Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

leren fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • leren fotograferen

    hallo ik ben van west vlaanderen en heb al een jaar naar een avondschool geweest voor fotografie.
    maar ik, zou graag eens meegaan een nammiddag met iemand die mij kan wegwijs maken hoe ik mijn fototoestel moet instellen ,als het zon is of bewolkt of als je een gebouw of portret neemt .
    als je iemand bij je hebt die eens kan zeggen nu doe je best zo kan je het meest van leren .
    is er iemand die zou willen doen met mij
    ik ben van regio brugge.
    groeten
    nikon D90 nikon 18-105-3.5-5.6G,

  • #2
    Re: leren fotograferen

    die eens kan zeggen nu doe je best zo kan je het meest van leren
    daar zet ik zo m'n vraagtekens bij.... een ieder heeft zo z'n eigen kijk op...

    jaar.... avondschool voor fotografie
    lijkt mij dat juist in dit jaar de basis van het gevraagde de revue gepasseerd is.....

    Volgens mij, kan je beter een ander insteek pakken, fotografie workshops / cursusen op het vlak van jouw fotografische intresse gaan volgen, dan houdt je er ook lol in. Daarnaast ontmoet je gelijk gezinde waarmee je kan optrekken...

    Comment


    • #3
      Re: leren fotograferen

      Als je al 1 jaar fotografie school hebt gedaan in het avondonderwijs ,dan zou je toch tenminste wel moeten weten ,
      hoe je je fototoestel moet instellen om en goede foto te maken .basisbegrippen ,sluitertijd,diafragma ,iso ,WB.
      Dus voor zover ik het nu dan versta heb je eigelijk niets begrepen van de lessen of snap je niet goed als je bevoorbeeld je fototoestel op manueel zet .
      Je kan nooit je fototoestel instellen ,zodat je altijd de "juiste foto" zou hebben ,want de zon of portret zelf gebouw ,krijgt per keer je het bezoekt of ziet ,
      en andere lichtinval en dus veranderd ook je instellingen.
      Fotografie is steeds leren en proberen ,en onthoud goed dat niemand de perfecte foto maakt ,je kan alleen proberen in jouw inzicht en zeer goede foto te maken.
      Je zal je eigen weg moeten zoeken in de fotografie wereld zoals ieder van ons heeft gedaan of nog mee bezig is ,maar het blijft en zeer toffe hobby .

      mvg
      Ardesign


      Oorspronkelijk geplaatst door cazan Bekijk bericht
      hallo ik ben van west vlaanderen en heb al een jaar naar een avondschool geweest voor fotografie.
      maar ik, zou graag eens meegaan een nammiddag met iemand die mij kan wegwijs maken hoe ik mijn fototoestel moet instellen ,als het zon is of bewolkt of als je een gebouw of portret neemt .
      als je iemand bij je hebt die eens kan zeggen nu doe je best zo kan je het meest van leren .
      is er iemand die zou willen doen met mij
      ik ben van regio brugge.
      groeten
      Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

      Comment


      • #4
        Re: leren fotograferen

        Ik vraag me ook af wat je dan in die cursus geleerd hebt ?
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: leren fotograferen

          Oorspronkelijk geplaatst door cazan Bekijk bericht
          hallo ik ben van west vlaanderen en heb al een jaar naar een avondschool geweest voor fotografie.
          maar ik, zou graag eens meegaan een nammiddag met iemand die mij kan wegwijs maken hoe ik mijn fototoestel moet instellen ,als het zon is of bewolkt of als je een gebouw of portret neemt .
          als je iemand bij je hebt die eens kan zeggen nu doe je best zo kan je het meest van leren .
          is er iemand die zou willen doen met mij
          ik ben van regio brugge.
          groeten
          Een ding is zeker : je hebt een Nikonian nodig. Ikzelf zou niemand, maar dan ook niemand kunnen helpen met de instelling van een Canon reflex, gewoon omdat ik er niks van ken. Voila dat is eerlijk.
          Chemie da's wat anders maar in fotografie zou ik een bijzonder slechte leraar zijn denk ik. Ik werk nooit met een statief, bekijk mijn display kwasi nooit en werk altijd single shot op het gevoel.
          Instellingen ???? Ik werk altijd met diafragmavoorkeuze, dat is het resultaat van het jarenlang werken met een Nikon EL2.
          Maar misschien bedoel je instellingen als vivid of neutral en weet ik meer ??? Als je uit de losse pols werkt moet je wel jezelf enigszins kennen om te weten welke sluiter je aan kan.
          Ik ben omgeving Brugge maar heb nog nooit een D90 in handen gehad, het zou al te gek zijn dat ik als raadgever zou fungeren. Maar ik ken wel iemand uit het Brugse die een D90 heeft, beter gezegd : heeft gehad (onlangs gestolen in Italië).
          Google eens op Urbanbruges (deze persoon heeft me destijds in de urbex binnengeloodst) en vernoem mijn naam.

          Comment


          • #6
            Re: leren fotograferen

            Ik heb nooit een cursus gevolgd. Alles zelf geleerd door veel te lezen en te oefenen, goed de ogen en buikgevoel gebruiken. Hier op BD heb ik veel bijgeleerd en leer ik nog elke dag bij. "Thinking out of the box". Ondertussen, al twee jaar, in bijberoep. En ik moet zeggen dat het goed gaat met vast cliënteel.
            Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

            Comment


            • #7
              Re: leren fotograferen

              Hoi PaulIm

              ik zou hem wel "raad" kunnen geven want ikzelf bezit en nikon d90 en een nikon d200 ,maar de afstand is nogal ver om zomaar
              even heen en weer te rijden naar regio brugge ,ikzelf heb heel in het begin van mijn digitale fotografie heb ik ook altijd met canon gewerkt maar ben overgeschakeld naar nikon ,nu
              ik blijf erbij dat beide merken zeer dicht tegen elkaar aanleunen ,En ik wil hier verder niet over uitwijden is ook mijn bedoeling niet om en oorlog tussen beide "kampen" hier te hebben ,
              wilde het gewoon mededelen .
              ik werk bijna altijd op manuele stand ,maar natuurlijk heb je hier het nadeel dat je zeker je knopjes overal moet weten staan zodat je bijna blindenlinks kan handelen ,
              en denk niet dat hier TS al zover is dat hij ook weet wat welke knop wat doet bij zijn toestel .
              Ikzelf heb ook alles dag per dag mezelf aangeleerd ,want persoonlijk vindt ik dat je anders bijna iemand gaat copieren ,en dat is zeker de bedoeling niet ,je moet je eigen
              weg zoeken .
              Mvg
              Ardesign


              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Een ding is zeker : je hebt een Nikonian nodig. Ikzelf zou niemand, maar dan ook niemand kunnen helpen met de instelling van een Canon reflex, gewoon omdat ik er niks van ken. Voila dat is eerlijk.
              Chemie da's wat anders maar in fotografie zou ik een bijzonder slechte leraar zijn denk ik. Ik werk nooit met een statief, bekijk mijn display kwasi nooit en werk altijd single shot op het gevoel.
              Instellingen ???? Ik werk altijd met diafragmavoorkeuze, dat is het resultaat van het jarenlang werken met een Nikon EL2.
              Maar misschien bedoel je instellingen als vivid of neutral en weet ik meer ??? Als je uit de losse pols werkt moet je wel jezelf enigszins kennen om te weten welke sluiter je aan kan.
              Ik ben omgeving Brugge maar heb nog nooit een D90 in handen gehad, het zou al te gek zijn dat ik als raadgever zou fungeren. Maar ik ken wel iemand uit het Brugse die een D90 heeft, beter gezegd : heeft gehad (onlangs gestolen in Italië).
              Google eens op Urbanbruges (deze persoon heeft me destijds in de urbex binnengeloodst) en vernoem mijn naam.
              Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

              Comment


              • #8
                Re: leren fotograferen

                Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                Hoi PaulIm

                ik zou hem wel "raad" kunnen geven want ikzelf bezit en nikon d90 en een nikon d200 ,maar de afstand is nogal ver om zomaar
                even heen en weer te rijden naar regio brugge ,ikzelf heb heel in het begin van mijn digitale fotografie heb ik ook altijd met canon gewerkt maar ben overgeschakeld naar nikon ,nu
                ik blijf erbij dat beide merken zeer dicht tegen elkaar aanleunen ,En ik wil hier verder niet over uitwijden is ook mijn bedoeling niet om en oorlog tussen beide "kampen" hier te hebben ,
                wilde het gewoon mededelen .
                ik werk bijna altijd op manuele stand ,maar natuurlijk heb je hier het nadeel dat je zeker je knopjes overal moet weten staan zodat je bijna blindenlinks kan handelen ,
                en denk niet dat hier TS al zover is dat hij ook weet wat welke knop wat doet bij zijn toestel .
                Ikzelf heb ook alles dag per dag mezelf aangeleerd ,want persoonlijk vindt ik dat je anders bijna iemand gaat copieren ,en dat is zeker de bedoeling niet ,je moet je eigen
                weg zoeken .
                Mvg
                Ardesign
                Ik begrijp je.
                Maar ik wil ook zeggen : de Nikon logica is zodanig op me ingesleten dat ik in de praktijk niet meer met een Canon overweg kan. Dat is geen zeker geen verwijt en op mijn leeftijd kan je dat ook niet verwachten.
                Geef me een dag een potente Canon en iemand die er mee overweg kan en het zal wel lukken maar geef me dan ook een reden waarom ik dat zou doen.
                Om in auto-termen terecht komen : ik rij al meer dan 25 jaar met Mercedes en ik heb vorig jaar een week gereden met BMW. Veel meer van genoten maar daarmee verongeluk ik me binnen de zes maanden.

                Comment


                • #9
                  Re: leren fotograferen

                  ik werk met een d300 en ben van roeselare ik wil je wel helpen

                  Comment


                  • #10
                    Re: leren fotograferen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                    Als je al 1 jaar fotografie school hebt gedaan in het avondonderwijs ,dan zou je toch tenminste wel moeten weten ,
                    Dit hangt niet alleen van de leerling af, maar vooral van de leerkracht. Als de leerkracht zijn leerstof niet " verkocht " kan krijgen, of problemen heeft om de technische kant op een deftige wijze uit te leggen, kan je daar als leerling niks aan doen, en blijf je zelf met een onvoldan gevoel zitten.
                    Ik ben dit jaar ook een dergelijke cursus gestart, en heb ondertussen 2 leraars gezien: eentje die constant op zijn papieren gaat kijken en alles afleest (gebrek aan voorbereiding?) , en eentje die les geeft op een manier zoals een leerkracht zou moeten doen: met kennis om de technische kant fatsoenlijk over te brengen en iets dat wel voorbereid was. Die laatste gaat er wel met een grotere sneltreinvaart doorheen, maar ik weet zeker dat ik daar meer van leer dan van de eerste.
                    Ik had eerder ook al opmerkingen gehoord van anderen over de manier van lesgeven in het avondonderwijs. Maar ik heb nu zelf ondervonden dat je bij sommigen toch wel afvraagt wat hun drijfveer is om les te geven, en hoe zij hun diploma van leerkracht gehaald hebben.
                    Het is zeker niet mijn bedoeling om echte leerkrachten de grond in te boren, maar het spreekwoord " schoenmaker blijf bij je leest" , spookt op die momenten wel door mijn hoofd.

                    Comment


                    • #11
                      Re: leren fotograferen

                      kijk ook eens naar de schootingdays en ga daar eens mee. Kan je de hele dag met gelijkgestemden op pad.
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                      Comment


                      • #12
                        Re: leren fotograferen

                        Ten eerste vind ik het al straf dat de TS nog op geen enkel antwoord gereageerd heeft. Misschien toch via pm of andere communicatiemiddelen.
                        Toch maar even deze link doorgeven, er zal wel iemand met een nikon aanwezig zijn zeker !
                        Forum voor het organiseren van BD-Shooting-Days. Plaats hier de aankondiging, programma en deelnemerslijsten.

                        Mvg John
                        http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                        Comment

                        Working...
                        X