Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filmen met een FujiX100S

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filmen met een FujiX100S

    Hallo iedereen,

    Heb gisterenavond voor de eerste keer gefilmd met mijne FujiX100S en dat aan 60 frames in plaats van 30 frames.
    Het was op een fuif en wou achteraf de optie hebben om het in slow-motion speed en gewone speed bekijken/bewerken. (al heb ik nul-komma-nul ervaring hierin)
    Als ik de kortfilmpjes wil bekijken is dat niet in vloeiende motion, maar in schokkende beelden, komt dat door die 60 frames?
    Ik wil me in de toekomst verdiepen in het video-editing, maar voor nu weet ik niet wat gedaan.
    Graag assistentie a.u.b,

    dank u

  • #2
    Re: Filmen met een FujiX100S

    Met welk montage software heb je dat gedaan?
    Hoe heb je die clips geïmporteerd?
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Filmen met een FujiX100S

      Heb nog niets gedaan
      Heb gewoon de geheugenkaart in de PC gestoken en proberen de vids te bekijken.
      Toen zag ik dat de vids niet vloeiend afspeelde.

      Comment


      • #4
        Re: Filmen met een FujiX100S

        Oorspronkelijk geplaatst door Teejay Bekijk bericht
        ........................
        Toen zag ik dat de vids niet vloeiend afspeelde.
        Met welke viewer ? GOM player, VLC Mediaplayer, Windows Mediaplayer ?
        Is het AVCHD?
        Een PC kan het heel lastig hebben om 1920x1080 beelden aan 60fps te decoderen.
        Last edited by Skitch; 3 september 2013, 18:28.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Filmen met een FujiX100S

          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          Een PC kan het heel lastig hebben om 1920x1080 beelden aan 60fps te decoderen.
          Hangt volledig af van uw pc en uw grafische kaart hé, een laptop van 5 jaar geleden van 500 euro zal moeite hebben, maar 1 van 1000 euro van nu speelt er zo 5 af tegelijkertijd.

          Comment


          • #6
            Re: Filmen met een FujiX100S

            Mijn desktop is een :
            Intel(R) i7 CPU 920@ 2.67Ghz
            geheugen: 12 GB
            64bit besturingssysteem.
            ATI Radeon HD 4800 series
            C schijf : 1 terrabit
            D schijf : 1 terrabit

            Windows media player ziet de files niet alsook Windows live movies maker ook niet.
            Nero schowtime essentials ziet em ook niet.
            Enkel Quicktime player ziet em wel maar in schokken dan welteverstaan. Als ge de snelheid naar beneden haalt, dan speelt Quicktime em vloeiend af.

            Comment


            • #7
              Re: Filmen met een FujiX100S

              Dat ziet er goed nochtans uit: i7 en 12Gb zouden moeten voldoen.
              Misschien ligt het aan de grafische kaart, die heeft het hard te verduren aan 60p.
              Wat is de extensie van je bestanden?
              Kan je GOM player en VLC downloaden om te zien of ze de bestanden wel kennen?
              Anders vrees ik dat ik moet passen : over naar familie dan .....
              Last edited by Skitch; 5 september 2013, 15:17.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment

              Working...
              X