goedkoper (Blackmagic, Bolex binnenkort, sony...).
          Mocht ik nu nog opnieuw beginnen puur voor video zou ik niet onmiddelijk neigen naar een DSLR (wel super content van mijn D800 voor video, maar deze is ook duurder dan een blackmagic voor dezelfde kwaliteit). Het grote voordeel dat een DSLR nog steeds behoud is de fullframe sensor, hier gaan vele goedkopere camera's de mist in. (ofwel voor het gebruik van PL-glas, ofwel om de prijs te drukken)

          Comment


          • #6
            Re: The DSLR Cinematography Guide

            Ik heb de Special van Shoot gekocht. Dat kost 6 euro weliswaar, maar dan heb je een digitale en een papieren versie. Het is wel een echte beginnersversie waar men niet echt in de diepte gaat. Het is dan ook vooral over het materiaal dat men spreekt, niet echt over de film technieken. Maar ik denk niet dat er een groot verschil is tussen het filmen met een DSLR en een "echte" camera. Toch staan er goeie tips in voor wat betreft de materiaalkeuze.

            Nikon D3200 * Nikon Speedlight SB-700 * AF-S NIKKOR 18-105mm 1:3.5-5.6G ED * Tamron SP 90mm F/2.8 Di MACRO 1:1 VC USD * DSLR RIG * Zoom H4n

            Comment


            • #7
              Re: The DSLR Cinematography Guide

              Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Keuninckx Bekijk bericht
              Ik heb de Special van Shoot gekocht. Dat kost 6 euro weliswaar, maar dan heb je een digitale en een papieren versie. Het is wel een echte beginnersversie waar men niet echt in de diepte gaat. Het is dan ook vooral over het materiaal dat men spreekt, niet echt over de film technieken. Maar ik denk niet dat er een groot verschil is tussen het filmen met een DSLR en een "echte" camera. Toch staan er goeie tips in voor wat betreft de materiaalkeuze.
              Dat is mijn probleem met 90% van die boeken (heb er zelf een stuk of 4 puur over DSLR video, slechts 1 is nuttig om het filmen zelf te leren).
              Als je de meeste boeken volgt kom je ook uit op een kit van zo'n 10-15.000 euro...
              Terwijl ik makkelijk zelf kan bepalen wat nodig is voor welke toepassingen voor 1/10 van de prijs!
              Het leren van filmen met dslr is ook voor een groot stuk oefenen met het materiaal dat je hebt en van daaruit beslissen wat je nodig hebt om de problemen die je ondervind op te lossen.

              Comment


              • #8
                Re: The DSLR Cinematography Guide

                Nofilmschool is een legit website, maar hun boek is verouderd en trekt op niks, alhoewel er mits wat zoeken, superveel tips en tricks zijn die ze op hun website uitleggen. Ik heb er alvast veel uit geleerd.

                Leren filmen met een dslr is niet anders dan filmen met een andere camera qua compositie, koop dus beter een boek over filmmaking/ how to film dan een boek voor debielen die hun eerste youtubefilmpje willen leren uploaden

                Comment

                Working...
                X