Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje ivm make-up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje ivm make-up

    Dit weekend ga ik voor de eerste keer een paar portretjes schieten met twee meisjes die ik ken. Omdat het de eerste keer is dat ik met "modellen" werk weet ik dus ook niet wat het effect is van make-up

    Mijn vraag is dus, moet de make-up subtiel zijn of moeten ze een beetje overdrijven voor enig effect te zien op de foto, of juist helemaal geen make-up?

    Ik wil gewoon een natuurlijke look verkrijgen en het gaat om een outdoor shoot dus niet in een studio.
    Sony Cybershot DSC-F828

  • #2
    eerst zonder make-up
    en daarna met make-up
    kun je vergelijken hé
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Tsja, als je een natuurlijke look wil dan maar zonder zeker, want met vind ik alles behalve natuurlijk

      Maar wat Dirtyharry71 voorstelt lijkt me wel een prima idee!

      Comment


      • #4
        Jah, dat weet ik, maar ik bedoel dan niet knalrode lippenstift en donkerblauwe oogschaduw ofzo maar bijvoorbeeld wat poederen tegen het blinken en eventueel wat oneffenheden wegwerken, you know ;-)
        Sony Cybershot DSC-F828

        Comment


        • #5
          Met dit weer zou dat blinken wel eens kunnen ja

          Ivm oneffenheden, daar is PhotoShop ook nog wel handig voor

          Comment


          • #6
            Een goede foundation is nog handiger dan Photoshop. Van het wegwerken van bepaalde zaken is glans zeker niet de gemakkelijkste en nogal bewerkelijk. Het kan dus wel, maar waarom moeilijk doen?

            Bij een fotoshoot laatst gaf ik aan het model aan een dergelijke foundation te willen gaan gebruiken. Ze stelde toen voor dat zij deze het beste zelf kon kopen omdat ze in verschillende tinten verkrijgbaar zijn (wist ik niet overigens, ik wist dat het bestaat en gebruikt wordt, maar dacht dat het meer een 'basis-spulleke' was; mijn visagie-kennis is net ietsje meer dan nul ).

            Gebruik daarom zo'n foundation (hoewel niet echt spotgoedkoop, maar wel de moeite waard vind ik), en gebruik er dan dus een in de tint van het model.

            Comment


            • #7
              Ok, bedankt voor de info, ik zal wel wat puzzelen, tis uiteindelijk ook nog maar mijn eerste poging

              mooie boek heb je geschreven trouwens, heb hem begin van de week gekocht
              Sony Cybershot DSC-F828

              Comment


              • #8
                @Erik Mansvelders: Yeah, sommige modellen denken mee. Is altijd wel handig om ook naar hun tips te luisteren en evt te proberen
                http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                Comment

                Working...
                X