Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Image hosting sites, al dan niet betalend...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Image hosting sites, al dan niet betalend...

    Hallo,

    Een kleine poll ivm gebruik van image hosting sites...
    Wat gebruiken jullie, gratis, betalend en hoeveel kost dit of mag dit kosten volgens jullie en wat krijg je ervoor ?

    Voorbeeldje:
    - Imageschack Premium Pro 12 maanden:

    1. Image size: up to 10Mb
    2. Uptime: 99,99%
    3. Storage: 50GB
    4. No Advertising
    5. Backup of Files

    Kostprijs: +/- 25 Euro/jaar

    Alvast bedankt voor een reactie

    mvg,
    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

  • #2
    Re: Image hosting sites, al dan niet betalend...

    Ik gebruik Smugmug 'zie handtekening) voor ongeveer 30 euro per jaar.
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Image hosting sites, al dan niet betalend...

      Smugmug is snel, goed, en niet te duur.
      En als je je website wil aanpassen, dan heb je een heleboel mogelijkheden (ik gebruik nog altijd de standaard instellingen, iedereen kan de juiste foto's daardoor gemakkelijk terugvinden).
      Een groot voordeel (voor mij toch) is dat er geen limieten zijn wat het aantal foto's betreft, en als er veel bezoekers langskomen, dan is dat ook geen probleem (bij Fotopic werd dan de pagina geblokkeerd, of je moest een duurder abonnement nemen).

      Imageshack wordt hier door sommigen ook gebruikt om foto's te posten, maar dat gaat niet altijd even snel, en ik dacht dat de fotobestanden daar ook nog verkleind worden, daardoor gaat de beeldkwaliteit achteruit (waarschijnlijk zal dat niet het geval zijn voor een betalend account).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Image hosting sites, al dan niet betalend...

        Ik gebruik een reseller shared hosting.

        Storage 2TB
        Kostprijs +- 200 dollar per jaar

        Comment


        • #5
          Re: Image hosting sites, al dan niet betalend...

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Ik gebruik een reseller shared hosting.

          Storage 2TB
          Kostprijs +- 200 dollar per jaar
          k heb het waarschijnlijk al eens eerder gemeld maar bij je eigen provider krijg je doorgaans 50mb ruimte ter beschikking. Prima om zonder restricties je foto op te plaatsen en door te linken naar bijvoorbeeld BD
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Image hosting sites, al dan niet betalend...

            Ook eigen server in de cloud.
            100GB opslag
            Kost dan wel meer dan 100 euro per jaar, en je moet alles zelf onderhouden.

            Comment


            • #7
              Re: Image hosting sites, al dan niet betalend...

              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
              k heb het waarschijnlijk al eens eerder gemeld maar bij je eigen provider krijg je doorgaans 50mb ruimte ter beschikking. Prima om zonder restricties je foto op te plaatsen en door te linken naar bijvoorbeeld BD

              50MB en zonder restricties lijkt me vandaag de dag een beetje in tegenspraak . Daarbij, ik denk niet dat Skynet ooit zijn limiet (wat was dat destijds, 20 of 25MB?) ooit verhoogd heeft. In ieder geval zijn we daar nooit van in kennis gesteld, en wat is 25 of zelfs 50MB in deze tijd nog?
              Ik heb bij Dropbox een 5-tal (?) GB, en da's voorlopig ruim voldoende. Maar ook Dropbox heeft al wijzigingen doorgevoerd en dit zonder de (vroegere?) eindgebruiker daarvan te verwittigen.
              Ik begrijp heel goed, en dat is ook uit een topic die ik ooit (nl. in 2009) begonnen ben gebleken, dat je "een gekregen paard niet in de bek mag kijken", en dat dus een te betalen host beter is dan een gratis, al is het maar onder het motto van "there's no such thing as a free meal", maar het is evengoed gebleken dat bepaalde te betalen hosts zonder boe of ba ermee ophouden (remember Fotopic anyone? jawel: Black B@ndit en -ik geloof- ook Vicky), waardoor ik enkel kan concluderen: zekerheid is er nooit.
              Last edited by LesC; 1 september 2013, 22:20.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X